Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Videokoppel gezocht

  17-5-2012 22:42:48
We lopen al een tijdje met het idee rond,
we willen een videoreportage van onze dag,
we willen die zelf monteren,
We hebben wel geen zin om honderden euro's te spenderen.
Ons voorstel;
Wij (mijn vriendin en mezelf) komen filmen op je huwelijk,
jullie zorgen voor de apparatuur (huren)
en we zitten vooraf eens samen, 't moet klikken, nietwaar.
achteraf monteer je zelf alles of laat je alles monteren,
let wel, wij zijn geen professionelen!
in ruil komen jullie onze trouw filmen,
als dat geen budget vriendelijke oplossing is!

laat maar van je horen!

Groetjes Tom en Lien

Tom
25-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1769


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik17-5-2012 23:09:13

De vraag is: wanneer 'alle' onkosten en werkuren aan het idee berekend zijn, veel zal besparen...ik vrees van niet.

grtz www.discovideo.be



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-5-2012 9:05:58

Goedkoper zal het zeker wel zijn, maar of het ook goed gaat zijn? Dat is te betwijfelen...



Tom
25-8-2012
 Meld misbruik18-5-2012 12:50:14

Ik heb daar eigenlijk redelijk veel vertrouwen in,
ik weet wel dat de kwaliteit een stuk minder zal zijn.
Ik wil eigenlijk gewoon de beelden nog eens kunnen bekijken achteraf.
Foto's die niet in een album gekleefd zijn zijn toch ook mooi om naar te kijken?
Het feit is gewoon dat er geen budget meer is,...
en toch zouden we graag een video hebben.
De onkosten en werkuren die daar bijkomen zijn een 'onrechtstreekse kost' als we 1000€ moeten neertellen voor een videograaf dan mag je al veel onkosten en uren slijten eer je daar nog maar in de buurt van komt,...

Groetjes en bedankt voor jullie reacties

T



mona
27-7-2013
 Meld misbruik18-5-2012 12:57:03

Goede foto's die niet in een album geplakt zijn, zijn inderdaad even mooi als goede foto's die wel in een album zitten. Maar daar zit het 'em net: goede foto's (of video's) maken is echt wel een kunst, minder evident dan veel mensen denken... Voor je het weet is de helft van je beelden onder- of overbelicht, scheef, bewogen... ik zeg maar wat. Om nog te zwijgen van een goede cadrage... Ik vind het bijna hetzelfde als je trouwjurk of trouwring zelf maken: dat doe je toch ook niet zonder opleiding? Enfin, je mag het van mij zo doen hoor, maar hopelijk ben je achteraf niet teleurgesteld.



Patrick

 Meld misbruik18-5-2012 13:30:09

Beste Tom, waarschijnlijk wel een goed idee om je huwelijksfilm op die manier te kunnen vastleggen, maar als ik mag eerlijk zijn ga je waarschijnlijk niet zo vlug een koppeltje vinden die zich daar aan riskeert, tenslotte zijn het wel de belangrijke beelden die je wilt hebben en omgekeerd ook natuurlijk, het budget telt in ieder geval ook.
Maar toch denk ik dat het elk zijn stiel is, toch benieuwd naar het resultaat, wie weet zien we dit ooit op dit forum, zou tof zijn.
Veel succes.



Jarne

 Meld misbruik18-5-2012 13:31:56

Hey Tom

Je mag de prijzen zeker niet veralgemenen, feit is wel dat er meestal weken aan een huwelijksfilm gewerkt wordt, zodat deze uniek, mooi en modern is. Spijtig dat videografen wat achteruit geplaatst worden, want ik veronderstel dat jullie wel een fotograaf betalen. Het is uiteraard een hap uit jullie budget, maar het is volgens mij echt wel de moeite waard.

Jarne



Tom
25-8-2012
 Meld misbruik18-5-2012 14:00:59

Hey Jarne,

Wij moeten alles zelf betalen en daardoor hebben we ook geen professionele fotograaf. We organiseren ook alles zelf, we kennen elkaar vanuit een jeugdbeweging. we krijgen dus wel wat hulp in de organisatie, ik ben er van overtuigd dat we low budget ook veel kunnen doen, ik wil hier zeker geen ruiten ingooien naar de professionelen toe, zeker niet. Ik wil gewoon geen financiële kater overhouden.
, in elk geval is één ding zeker, Het word ons feest!



