Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

5 maanden om alles te plannen! Spannend, maar leuk!

  11-5-2012 20:50:51
Hoi iedereen
Mijn vriend en ik zijn verloofd sinds vrijdag 13 april '12 (toch geen ongeluksdag dus) en wilden eerst trouwen op zaterdag 13 april '13, maar hebben gisteren samen met onze ouders besloten om er oktober 2012 van te maken. Over ongeveer 5 maanden dus al! Het leek ons gewoon niet leuk om nog een heel jaar te wachten en ondertussen over elke beslissing uitgebreid te twijfelen en palaveren. Nu gaan we voor kort en krachtig! :-) En we zien het helemaal zitten. Het gemeentehuis is sinds vanmorgen geregeld, de locaties voor receptie en avondfeest (inclusief catering) zijn nog vrij in oktober, uitnodigingen en decoratie doen we zelf, onze persoonlijke ceremonie na het gemeentehuis doen we waarschijnlijk thuis (iets in de tuin met het samen planten van een boom ofzo) en een jurk waar men een half jaar lang pareltjes op moet naaien (of zoiets) wil ik toch niet, dus we hebben er alle vertrouwen in. :-)
Zijn er op het forum nog bruiden (of 'gommen) die het met een korte verloving doen? Hebben zij misschien nog tips?
Groetjes
Anneleen

Anneleen
6-10-2012
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1485


Marc

 Meld misbruik11-5-2012 21:01:08

Beste Anneleen,

ten eerste proficiat met jullie trouw.

Moest je nog op zoek zijn naar een fotograaf, neem dan zeker een kijkje op www.m-pictures.be en laat je overtuigen.

Momenteel loopt er een mooie actie waarbij je tot 20% korting kunt krijgen.

Een reportage van 12.5uren heb je dan voor 650euro inclusief verplaatsingskosten en alle foto's in hoge resolutie op dvd.

Succes met de verdere voorbereidingen,

mvg, Marc



sophie
14-7-2012
 Meld misbruik11-5-2012 21:14:08

Hey Anneleen, wij hebben ons verloofd op 9 december 2011 en wij trouwen op 14 juli 2012. Ook maar een dik half jaar dus om alles te regelen. We zijn nu nog 63 dagen verwijderd van onze grote dag en hebben nog zoveel te doen.
Het is wel leuk dat het snel gaat want ik wou al meteen trouwen na onze verloving. Het is wel een beetje hectisch nu. Een goede raad: maak een to do lijstje en zorg dat je een lijst van een weddingplanner kan bemachtigen zodat je zeker niks overslaat.
Je zou er echt van staan kijken om welke kleine prulletjes je je zorgen kan ik maken. Ik spreek uit ervaring hihi. Ben momenteel een echt stress konijn aan het worden. Maar vooral: geniet ervan om daar mee bezig te zijn!
En alles wat je nu al kan regelen al doen! Dan ben je daar al vanaf en elke keer je wat aanvinkt op je to do lijstje kan je al wat meer ontstressen en genieten.

Groetjes Sophie
P.S. proficiat en geniet ervan!



Claudia
13-10-2012
 Meld misbruik11-5-2012 22:09:05

leuk, nog een herfstbruidje! veel plezier met de voorbereidingen!



Loriane

 Meld misbruik12-5-2012 9:45:54

Hey Anneleen,

Mijn beste vriendin heeft haar trouw in twee (2!!!)maanden gepland,voor een budget van nog geen 2000€, en het was de mooiste en leukste trouw die ik tot nu toe heb meegemaakt! Wel heeft ze uiteraard veel hulp gekregen van vrienden (wij hebben bijvoorbeeld de bedankjes in elkaar gestoken enz...) en had ze zoals hierboven gezegd een duidelijke to do lijstje. Voor haar kleed had ze ook wel het geluk dat het toonmodel perfect paste dus kon ze het meteen meenemen, wat haar veel tijd bespaarde.

Dus alles is mogelijk!

Succes alvast!



Saartje
16-6-2012
 Meld misbruik12-5-2012 10:45:10

Hoi Anneleen,

Ikzelf ben ook verloofd sinds 12 februari 2012 en trouw op 16/06/12... Een 4-tal maandjes zullen wij dus verloofd zijn! Ik vind het nog steeds de beste beslissing die we genomen hebben. Idd kort en krachtig... wij hadden ook geen zin om een jaar over alles na te denken. Uiteindelijk zit onze trouw zo goed als in elkaar op een paar kleine details na. De eerste veertien dagen was het wat hectisch, maar eens kerk, stadhuis, feestzaal vastligt gaat alles vrij vlot vind ik! Ik wens je alleszins nog veel succes met de voorbereidingen en ben ervan overtuigd dat het een schitterende trouw zal worden! Succes!



sofie
24-3-2012
 Meld misbruik12-5-2012 13:31:47

Wij kozen ook voor een kort maar krachtige verloving van nog geen 6maanden!
In de eerste 14 dagen lag de zaal vast, het vervoer, de wet, de kerk, de priester.
En daarna begon de zoektocht naar een fotograaf, videograaf,jurk,zanger....
Dit was een zalige periode!!!
We zouden het onmiddelijk opnieuw op die manier doen.







sjoeke
15-7-2011
 Meld misbruik12-5-2012 16:09:04

Ik werd gevraagd in april en zijn 15juli getrouwd :-) we hebben het eenvoudig gehouden, enkel voor de wet en daarna receptie en eten met naaste familie en beste vrienden. Het was super en relaxt !!! Mijn kleed kocht ik via internet in een duitse bruidswinkel. Eenvoudig, speels, kort, maar toch heel feestelijk. En het paste als gegoten ! Veel plezier met de voorbereidingen !!!



