Nu Online
Momenteel zijn er 237 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help..:)

  23-8-2006 15:14:23
wij trouwen in juli 2007, nu hebben ze ons verteld dat je een jaar op voorhand al naar feestzalen moet gaan zoeken.maar lieve god, wat is dit allemaal duur!!!!!
k wil niets speciaals, gewoon een dansfeest 's avonds. maar euhh... 600 euro enkel drank, 1250euro, ..... kan je niet enkel de drank betalen en dj en feestzaal dan al die tralala er nog bij.???

jessica
7-7-2018
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 952


Dominique
25-11-2006
 Meld misbruik23-8-2006 15:22:20

ja trouwen is idd duur. We zijn dit weekend nog bij mijn toekomstige schoonouders geweest voor de menu's en dat is dus 70€/persoon +drank nog apart en dan hebben ze nog niets voor het dansfeest. Receptie is 20€/man zonder drank en dan nog die huur van de zaal. Ja, zei mijn toekomstige vandaar dat ik eigelijk liever niet wou trouwen, maar omdat jij het zo graag wou, doen we die kosten nu.
Zwijgen en rustig blijven, denk ik dan.

Dominique
25.11.2006



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik23-8-2006 15:25:57

Trouwen is inderdaad duur. Ik word er ook wanhopig van. Ik wist dat ik het simpel moet houden, maar nu lijkt zelfs simpel nog te duur te zijn.



Bart

 Meld misbruik23-8-2006 15:26:28

als je alleen een dansfeest wil kan je misschien beter naar fuifzalen zoeken ... feestzalen zijn meestal verbonden aan traiteurdiensten dus die zien alleen een dansfeest liever passeren.



Karen
22-12-2006
 Meld misbruik23-8-2006 15:28:58

Hallo,

O mensen kijk toch niet alleen naar die prijzen, maar denk ook eens naar wat je er voor in de plaats krijgt! Eén van de mooiste dagen van uw leven he mensen! Mooie dagen in een leven zijn tegenwoordig zo schaars, geniet er van, en kijk wat naatr je budget maar fixeer je er niet op!

Doe wat je graag doet!

Groetjes,
Karen
22.12.2006



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik23-8-2006 15:57:38

Hoi Karen

Je hebt absoluut groot gelijk dat het de mooiste dag van je leven is en dat je niet te erg naar prijzen mag zien, maar je kan niet hoger gaan dan je budget en niet iedereen heeft een hoog budget.

Groetjes
Rebecca



Dominique
25-11-2006
 Meld misbruik23-8-2006 16:18:31

idd gelijk Rebecca,
ik wil niet te hoog omdat ik dan denk, moet ik de rest van mijn spaarcenten niet houden voor als er een kindje komt of voor als er eens een slechte maand is en ik de afbetaling voor ons huis moet doen.
Ik word er alleen maar wat depri van. Maar ja, langs een kant krijg je die dag ook geld eh.



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik23-8-2006 16:32:15

Hallo,

Ik denk persoonlijk dat je er ook de mooiste dag van je leven van kan maken zonder dat je er te diep voor in je zakken moet gaan. Geld bepaalt heus niet altijd of een trouwfeest fantastisch is geweest of niet!

Wij hebben gekozen voor een barbecue omdat we dit lekker vinden en niet te lang aan tafel willen zitten maar misschien moet je daar eens naar kijken als je dit iets vindt. Wij betalen 22 euro per persoon. Voor het bruidsijs 3 euro per persoon en voor een all in formule drank van 19.00u-3.00u 15euro per persoon. Het moet dus niet altijd heel duur zijn.

Het zal sowieso een dure dag zijn maar het hoeft allemaal niet uit de pan te swingen. Let niet te veel op de prijs wat betreft zaken die je belangrijk vindt en let wat meer op als je ze niet belangrijk vindt. Zo vonden wij het niet nodig om voor de suite en onszelf auto's te huren. Wij hebben bv daar op gespaard. Wij eten niet graag heel chic (wat sowieso al duur is) dus hebben we gekozen voor wat we zelf het liefste deden (en gelukkig was dit wat goedkoper) maar een dj, de bedankjes, de uitnodigingen, de fotograaf, de kledij vinden we heel belangrijk dus daar hebben we dan iets minder naar gekeken alhoewel we de prijs nooit uit het oog verloren.

Je moet gewoon altijd aan verschillenden prijs vragen zodat je kan vergelijken.

groetjes,

marjolijn



Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik23-8-2006 19:56:46

Wij trouwen ook volgend jaar in juli en hebben in maart van dit jaar onze zaal vastgelegd.
Wij hebben gekozen voor een all-in formule. Hierbij moeten we naar niets kijken (klaarzetten, opruimen, bediening, drank bestellen, eten bestellen, decoratie, ...).
Het kost iets meer, maar het is wel de moeite. We moeten nu niemand lastigvallen.
De DJ hebben we in de vriendenkring. Hij komt voor ons spelen op het feest als kado.
Trouwvervoer komt ook uit de vriendenkring.
Bruidsboeket komt waarschijnlijk uit de familie of anders uit de vriendenkring. Dat zijn al een hele boel kosten die we uitgespaard hebben.

