Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van onze dagen, 4 en 5 mei 2012 (lang verslag met enkele sfeerfoto's)

  7-5-2012 14:31:06


Hieronder een lang verslagje van onze 2 dagen.

4 mei 2012 (voorbereidingen en wettelijke trouw)

Vandaag zouden we trouwen voor de wet. Maar eerst moeten er nog enkele voorbereidingen gedaan worden voor morgen.

- Het belangrijkste dat vandaag moest gebeuren was het halen van de trouwringen. Hier waren we gisteren al voor gaan kijken maar deze waren nog niet gegraveerd. Dus wij vandaag tegen openingstijd van de juwelier opnieuw naar daar. Gelukkig was dit voor ons niet zo’n omweg daar we traditiegetrouw ook nog een bloemstukje op het graf van mijn overleden grootvader gingen zetten zodat ook daar een beetje de ‘feestsfeer’ zou doordringen.

- De veranda moest nog worden getransformeerd in een kapsalon en een beauty-salon. Dit vergde nog een redelijke inspanning daar er zelfs enkele kasten moesten verdwijnen, maar het resultaat achteraf mocht er wel zijn (zie later het foto verslag van fotograaf).

- De living moest een beetje opgeruimd worden daar ik me hier waarschijnlijk ging omkleden. De kleine spulletjes zoals trouwschoenen en juwelen werden uitgestald om door de fotograaf morgen hier enkele foto’s te van laten maken.

Na de middag ons dan klaargemaakt voor de wettelijke trouw. Kort na de middag was mijn bomma en haar vriend al van de partij, een beetje vroeger dan gepland daar wij nog niet klaar waren. Maar hadden nog tijd genoeg. Ook vandaag was er nog steeds geen stress op te merken.

Tegen 15 uur dan maar naar de trouwzaal van het stad vertrokken en om 15u20 waren we al terug onderweg naar het huis van mijn vriend zijn ouders voor een lekker kaasschotel die werd vooraf gegaan door heel wat cava en hapjes. Maar tegen 20 uur was ik al zo moe dat ik me samen met mijn ouders heb teruggetrokken naar mijn ouderlijk huis waar ik tegen 21 uur al in mijn bedje lag.

5 mei 2012 (Kerkelijke trouw en feest)

Ik sliep de laatste keer in mijn eigen fijne kleine bedje in het huis van mijn ouders waar ik tot nu toe gewoond heb. Om 7 uur werd ik wakker (uit mijn eigen) en stond ik op, de zenuwen waren er nog steeds niet (of misschien een heel klein beetje daar ik wat last van maag en darmen had maar dit kon ook door gisteren komen). Vlug me gaan douchen (maar mijn haren mocht ik van mijn kapster nog niet wassen). Ik had mijn kleren die ik gisteren had gedragen nog niet eens goed opnieuw aangedaan of mama klopte al op de deur om te zeggen dat de kapster was aangekomen (halfuur vroeger dan gepland maar des te beter). Dus kwam zij vlug mijn haren wassen.

Daarna moest ik plaatsnemen in onze veranda/ ‘beautysalon voor één dag’ en nog voor ze goed en wel begonnen was met mijn haren werd er opnieuw aan de deur gebeld. Onze fotograaf was ook van de partij. Hij even enkele foto’s komen nemen terwijl de kapster mijn haren aan het brushen was en ze in heel grote krulspelden rolde. Gelukkig dat de kapster een heel pak vroeger was en de make-up artieste een beetje laat want het maken van mijn bruidskapsel duurde een pak langer dan verwacht.

Om iets na negen de schmikster dan kunnen beginnen met mijn make-up en tegen iets na half tien kon ik dan eindelijk één van de lekkere voorziene sandwiches eten als een ontbijt. Toen dit gedaan was ben ik samen met de fotograaf naar boven getrokken voor eerst enkele sfeerfoto’s te trekken van de schoenen, make-up, juwelen en de jurk. Niet in de living zoals eerst gepland daar de fotograaf mijn slaapkamer dan toch een betere locatie vond. Na dit alles was het dan tijd geworden om mijn jurk aan te trekken. En tegen half elf was ik dan eindelijk klaar om te wachten op mijn lieve schat. Wel opnieuw een sandwich gegeten omdat ik het gevoel had dat ik anders grote honger ging hebben als we op onze fotolocatie zouden aankomen.

En toen was het moment aangebroken, tegen half 12 kwam mijn lieve schat aan. Hij zag er heel knap uit in zijn kostuum, en had een enorm mooi bruidsboeket uitgekozen, helemaal in mijn stijl.