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-5-2012 14:08:41

Hey, kan er niet iemand van jullie vriendengroep die dag filmen? Ok, het zal geen professionele film zijn, maar je hebt wel een 'bewegend' herinnering aan jullie dag. Of iemand uit de jeugdbeweging of een student videografie?



Tom
25-8-2012
 Meld misbruik18-5-2012 15:27:56

Inderdaad Alessia, dat zijn we eigenlijk wel van plan, we dachten eigenlijk op deze manier ook iemand anders uit de nood te kunnen helpen!

bedankt voor het voorstel en veel plezier op jullie dag!!

Groetjes Tom



Anneleen
6-10-2012
 Meld misbruik18-5-2012 16:26:15

Hoi Tom

Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee van jullie, hoor! Ik amuseer me af en toe zelf met het maken en monteren van filmpjes, bijvoorbeeld van op vakantie, en ook stop-motionfilmpjes vind ik heel leuk om te maken. En dat zijn zeker geen professionele filmpjes, maar ik krijg er toch altijd een goed gevoel van als ik ze achteraf nog eens bekijk, en dan komen de herinneringen aan die tijd gemakkelijk terug, en ik denk dat dat ook is wat jullie van jullie filmpje verwachten, of heb ik het mis? Ik wil jullie wel helpen, als jullie niet al té ver uit de buurt wonen... Van waar zijn jullie? Ik ben van de Antwerpse Kempen.
Groetjes
Anneleen



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik19-5-2012 15:56:58

1000 euro is eigenlijk spotgoedkoop.
Neem een gemiddeld "arbeiders" bruto-uurloon van 30 euro.
Dan heb je 33 uren om je dag te filmen, te kopiëren naar een computer (ik heb gemiddeld zo'n 10 uur per trouwdag). Daarna knippen, plakken, bijkleuren, monteren, je audio op punt zetten, 24 uur laten opslaan tot je geschikt dvd-formaat. Branden, hoezen drukken,...

Auto, benzine, camera's, belichting, micro, cards of tapes, computer, dvd-schijven, dvd boxen, inktcartridges, fotopapier,....enz niet meegerekend.

grtz




Tom
25-8-2012
 Meld misbruik20-5-2012 0:57:36

jah Discovideo,

Ik vind het jammer dat je niet goed je boterham verdient, ...

Ik wou dat ik een bruto-uurloon van 30 euro had.

Alle respect voor uw job maar als je duizend euro spotgoedkoop vindt dan leven wij toch in een andere wereld.

Ik weet id wel dat kwaliteit geld kost, maar dat hoeft voor ons allemaal niet hoor.

Groetjes T



lieselot
7-9-2012
 Meld misbruik20-5-2012 4:54:44

Hoi Tom ,

ik vind het een goed idee van jullie!
De negatieve reacties, waren te verwachten uit die hoek ;-).
Hopelijk vinden jullie een koppeltje (wij zijn op reis op jullie huwelijksdag) en anders kan je het idd aan vrienden vragen.
Ook hier letten we op ons budget, niet omdat we het ons niet kunnen permitteren, maar wel een bewuste keuze, we steken ons geld liever in de opsmuk van onze nieuwbouw dan alles er in 1 dag door te sjassen!
De beelden zullen misschien niet superprofessioneel zijn, maar het zal alvast een mooie herinnering zijn!
Veel succes in jullie zoektocht!
Groetjes



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik20-5-2012 11:35:23

Tom, natuurlijk is je idee belovenswaardig maar, indien je al je uren, kosten en materiaal optelt, na afloop van je project, zou het wel eens boven 1000 euro kunnen oplopen. Vraag ook eens aan je werkgever wat je totale kostprijs per uur is, wat er allemaal betaald wordt voor u. grtz









Tom
25-8-2012
 Meld misbruik21-5-2012 20:38:55

Daar discuteren met iemand die ongelijk heeft zinloos is. ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.

Dank je wel voor je reactie lieselot, we komen er wel uit hoor!

Geniet van jullie dag! 'het wordt een schitterend weer in September, dat staat vast!'



marijke
17-8-2013
 Meld misbruik24-5-2012 10:13:11

Hey Tom,

goed idee van je! Ik zou je wel verder willen helpen maar wij zijn spijtig genoeg niet beschikbaar op 28 augustus, en om eerlijk te zijn weet ik niet of mijn filmkwaliteiten goed genoeg zijn daarvoor. Monteren zou wel lukken :-)

Hopelijk hebben jullie ondertussen een oplossing! Geniet van jullie dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info