Veel succes nog met de zoektocht!

Groetjes



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-8-2006 8:31:56

Hey,

ja, feestzalen zijn duur... daarom zou ik inderdaad gaan zoeken naar parochiezalen of buurtcentra. Vaak kan je daar voor een prikje een mooie zaal huren, maar dan moet je natuurlijk wél volledig zelf instaan voor de decoratie, de dranken (soms) en de catering. Een beetje meer werk, maar toch een mooie besparing.

Ook wij wilden het budgetvriendelijk houden en zijn dus uitgeweken naar het Bowlingpaleis Sint-Niklaas. We krijgen daar een zaaltje apart om te eten (fonduemenu) en we kunnen daar na het bowlen ook dansen.

De avond kost all in € 60 pp, dus fonduemenu, twee spelletjes bowlen en dranken nadien tot 4 u. Geen huur voor de zaal en ik ben helemaal in de wolken van de service, ook al hebben ze daar nog nooit een trouwfeest gehad.

Het valt dus heel goed mee van prijs voor het avondfeest, en hoe duur je al de rest maakt, dat kies je helemaal zelf hé.

Groetjes,
Lieve



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik24-8-2006 9:23:04

Marjolijn, waar doen jullie die BBQ, ik ben ook naar zoiets op zoek.



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik24-8-2006 9:59:59

Ik ben tevreden met wat ik krijg. Wij betalen 75 euro per persoon, daar zit de receptie, 4gangen diner, drank all-in tot 4u. Voor de mensen die enkel naar de receptie komen betalen we 25 euro per persoon.
De DJ, die onze feestzaal heeft aanbevolen, vraagt 450 euro van 20u tot 3u, per overuur 46 euro per uur. Alles zit daar inbegrepen van materiaal.




Karen
22-12-2006
 Meld misbruik24-8-2006 10:04:54

joehoe meiden,

ik wou gewoon maar zeggen dat je zeker rekening moet houden met je budget maar dat je je daar niet op moet focussen!

Meer niet!

groetjes,
Karen
22.12.2006



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik24-8-2006 15:25:58

Hallo... (ik weet de naam niet van wie mij vroeg waar wij die barbecue doen),

Tja, wij doen die barbecue in feestzaal park hoge kempen in neeroeteren maar wij zijn het laatste trouwfeest dat ze daar nog doen. Daarna verandert de bestemming in logement/hotel. In Bokrijk is er het Dennenhof. Dat vond ik ook een mooie zaal en daar heb je heel veel mogelijkheden qua eten. Barbecue kan je daar ook laten doen. Het is er wel iets duurder dan waar wij het nu laten doen.

Je kan natuurlijk ook altijd een zaal zoeken waar je het eten niet van de zaal moet nemen en dan een slager zoeken die de barbecue volledig wil verzorgen. Bij ons zal het ook van een slager komen maar de zaal regelt het voor ons. Die slager zorgt ook wel personeel voor het bedienen van de mensen.

groetjes en veel succes!

marjolijn



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik24-8-2006 15:27:00

Het was Annemie blijkbaar (sorry, had over je naam heen gekeken). Hieronder staat mijn berichtje.

Marjolijn



Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik24-8-2006 19:21:51

Wij betalen ongeveer 53 euro per persoon... Ontvangst, koud buffet, drank van 19u00 tot 04u00, dessertbuffet, decoratie, bediening, klaarzetten, opruimen, ...

Focus je niet op de prijs, maar vooral naar wat je wil. Dat hebben wij ook gedaan.

Groetjes



saskia
7-9-2007
 Meld misbruik24-8-2006 21:30:25

wij betalen een kleine 56 euro per persoon, en alles is zoals we gepland hadden en drank van receptie tot einde inbegrepen

ook dat maak je zo duur als je wil hoor, zoals alles bij een huwelijk

groetjes



Leen
22-6-2007
 Meld misbruik30-8-2006 15:36:00

Hallo,

We zitten met het zelfde probleem, ik heb een hele grote familie (zo'n 70 personen) en dan zou een uitgebreid diner te duur uitvallen. Daarom hebben we nu gekozen voor een uitgebreide receptie met een aansluitende dansfeest. Dit kost ons ongeveer 40 euro per persoon (aperitief en drank inbegrepen)
De gasten krijgen een twaalftal verschillende hapjes en om 12u is er een middernachtbuffetje.
Zo kunnen we toch iedereen uitnodigen.

Groetjes,
Leen 22.06.07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...