Uiteindelijk na eventjes ons aan de al aanwezige mensen te laten zien zijn we samen met de fotograaf, mijn zus en haar vriend naar onze fotolocatie vertrokken. Daar het weer heel slecht was op voorhand hadden we geen risico genomen en gekozen om onze foto’s in een restaurant hier in de buurt te gaan trekken (normaal niet toegelaten maar daar we er vaste klant zijn maakten ze voor ons graag een uitzondering). Tegen kwart na 1 hadden we het daar wel gezien en daar het ook al een pak droger was geworden zijn we dan maar op zoek gegaan naar een buitenlocatie voor nog enkele foto’s van ons met de oldtimer te trekken. Tegen half 2 werden we dan terug thuis verwelkomd door alle al aanwezige gasten en zijn we nog enkele familie en andere groepsfoto’s in de tuin gaan trekken.

Na dit alles zijn we dan in een soort colonne naar de kerk vertrokken voor de viering. Er stond meer volk dan verwacht aan de kerk, mensen waarvan ik niet had verwacht dat zij er niet bij gingen zijn waren er en ook mensen die je er graag bij had waren er niet.

Maar voor wij de auto uitstapten viel ons iets op, niemand had de ringen bij. Deze lagen nog op de schouw op het kussentje. Dus een van de buren opnieuw naar het huis om dit te gaan halen. Dus geen erg. Wij onze plaatsen aangenomen om naar binnen te gaan en werden begroet door de pastoor, deze fluisterde opeens of we ons trouwboekje bij hadden. Mijn vriend en ik keken elkaar al aan van is dit nodig en blijkbaar dus wel maar was ie dat vergeten te zeggen tegen ons. Dus een andere buur naar het huis van Joost zijn ouders voor ons boekje te gaan zoeken.

De viering zelf was enorm mooi met nog enkele grappige omstandigheden (een pastoor die iets te snel wilde gaan, of opeens de verkeerde naam zei, mijn ouders die tot de conclusie kwamen dat ze hun autosleutels niet bij hadden, telefoon van Joost zijn ouders die afging omdat ze ipv het trouwboekje in hun huis ook onze ringen aan het zoeken waren,…). Maar dit alles samen met de enorm mooie muziek maakte de viering onvergetelijk.

Daarna stonden heel onverwacht de collega’s van mijn mama ons aan de kerk op te wachten met een champagne en fruitsap standje. Alleen was het een beetje te koud om hier enorm lang van de genieten en na het oplaten van de ballon en een glaasje gedronken te hebben was het dan tijd geworden om richting zaal te vertrekken.

In de zaal aangekomen hebben we eindelijk de zaal opgemaakt kunnen zien en dit was enorm mooi. Vlug me een beetje opgefrist en nog enkele familiefoto’s en enkele foto’s van mij en Joost getrokken in de tuin of onze eerste gasten waren er al.

De receptie en het eten was echt subliem, enorm veel. Maar het dessertenbuffet overtrof echt alles, 64 (!) verschillende soorten. Echt te veel om op te noemen. Spijtig genoeg zaten we toen al zo vol dat ik en Joost allebei slechts met moeite 1 bordje opkregen.

Na het dessertenbuffet was het dan tijd voor de openingsdans (Bed of roses van Bon Jovi). Hierna hebben we nog gedanst en plezier gemaakt tot in de vroege uurtjes, tegen 5 uur waren de laatste gasten naar huis en hebben we met de 2 gezinnen nog even alles samen gezocht nog even een laatste drankje genomen en toen naar huis vertrokken. Daar aankomen hadden enkele mensen van de famile ons huisje en ‘voortuin’ volledig versierd met als gevolg dat we de auto niet eens voor ons huis konden zetten. Maar gelukkig zijn ze niet binnengeraakt (als dat wel het geval was dan had het huis vol met isomo-bolletjes gelegen die ze blijkbaar ook bij hadden) en daardoor zijn we tegen half zeven eindelijk in ons bedje kunnen kruipen (voor de eerste keer in ons eigengemeenschappelijk huisje).

Bedankt aan:

- Feestzaal: Maekelhoeve te Veerle

- Fotograaf: Ronny Wertelaers (kijken voor spanning uit naar je foto’s)

- Make-up: Els Broux (ook al was je beetje te laat omdat je ziek was, je hebt enorm goed je best gedaan en heb veel complimentjes gehad over mijn maquillage)

- Kapster: Jasmine (“Chambre à Couper”, Mortsel maar kwam speciaal voor ons naar het verre Limburg omdat we haar al jaren kennen, ook op mijn haar heb ik enorm veel complimentjes gehad)

- Fotolocatie: Grand-Café/Brasserie Paal 26 te Paal

- Muziek in kerk: Broken Duality (jullie zorgden echt bij veel mensen voor de nodige kippenvel momenten)

- Bruidsboeket en autoverhuur: Bloemen Nancy te Paal

- Trouwkleed en accessoires: Linea Raffaelli (Linx Hasselt)

- Bruidslingerie: Rubis Rouge te Beringen

- Versieren huis en kerk: Joost zijn ‘tante Tien’


Enkele sfeerfoto’s getrokken door de gasten en wijzelf (als link werkt):

https://plus.google.com/photos/104828895229180284196/al...


