Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze dag 18 mei 2012, een dag om nooit te vergeten

  19-5-2012 22:17:03
Dag iedereen!

Ik heb zoveel aan jullie gehad qua tips, raad en in de afgelopen weken ook steun en daarom als dank het verslag van onze dag. Ik zeg al verslag want ik denk dat het een lang zal worden...

De avond voordien hadden we nog serieus wat werk: cd's branden, speech schrijven, kaartjes schrijven, etc... We lagen dus pas om half 1 in bed. Helaas werden we om 4u39 (ik vergeet dat tijdstip nooit meer) wakker gebeld met het nieuws dat de Oma van mijn (nu!) man overleden was. Even stond de wereld stil en wisten we niet hoe we de dag zouden moeten doorkomen. Natuurlijk hebben we niet meer geslapen en zijn we dan om half 7 opgestaan. Samen een koffietje gedronken, gedouchet en dan heeft Klaas mij bij de kapper afgezet en is hij doorgereden naar mijn ouders. Het plan was dat hij zich bij ons zou klaarmaken, maar ik wilde liever niet dat hij alleen zou zijn.

Bij de kapper had ik wel wat zenuwen omdat mijn 2 eerdere proefkapsels nooit 100% mijn goesting waren, maar het was zo mooi en zo ik! Dan belde ik naar huis omdat papa mij moest komen halen. Ik heb wel 10 minuten moeten proberen. De hoorn lag blijkbaar slecht op en mama haar gsm stond op stil. Toen kreeg ik toch efkes een stressmomentje. De kapper stelde al voor me zelf naar huis te rijden, maar toen kwam papa gelukkig aangereden. Hij zei "ahja, het was al 9u gepasseerd". *OEF*!

Thuis aangekomen ontmoette ik de fotograaf en stond de visagiste al klaar. Ze had mama al supermooi opgemaakt en ik was als volgende aan de beurt. Ondertussen kwamen mijn er al wat mensen van de suite toe (broer en schoonzus van Klaas) en dat was echt wel leuk. Ze waren veel vroeger dan verwacht, maar op dit moment was alle steun welkom. De fotograaf had ook een verrassing bij: een mooie box met wat foto's van onze verlovingsshoot. Héél leuk om ze dan even te kunnen bekijken.

Plots kreeg ik dan telefoon van Klaas dat hij vergeten was een doos uit de koffer te halen. Hij was ondertussen aangekomen bij de bloemist. En wat zat er in die doos? Mijn strapless-bh. Oh oh. Maar hij had al een noodoplossing klaar: zijn getuige die er bijna was, ging naar hem rijden en hij zou de doos snel naar mij brengen. Ik was toch nog niet klaar met de make-up dus de stress viel nog mee en gelukkig is de getuige ook toegekomen voor ik van de make-upstoel kwam.

Het was toen 10u en Klaas zou een klein halfuurtje later aanbellen. Tijd om me verder klaar te maken! Ik trok samen met mama en mijn schoonzus mijn kleed aan én mama maakte de strik rond mijn middel pérfect. De andere broer van Klaas en zijn vrouw en mijn vriendinnen waren ondertussen ook toegekomen en het was ook echt gezellige bende. Met dikke knuffels zeiden ze dat we van onze dag moesten genieten omdat we het zo verdienen.

10u25: *dingdong* Mijn hart sloeg een tel over! Ik opende de deur en daar stond hij en ookal had ik zijn kostuum al gezien vond ik hem er echt ontzettend knap uitzien. Het boeket was ook prachtig: witte ranonkels met paarse veronica's rond. Nog even buiten staan babbelen en dan zijn we naar het gemeentehuis vertrokken.

11u: We mogen in de trouwzaal binnen en ze spelen de muziek af die we gekozen hebben, hier was mijn eerste kippenvelmomentje van de dag. De schepen die ons trouwde was heel spontaan en leuk. We tekenden op het liedje van Tim Myers " This is Love". Na het jawoord gingen we buiten op Jason Mraz' I'm Yours.

Met z'n allen reden we dan naar de feestzaal de Groene Jager in Brasschaat om daar te lunchen. Wij wilden onze foto's gaan nemen in het park van Brasschaat, maar omdat er aan de feestzaal ook een mooie tuin is en we liever in de buurt van de familie bleven, namen we de foto's in de tuin. Heel leuk moment in de dag zo met de ons tweetjes. De zon heeft ook tot dan geschenen. Heerlijk!

Van 2 tot 4 was het de eerste receptie. Misschien mijn minst leuke moment van de dag, want of het aan mijn kleed lag of aan de stress/de emoties ik had heel veel rugpijn.

Om half 5 kwamen de gasten voor het diner toe en hebben we na een uurtje receptie aan tafel plaatsgenomen. Dit was ook weer een moeilijk moment omdat hier echt de familie toekwam. Maar het samenzijn deed deugd. Eerst namen we zelf even het woord om de mensen kort te verwelkomen. Tussen voor- en hoofdgerecht was het dan aan mijn vriendinnen. Ze hadden een heel leuke speech voorbereid gebaseerd op "something old, something new, something borrowed, something blue". GE-WEL-DIG. Na het hoofdgerecht zijn we even naar boven gegaan om ons voor de ceremonie zou beginnen nog even op te frissen. Ik was op dat moment echt wel nerveus, maar alles is goed verlopen. Alle teksten die onze familie, vrienden en schoonzussen/broers voordroegen waren héél mooi en ontroerend.

Na de viering viel alle stress van mij af en was de meeste rugpijn ook verdwenen. We verwelkomden de gasten die er voor onze viering waren bijgekomen allemaal nog met een glaasje en dan openden we na onze langere speech het (ontzettend lekkere!) dessertenbuffet. Na het dessertenbuffet was er nog een ppt-presentatie over Klaas zijn vrijgezellen. Dan was het 11u tijd geworden om onze openingsdans te doen. We dansten op L-O-V-E van Nat King Cole. Hierbij hebben we ons echt super geamuseerd.

