Terug naar overzicht
Hallo, Bij je huwelijk krijg je voor zover ik weet geen premie.Het kan wel zijn dat je ouders of jijzelf gedurende een bepaalde tijd hebben gespaard bij de mutualiteit (voorhuwelijkssparen)wanneer je huwt of wanneer je gaat samenwonen krijg je dit bedrag na voorlegging van huwelijksakte of bewijs van samenwonen.Gewoon nagaan bij de mutualiteit of bij je ouders (of die van partner) of hiervoor werd gespaard.Hopelijk ben je hier wat verder mee geholpen.GroetenSofie26-05-2007
Hey,Sommige instanties geven toch een premie hoor !Bovenop het voorhuwelijkssparen van de mutualiteit kregen wij immers ook een premie van de gemeente. En ook de vakbond ACV geeft een premie bij huwelijk aan aangesloten leden. Groetjes,Gert
Hallo,toen wij ons in Zaventem in het gemeentehuis gingen aanmelden om te trouwen zei die beambte dat ik alleen een premie krijg omdat ik al mijn hele leven in Zaventem woon. En zoals Gert en Sofie zeiden ik heb ook voorhuwelijkssparen en dat krijg ik ook. Maar dan moet je wel voor je 30ste trouwen of ze wrijven het er nog is extra in, je kan maar tot je 30ste sparen..Dominique25.11.2006
Mijn vader heeft mij een paar dagen geleden laten weten dat je van de CM ook een premie krijgt als je trouwt boven het voorhuwelijkssparen. Hij heeft dat in ieder geval gehad toen hij voor de 2de keer getrouwd is. Maar hij had natuurlijk geen voorhuwelijkssparen, dus ik weet het eigenlijk niet zeker.
Rebecca,sinds 5jaar is dit bij de cm blijkbaar niet meer. Is je vader langer dan 5 jaar geleden hertrouwd?groetjes,marjolijn
HoiEen premie kan je inderdaad krijgen bij CM als je voorhuwelijksparen doet en dan krijg je nog een bedrag extra als je trouwt.Bij ACV krijg je ook een centje, maar niet als je in het onderwijs staat of aan een openbare dienst of het COV... Waarom daar een onderscheid gemaakt wordt dat weet ik niet!Bij sommige werkgevers krijg je ook nog een centje als je aangesloten bent bij de personeelsbond of sociale dienst... Dit is niet zo bij elk werk!GroetjesVeroniek20 07 2007
Mijn man (die altijd in Beveren heeft gewoond) heeft van de gemeente een premie gekregen, en die was best royaal...
sommige gemeentes geven ook een klein sommetje maar dat is afhankelijk van waar je woont. dat kijk je best eens na op de website van je gemeente of stad