Silke
5-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 2264


Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik7-5-2012 14:55:33

Gefeliciteerd!!
Leuk verslagje en foto's die doen verlangen naar meer :-)



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:03:06

Leuk verslag Silke ;-)!
Heel mooi Linea kleedje...en je kapsel was idd mooi!
Dikke proficiat en geniet van het leven samen!!



Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik7-5-2012 15:15:19

Proficiat! Jullie zagen er beiden stralend uit .



Lien
28-9-2013
 Meld misbruik7-5-2012 15:39:07



Dag Silke,

We zijn zelf ook van Paal en waren nieuwsgierig naar wat er zich zaterdag allemaal in de kerk afspeelde :)
Onze trouw is nog ver maar we zijn o.a. nog op zoek naar live muziek voor in onze viering? Heb je gegevens van 'Broken Duality'? wij vinden ze alvast niet terug via internet..?
Waar heb je je kaars laten maken? Deze is echt heel mooi.

De enkele foto's laten alvast zien dat het een geslaagde dag/nacht was ;)



Silke
5-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:54:15

Een van de leden van Broken duality is de vriend van een heel goede vriendin van mij, ze zijn afkomstig van de kanten van sint-truiden. Weet niet of ze een site hebben maar ze zitten wel op facebook.
Onze kaars, bedankjes en uitnodigingen hebben we gehaald bij de Kaarskesprocessie in Lummen.



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 16:04:02

Hoi Silke,


allereerst een hele dikke proficiat!
Bedankt voor het prachtig verslagje en de hele mooie foto's!

ik wens jullie heel veel geluk toe samen!

veel groetjes,

mieke



Serena
25-5-2019
 Meld misbruik7-5-2012 16:38:39

Hey silke

een dikke dikke proficiat! leuk verslagje en hele mooie fotos!!
je zag er prachtig uit!!

Groetjes
Serena



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 16:49:00

gefeliciteerd en heel mooie foto's jullie zagen er stralend uit.



tamara
19-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 19:34:25

proficiat, super mooie foto's en een leuk verslagje.
geniet nog van jullie leven samen.
groeten



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 21:03:13

Proficiat! Leuk uitgebreid verslagje!



frida
6-2-2010
 Meld misbruik8-5-2012 8:14:29

mooi kleedje en jullie straalde!!!!!



Anne
7-7-2012
 Meld misbruik8-5-2012 8:29:36

Proficiat!! de fotootjes zijn inderdaad een reden om naar de rest uit te kijken.
Geniet er nog van na hoor :D groetjes!



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik8-5-2012 11:06:29

Proficiat Silke,

Ik ben blijkbaar de enige die de foto's niet kan zien en ben natuurlijk wel benieuwd hé :-)

Groetjes,
Nancy



Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik8-5-2012 16:13:27

Proficiat aan het jonge paar!
Zo'n mooi verslag en leuke foto's. Geniet nog maar lekker na!



An
25-5-2012
 Meld misbruik8-5-2012 18:38:42

Dag Silke, jullie zagen er echt prachtig uit! Een goed idee om in Paal 26 foto's te trekken, daar hadden we nog niet aan gedacht.
En nu de clichézin: Wanneer komen de kindjes ?
Geniet van het getrouwde leventje xxx



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik8-5-2012 19:01:59

proficiat! Laat je nadien ook enkele foto’s zien van Ronny Wertelaers, wij hebben hem ook? Groetjes en geniet nog van het getrouwd leven...



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik8-5-2012 20:26:46

Wow Silke - je was een prachtige bruid.
Bedankt voor de foto's en geniet van jullie leven samen!



barbara
5-5-2012
 Meld misbruik10-5-2012 12:29:58

Mooie foto's en tof verslagje, heb het met veel plezier gelezen, dikke proficiat aan jullie beiden.



Pascaline
28-7-2012
 Meld misbruik13-5-2012 19:27:55

Leuke foto's! En je hier ziet er erg leuk uit!
Zou je het zien zitten om enkele foto's waarop je kapsel erg duidelijk zichtbaar is, door te sturen?
Ik vind het moeilijk om goede foto's te vinden op internet.

Je mag ze sturen naar pascaline_lagouge@hotmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info