Kelly
25-5-2012
 Meld misbruik12-5-2012 17:49:26

Wij zijn verloofd sinds 19-12-2011 en trouwen 25-5-2012. Dus ook een korte verloving.
Niemand kon geloven dat wij zo snel feestzaal, gemeentehuis, kerk, ... geregeld hadden.
Ben blij dat het een korte verloving is zenne (mijn nichtje trouwt volgend jaar pas en was al voor mij verloofd).
Nu is het al bijna zover.
Vandaag de misboekjes allemaal afgemaakt + bedankjes voor de kindjes.
Wij hebben veel hulp gekregen van onze mama's.
Nu is het nog aftellen tot het zover is.

groetjes,




Nathalie
1-6-2012
 Meld misbruik12-5-2012 20:22:03

Wij zijn verloofd van 1/1/2012 en trouwen 1/6/2012 en ik vind dat dit al te lang is. Alles is geregeld (zoals ze hierboven al zeggen, efkes een 2tal weken rondlopen, bellen, ... als een gek en nadien de rest rustig afwerken). Ik zou er echt niet langer over willen doen. Als ik lees dat er sommige spreken over 365 dagen of langer nog op hun teller, word ik zot in hun plaats. Nee, geniet van de voorbereidingen en je krijgt het gemakkelijk allemaal geregeld.



Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik12-5-2012 22:17:04

Wij zijn verloofd sinds 25 april 2012 en trouwen 11 augustus 2012, dus 3.5 maand om alles te regelen.
We doen dit ook met een zeer beperkt budget.
We trouwen enkel voor de wet, en geven s'avonds een trouwfuif met frietkraam.
Door het bepekte budget was het wat kiezen tussen etentje met de dichte familie of een trouwfuif met familie en vrienden.
Aangezien ik het niet zag zitten om na het eten gewoon naar huis te gaan hebben we voor de trouwfuif gekozen, ik wil echt wel plezier maken met familie en vrienden.
Hier was het gemeentehuis, dj, fotograaf, zaal, frietkraam en mijn kleed op 1 week in orde.
Moesten we een lange verloving hebben zou ik misschien niet meer moeten trouwen, neen grapje. Maar ik ben wel een verschrikkelijk mens als ik iets moet regelen. Zit daar dan constant mee bezig en alles moet zo snel mogelijk in orde zijn. Zwijg er geen minuut over. Moest mijn verloofde dit meer dan een jaar moeten aanhoren

Veel succes met het regelen.



Anneleen
6-10-2012
 Meld misbruik13-5-2012 12:17:32

Hoi iedereen

Wauw, bedankt voor alle reacties! Ze geven helemaal het gevoel dat we een goede beslissing genomen hebben. Kelly, ik herken me goed in wat jij zegt: mijn verloofde vond ook al dat ik er teveel over praatte en wou dat volgens mij geen jaar aanhoren, en ik moest hem gelijk geven, want ik droomde er bijna elke nacht over (van die rare verwarrende dromen) en dat wil ik ook geen jaar! Maar nu we onze datum vervroegd hebben, slaap ik ook al veel beter! :-)
Nathalie, jullie foto komt me bekend voor! Zijn jullie ook van Vosselaar? Ik denk dat ik jullie al eens gezien heb bij een bevriend koppel. :-)
En 'Sjoeke', wil jij me misschien de gegevens geven van die Duitse bruidswinkel?
Iedereen bedankt en nog veel succes en plezier!



Nathalie
1-6-2012
 Meld misbruik13-5-2012 20:05:47

Hey Anneleen, wij hebben 3 jaar in Vosselaar gewoond en zijn terug naar Gierle verhuisd (we zijn alle twee van Gierle), maar hebben inderdaad vrienden in Vosselaar. Hey Kelly, wij geven ook een trouwfuif met frietkraam en nadien ijskarretje. Simpel, maar onze vrienden en familie kijken er blijkbaar toch naar uit en wij natuurlijk ook. In het begin lag ik ook wakker en zagen tegen men ventje, maar na 2 hectische weekjes plannen is dat hard geminderd. Nu is het de laatste dingen nog eens bevestigen, maar voor mij mocht den trouw morgen al zijn. Heb vrijdag men vrijgezellen gehad (heb dit zelf in handen genomen, wou geen verkleedpartijtjes of opdrachtjes) en we zijn lekker gaan eten en naar een danscafé geweest. Voor mij moest dat niet meer zijn, maar da's persoonlijk natuurlijk. En nu zijn we er echt wel klaar voor! (hopelijk het weer ook). We horen elkaar nog wel.



Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik14-5-2012 8:27:33

Hey Anneleen,
Hier verloofd sinds 10/02 en we trouwen 28/12. Ik wou per-sé nog in 2012 trouwen en dacht dat ik er niet eerder ging geraken met de voorbereidingen...Maar op 'n paar kleine details na is alles bijna geregeld (uitnodigingen liggen zelfs al klaar) en heb ik er bijgevolg al spijt van dat ik niet voor 'n zomerhuwelijk ben gegaan (zoals m'n daddy sugereerde). Het is dus perfect mogelijk!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...