Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

73 dagen

  7-5-2012 10:38:08
Hoi hoi medebruidjes

Nog 73dagen op de teller en dan is het zover. :) Voor het eerst lucht ik mijn hartje hier op het forum.
En ik moet zeggen, het forum heeft mij al enorm goed geholpen met tips voor de voorbereidingen. Maar ik wil ook gewoon mijn verhaal eens kwijt :)

Mijn vriend vroeg mij op 14mei ten huwelijk in Disneyland. :) Het sprookjeskasteel zal voor mij altijd een extra meerwaarde hebben. We wouden eerst in mei dit jaar trouwen. Maar de voorbereidingen raakten een beetje op de lange baan. Gelukkig was uitstel geen afstel ^^

Sinds januari zijn we echt goed in gang geschoten. Onze zaal en het gemeentehuis ligt vast sinds februari.
En vorige week ben ik mijn kleed gaan kiezen bij Couture Boutique. Ik was al eens met mijn getuige naar Linea Rafaelli in Brugge gaan kijken. Maar het moment dat ik de winkel wou binnen gaan, sloeg het koud zweet mij uit en klapte ik dicht. Ik ben namelijk niet groot en heb die kilo extra. (maatje 42 en 1.60m) Uit paniek om niets te vinden dat mij past, ging ik met een zeer laag zelfbeeld terug naar huis (en ik was niet eens binnen geweest)

Daarna heb ik uuuuren op internet naar kleedjes gezocht en telkens met de gedachte, daar kan ik toch niet in. Dat gaat mij niet passen en hoe zullen die verkoopsters wel niet opkijken als ik zo een winkel binnen stap. Even overwoog ik om mijn kleed gewoon op internet te bestellen. Ik koop nogal veel kleren via internet (alweer uit schrik om een winkel binnen te stappen) dus ik dacht wel dat dat zou lukken. Maar dan vond ik veel slechte reviews over Aponi en light in the box, waar ik het wou bestellen.

En zo heb ik vorige week al mijn moed bij elkaar gesprokkeld en naar Sint-Niklaas vertrokken. Al snel merkte ik dat mijn angst voor niets nodig was. Ik had meteen mijn kleed gevonden dat ik wou. En het was zelfs niet meer binnen in een 42. (blijkbaar ben ik dan toch niet de enige) Met een goed gevoel ben ik de winkel terug buiten gestapt. En al meteen sloeg een nieuwe angst mij om de oren; het vinden van een goede bh. Ook dat is niet gemakkelijk bij mij. Ik heb een strapless kleed en als ik vorige week aan mijn vaste lingerie-verkoopster vroeg of er een model in maat is. (E80 - F80) sloeg zij een beetje in paniek. De keuze is beperkt en haar idee was om een lint aan mijn kleed te laten zetten. Zo zou ik toch een halterbh kunnen dragen. Nu, ik heb ondertussen weer wat op internet gezocht en heb een heel erg mooi corsage gevonden van Marie-Jo. Het zou wel 170 euro kosten maar ik heb het er voor over. Zijn er nog dames op het forum met dit probleem?

Sinds zaterdag kwamen mijn verloofde en ik op het idee om een ceremoniewagen te huren. Wij hebben allebei geen rijbewijs maar willen ook niet steeds andere mensen tot last zijn. Komende zaterdag hebben we een afspraak bij Nostalgic cars in Schellebelle. :) Wat een prachtige wagens!

Ik heb onze fotografe al meteen een mailtje gestuurd dat we met een amerikaanse classic onze foto's willen nemen. Hopelijk kan ze doen wat we in gedachten hebben :) Ik ben zelf een fotografe maar kan natuurlijk moeilijk zelf de foto's nemen. Al borrel ik momenteel van de ideeën, nu ik mijn kleed en de auto van kleur op elkaar heb afgesteld. :P

Mijn getuige vroeg onlangs hoe het zit met de zenuwen. Toen had ik er geen last van. Maar ik moet bekennen, ik begin meer uren op dit forum door te brengen en telkens als ik de teller zie, maakt mijn hart een sprongetje :)

Dorien
20-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1234


tima
8-9-2012
 Meld misbruik7-5-2012 11:20:33

ik krijg ook altijd schrik als ik die teller zie. moet nog veel doen maar het meeste kan ik maar doen vanaf juli dus ja
ivm maat kan ik je niet helpen kheb maar een 80B-C en bij mij waren de meeste bruidsjurken te groot ik denk dat ik meer kleedjes 40-42 heb aangehad dan 36-38 dus moest je je zeker niet schamen die winkels zijn er echt op voorzien .
de auto's zien er idd heel mooi uit.
veel voorbereidingsplezier
ps ik ben zeker dat je zult stralen op je dag dus gooi dat laag zelfbeeld maar uit het raam



Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik7-5-2012 12:12:50

Zelf heb ik ook een strapless kleed en een lastige bh maat 95E.
Maar ik heb een strapless bh gevonden van het merk prima donna voor 70 euro.
Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik heb deze gevonden bij lingerie Christian in Heist-op-den-Berg.
Ik heb eerst allemaal lingeriewinkels afgebeld om te horen of ze iets in mijn maat hadden, misschien een idee? Want 170 euro is toch wel een serieus bedrag.
Maar ik wou toch zeker zijn dat die niet zou afzakken en heb toch nog voor een torselet gekozen.En die gaan ook wel tot grote maten, zoals van poirier. Ik heb van een ander merk, maar kan er zo niet opkomen. Zoiets verkopen ze in de meeste bruidszaken wel, ik zou gewoon eens gaan horen.



Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik7-5-2012 13:05:53

Hey,

hier ook een groter maatje.
Maar meestal hangt het erg af van model en merk.
Tijdje geleden suitekleed gaan kopen voor de trouw van mijn beste vriendin.
Aangezien ik getuige ben moet ik mee in de suite. Mijn vriendin wou dat iedereen in de suite een lang kleed droeg. De paniek sloeg mij al om het hart.
Afhankelijk van model en merk heb ik soms een 42, 44 of ja soms zelfs 46 :s
Ik ben ook maar 1.60m groot.
Bij sommige modellen paste ik zelfs niet in een 46 :s
Maar uiteindelijk het kleed dat als gegoten zat was een 42.
Nu in augustus trouw ik zelf en heb gekozen voor een 60s dress. Tot net onder de knie met een brede petitcoat onder. Via topvintage online besteld. Grote stress, wat het kleedje ging maar tot maat 44.
Vrijdag ontvangen en meteen geprobeerd, en het past.
Enkel nog geschikte lingerie vinden wat ook niet makkelijk zal zijn met een 95C.
Ik ga op zoek naar een bh met corset aan verwerkt.

Veel succes nog met de voorbereidingen.

Groetjes



Dorien
20-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 13:17:59

Ik had ook eerst een kleedje van topvintage willen bestellen als trouwkleed. :) Maar de dag dat ik het wou bestellen, was het uitverkocht in mijn maat :( 's morgens stond het nog op de website, 's avonds was het uitverkocht. En ze wisten niet of het nog zou binnen komen dus ben ik maar op zoek gegaan naar iets anders :)

Ik woon zelf in Oost-Vlaanderen, maar ik denk dat er wel ergens 1winkel mijn maat zal hebben in een strapless bh / corsage.

Het is eigenlijk echt vervelend dat er soms zoveel verschil zit in die maten hé. Vind het nooit leuk als ik ineens een maat groter heb :( Vooral bij broeken is dat een ramp, maar dat terzijde :)

Tegenwoordig koop ik vooral Prima Donna :) Topkwaliteit. Vroeger kocht ik alles in hunckemöller maar die kwaliteit is toch een pak lager... (kan ook niet anders voor die prijs) Mijn zus zei om daar te gaan zien voor een strapless maar dat hou ik echt als allerlaatste optie, want ik wil mij op mijn gemak voelen :)

Ik draag trouwens geen traditioneel kleed maar een wit/rood 'corset' en een rode rok. Maar ik zou zien voor een bh met corset... Misschien geen goed idee om 2dingen met corset boven elkaar te dragen?

en Tima: dank je voor je opbeurende woordjes :) ik probeer mijn laag zelfbeeld onder controle te houden, maar het is zo moeilijk in de hedendaagse cultuur :(



Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik7-5-2012 13:22:36

Hey Dorien,

ik heb de celebration dress van bij Topvintage.
Met een zwarte pettitcoat onder.
Welke jurk had jij daar gezien?
Bij mij stond hij ook op uitverkocht, maar je kan de maat aanduiden en dan sturen ze je een mailtje van zodra hij binnen is.
2 dagen later al een mailtje, heb hem kunnen bestellen.
Ik zag wel dat hij een paar uur later alweer uitverkocht was.

Ik ben ook van Oost-Vlaanderen, Lebbeke tegen Dendermonde.
Dus als je tips hebt ivm lingerie laat maar weten he ;)

Groetjes



Dorien
20-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 13:30:03

Hey Kelly
Je hebt echt een leuke keuze gemaakt :) ik wou de Pinup Couture Vintage Grace swing dress. Ik heb mij inderdaad ook ingeschreven voor als hij terug binnen komt, maar helaas, nog steeds niets. :( en we zijn 2maanden verder. Maar je moet er soms enorm snel zijn om iets te bestellen. :) (ik kijk bijna dagelijks op hun website naar nieuwe kleedjes :P echt super mooi en super vrouwelijk)

Ik woon in Wetteren. Normaal ga ik naar Marie Paule in Wetteren om mijn lingerie. Veel keuze Marie Jo en Prima Donna en een heel goede service. Ze helpt echt goed en gaat je niets opdringen wat je niet wilt. Dankzij haar voel ik mij eindelijk op mijn gemak in mijn lingerie :)

Bij Couture Boutique in Sint-Niklaas, waar ik mijn kleed heb gekocht, verkopen ze ook bruidslingerie maar heb toen niet echt gevraagd of ze iets binnen hebben in mijn maat.

groetjes



Sofie

 Meld misbruik7-5-2012 14:27:17

Dorien, wat zit er in het topje van je trouwkleed? Indien daar al baleinen inzitten, zou ik er niet nog eens een corsetje onderaan doen? Normaal zou het, als het goed aangepast is op je lichaam, genoeg steun moeten bieden in combinatie met een gewone strapless bh. Bandjes of geen bandjes zal wel nog een verschil maken qua "lifting", maar een corset zo niet echt dan, denk ik. Dat wordt dan misschien een onaangenaam gevoel door de dag voor weinig resultaat, vrees ik.

En ik denk dat er meer ronde bruiden zijn dan je zou denken hoor, sommige winkels/merken stellen zich gewoon qua pasmodellen niet in op de noden en wensen van de klant (iets waar ik een aantal verkoopsters al hun beklag over heb horen doen, die weten dat dat voor een aanstaande bruid niet leuk is om kleren aan te doen die niet passen).

Succes met de zoektocht in elk geval!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...