Na onze openingsdans namen 2 livemuzikanten het over en werd er een klein "boombal"(hier hebben we elkaar ontmoet, als je het niet kent, moet je het maar eens googelen ;-)) in gang gestoken en dan heeft om half 1 de DJ overgenomen en hebben we er echt nog een schitterend feest van gemaakt. De dansvloer is geen seconde leeg geweest. Om half 4 hebben we dan ook onze openingsdans nog eens opnieuw gedanst om het feest in schoonheid af te sluiten. Het kleine groepje dat nog aanwezig was zong dan nog spontaan "thank you for the music". Een héél speciaal moment.

Het was echt de prachtigste dag van ons leven, ondanks alles. Ik voel mij nu zo intens gelukkig dat het bijna met geen woorden te beschrijven valt.

Foto's volgen uiteraard zo snel mogelijk. Van de fotograaf krijgen we ze over een 3-tal weken. Dus jullie zullen, net als wij nog een beetje geduld moeten hebben.

Vele groetjes, ook van mijn kersverse man.

An


De mensen waar we mee samenwerkten en die ik zeker aan iedereen wil aanbevelen.
- Onze fotograaf: Gert Huygaerts - Hij is opvallend onopvallend aanwezig en dat hadden we op onze dag echt wel nodig. We zijn hem hiervoor ook heel dankbaar voor, zijn rustige manier van werken gaf ons echt de rust die we nodig hadden. Na onze romance report (die kan je hier bekijken: http://gerthuygaerts.com/wedding/blog/index.php/an-klaas-rr/) zijn we er nu al van overtuigd dat de foto's van onze dag ook zeker geslaagd zullen zijn.
- Visagiste Peggy Timmermans heeft mama en mijzelf prachtig opgemaakt. We hebben erg veel complimentjes gekregen en zelfs op het einde van deze heel emotionele dag was mijn make-up nog tip top in orde.
- Zaal: Salons De Groene Jager. Prachtige zaal, lekker eten, hele lieve mensen...


An
18-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2112


Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik19-5-2012 22:38:52

Een heel mooi verslag meid, van een heel ontroerende dag...
Proficiat met jullie huwelijk en tegelijk wil ik jullie ook heel erg veel sterkte toewensen met het verlies van je man z'n oma.. Ze zal er zeker bijgeweest zijn...zij zal er wel voor gezorgd hebben dat jullie zo'n mooie dag hadden..daar ben ik zeker van..daar geloof ik in..Ik hoop dat jullie daar ook sterkte en kracht kunnen uitputten...

Veel liefs..



ann
6-7-2012
 Meld misbruik19-5-2012 22:49:03

Nog een hele dikke proficiat met jullie huwelijk en ik ben vooral heel benieuwd naar de foto's van je jurk! :-)

lieve groetjes, Ann



sophie
14-7-2012
 Meld misbruik19-5-2012 23:17:41

Een heel erg mooie maar tegelijk waarschijnlijk ook wel moeilijk. Goed dat jullie er toch nog een super dagje van hebben kunnen maken. Tegelijk een dikke proficiat en ook mijn medeleven voor jullie verlies!!

Groetjes Sophie



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik19-5-2012 23:45:46

Och An, dat moet heel moeilijk geweest zijn zo 's nachts dat telefoontje krijgen... Ergens misschien nog een geluk dat jullie samen sliepen die nacht, anders was het nog moeilijker om elkaar op dat moment te moeten missen... Bij mijn verloofde is zijn oma een maand geleden overleden en dat was ook heel moeilijk omdat ze echt heel erg uitkeek naar de trouw. Ik leef met jullie mee! Het is een heel ontroerend verslag en ik ben blij dat jullie er -ondanks alles- toch van genoten hebben!

Veel succes samen!



lien
4-5-2013
 Meld misbruik19-5-2012 23:50:04

wauw wat een hoop emoties op één dag.
Een dikke proficiat met jullie trouw, maar ook superveel sterkte met het overlijden van Klaas zijn oma.



lieselot
7-9-2012
 Meld misbruik20-5-2012 4:32:09

waauw, klinkt echt super!!!!!!
Krijg kippevel als ik het lees!
Ook prachtige foto's van de verlovinsgsshoot!!!
Jullie hebben weel vele mooie herinneringen die jullie kunnen koesteren!!

groetjes



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik20-5-2012 11:02:42

Hey An,

Oh, zo jammer van de oma...veel sterkte ook met het verlies van een dierbaar persoon!
Maar wel een zalig verslag om te lezen :-)!
De foto's van de verloving zijn héél mooi...had ze eerder deze week al gezien!
Dus de foto's van het huwelijk zullen ook prachtig zijn!!
In elk geval héél veel geluk in de toekomst!!!

groetjes!!



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik20-5-2012 13:28:15

Heel jammer van je man z'n oma! Desondanks alles hebben jullie er toch nog een prachtige dag van gemaakt! Geniet ervan en hopelijk zitten jullie, net als wij, nog op een dikke vette roze wolk ;) Mijn verslagje volgt gauw!



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik20-5-2012 13:42:51

Super dikke proficiat - blij dat jullie toch zo van jullie dag genoten hebben!



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik20-5-2012 21:16:36

Amai, wat een dag vol emoties, kan me voorstellen dat jullie gevoelens gemengd waren... Desondanks heerlijk te lezen dat het een fantastische dag is geweest! Ik kijk al uit naar de foto's! Geniet nog enorm veel na...!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info