Terug naar overzicht
wij zijn gisteren bij de priester geweest en die 200euro is niet alleen voor hem. Een deeltje gaat naar hem, een deeltje gaat naar de kerkgemeenschap, een deeltje gaat naar het bisdom, ...
Wij zijn in Edegem getrouwd, werd ook niet gesproken over iets betalen, later stak er een rekening van 200€ in de bus, is overal hetzelfde bedrag denk ik.Groetjes
Mijn vriendin is vorige maand getrouwd. Bij haar was het ook 200 Euro.
Hoi,het valt allemaal een beetje te bezien. Een kerkelijk huwelijk in de namiddag kost al snel rond de 250 euro (denk exact €244). Maar pas op hoor dames, laat niet met je voeten rammelen, blijkbaar nemen sommige priesters het niet zo nauw met die regeltjes; zo ken ik al twee koppels die €500 euro afgetroggeld werden omdat ze ook een rode loper vroegen! Oppassen hoor, en desnoods voorzichtjes dreigen met een telefoontje naar het bisdom! Een gewaarschuwde vrouw...birgit
Van die 200€ of meer ziet de pastoor geen euro. Dit geldt dient om het gebouw te onderhouden. Je mag niet vergeten, bij ons is dit toch zo, dat het kerkgebouw nog eens speciaal gepoetst wordt voor een huwelijk. De mensen die dit doen zijn daar zeker een dag mee bezig. De rode loper wordt helemaal gestofzuigd. Enz, enz...
De rijst na de viering wordt opgekuist, de lakens die op het altaar liggen moeten ook gewassen en gestreken worden, ...