Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

premie

22-8-2006 10:38:37
hey,
het is mischien een domme vraag.maar met een geboorte van een kind,krijg je een geboorte premie.
als je huwt krijg je dan ook een premie?
tis wel bedoeld voor Belgie.
groetjes van Skally

pascale
14-4-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1460

Sofie
23-5-2007
 Meld misbruik22-8-2006 10:57:15

Hallo,

Bij je huwelijk krijg je voor zover ik weet geen premie.
Het kan wel zijn dat je ouders of jijzelf gedurende een bepaalde tijd hebben gespaard bij de mutualiteit (voorhuwelijkssparen)wanneer je huwt of wanneer je gaat samenwonen krijg je dit bedrag na voorlegging van huwelijksakte of bewijs van samenwonen.

Gewoon nagaan bij de mutualiteit of bij je ouders (of die van partner) of hiervoor werd gespaard.

Hopelijk ben je hier wat verder mee geholpen.

Groeten

Sofie
26-05-2007

gert
12-11-2005
 Meld misbruik22-8-2006 11:31:59

Hey,

Sommige instanties geven toch een premie hoor !
Bovenop het voorhuwelijkssparen van de mutualiteit kregen wij immers ook een premie van de gemeente. En ook de vakbond ACV geeft een premie bij huwelijk aan aangesloten leden.

Groetjes,
Gert

Dominique
25-11-2006
 Meld misbruik22-8-2006 11:37:27

Hallo,
toen wij ons in Zaventem in het gemeentehuis gingen aanmelden om te trouwen zei die beambte dat ik alleen een premie krijg omdat ik al mijn hele leven in Zaventem woon. En zoals Gert en Sofie zeiden ik heb ook voorhuwelijkssparen en dat krijg ik ook. Maar dan moet je wel voor je 30ste trouwen of ze wrijven het er nog is extra in, je kan maar tot je 30ste sparen..

Dominique
25.11.2006

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik22-8-2006 12:18:22

Mijn vader heeft mij een paar dagen geleden laten weten dat je van de CM ook een premie krijgt als je trouwt boven het voorhuwelijkssparen. Hij heeft dat in ieder geval gehad toen hij voor de 2de keer getrouwd is. Maar hij had natuurlijk geen voorhuwelijkssparen, dus ik weet het eigenlijk niet zeker.

Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik22-8-2006 12:34:20

Rebecca,

sinds 5jaar is dit bij de cm blijkbaar niet meer. Is je vader langer dan 5 jaar geleden hertrouwd?

groetjes,

marjolijn

Veroniek

Meld misbruik22-8-2006 15:44:39

Hoi

Een premie kan je inderdaad krijgen bij CM als je voorhuwelijksparen doet en dan krijg je nog een bedrag extra als je trouwt.

Bij ACV krijg je ook een centje, maar niet als je in het onderwijs staat of aan een openbare dienst of het COV... Waarom daar een onderscheid gemaakt wordt dat weet ik niet!

Bij sommige werkgevers krijg je ook nog een centje als je aangesloten bent bij de personeelsbond of sociale dienst... Dit is niet zo bij elk werk!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik23-8-2006 20:31:40

Mijn man (die altijd in Beveren heeft gewoond) heeft van de gemeente een premie gekregen, en die was best royaal...

sofie
7-7-2007
 Meld misbruik23-8-2006 20:53:55

sommige gemeentes geven ook een klein sommetje maar dat is afhankelijk van waar je woont. dat kijk je best eens na op de website van je gemeente of stad

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...