Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

knellende schoenen

  27-4-2012 11:16:11
Hey,

ja ik ben weer in de typische val gelopen....
In de winkel de perfecte schoenen gevonden (smal modelletje met zilveren bandjes)
in de winkel zaten ze perfect, redelijk wat mee rond gelopen op verschillende ondergrond, met kousen/zonder kousen, noem maar op.
en nu ik ze thuis aan deed begonnen ze meteen ongelofelijk te spannen.
Ik heb ze al een aantal uurtjes gedragen tussendoor, ik heb de indruk dathet iets beter wordt, maar niet genoeg.

Iemand misschien de gouden tip? laten uitrekken bij de schoenmaker is niet meteen een optie vrees ik.

kim
26-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1495


Lotte
26-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 11:30:49

Heb juist hetzelfde probleem en wil echt geen andere schoenen kopen!
Ik heb geprobeerd om sokken erin aan te doen, maar dan begonnen mijn voeten echt wel pijn te doen.
Nu zijn ze toch bij de schoenmaker voor te laten uitrekken, wil geen risico lopen.
Maar heb ze nog niet terug, best wel lange wachttijd, 2 weken.

Probeer ze zo veel mogelijk aan te doen!
Veel succes



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik27-4-2012 11:34:56

Als het lukt, eventueel met skikousen aandoen, dat gaat serieus knellen maar dan rekken ze wel uit.

ik heb het omgekeerde probleem, bij mij zijn ze aan de grote kant, gelukkig bestaan er zooltjes



An
18-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 12:41:27

Als het leren zijn, bestaat er ook zo van die spray die je erop moet spuiten en je moet ze dan een aantal uur dragen en dan zet het zich naar je voet. Eens langsgaan bij de schoenenwinkel/schoenmaker is de boodschap!

Succes!



Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik27-4-2012 13:22:16

Ik volg dit even mee, heb net hetzelfde probleem, in de winkel zaten ze als gegoten, bij mijn eerste pas merkte ik al na 10 min dat ze heel erg spanden, vooral aan m'n hielen, en dan heb ik nog een halve maat groter dan normaal, normaal 36 nu 36.5. Bij de schoenmaker op de leest zetten durf ik niet goed, ze zijn in satijn, ik heb al gedacht om er van die nylon sokjes in te dragen die niemand ziet, dan spant het sowieso minder. 'k Heb nog 2 maand, 'k hoop dat iemand hier afkomt met 'DE gouden tip':-)

Groetjes Marijke



kim
26-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 13:27:54

mja, toch maar langs de schoenmaker straks dan, denk ik. ik ben er een beetje bang voor omdat het zo een tere schoenen zijn, maar hopelijk kent hij zijn vak en begint hij niet ana iets dat niet te verhelpen valt.



Lotte
26-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 14:26:17

Ik heb ook een beetje schrik hoor, het zijn turquoise deine schoenen.
En geen goedkope, maar denk wel dat ze weten wat ze doen!!
Geen schrik hebben ;)



Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 17:41:32

nog iemand tips, in de winkel zaten ze goed. thuis heel veel aangedaan met kousen, zodat ze wat uitgerokken zijn. Met nylonkousen schuif ik er zo gemakkelijk uit, maar zonder kousen krijg ik zowat zweetvoeten en snel pijn aan de hielen.

iemand nog tips?



Janine
30-6-2012
 Meld misbruik27-4-2012 19:02:30

't Schijnt dat je moet zien dat ze wat vochtig zijn (bv natte kousen of binnen wat nat sprayen), zodat de vorm beter blijft zitten. Ze drogen dan op in de nieuwe vorm.
Ik heb er nu krantenpapier in gedaan toen ze voordien nat waren, omdat ze vooraan wat knelden (heb nogal brede voeten). Krantenpapier kan je goed aanduwen ook en mooi vormen. Oude kousen kunnen ook wel, als't maar tegen de zijkanten of binnenkant duwt.

Groetjes



Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik28-4-2012 20:55:39

Ik had hetzelfde probleem...heb ze op de leest laten zetten bij de schoenmaker, ook een paar keer met natte kousen in rondgelopen en ik heb toch de indruk dat het al veel verbeterd is!



Sofie

 Meld misbruik29-4-2012 13:13:54

Ik heb bij mijn eerste pas gemerkt dat ze nogal knelden en ben toen in de winkel gaan vragen of ik ze mocht ruilen voor een halve maat groter... Gelukkig mocht dat.
Die halve maat blijkt wel wat veel te zijn, dus heb er toch zooltjes in moeten gooien (zucht), maar nu knellen ze niet meer én mijn voeten mogen wat zwellen door de dag. Voor zij die ze nog niet echt ingelopen hebben, dus misschien een tip: stoute schoenen aantrekken en vragen in de winkel of je mag wisselen!



kim
26-5-2012
 Meld misbruik30-4-2012 11:37:10

ben langs de schoenmaker geweest, en de enige oplossing was de zool losmaken en de bandjes een voor een verstellen aangezien ze een materiaal zijn dat niet rekt.
Hij heeft me aangeraden om nylon kousen te dragen en voor de rest kan er niet veel aangepast worden... met nylons gaat het inderdaad beter, dus ga er gewoon voor gaan en zorgen dat ik een comfortabel paar back up schoenen bij heb voor op het feest.

omruilen is geen optie aangezien de maat groter echt te groot is en er geen zooltje in gelegd kan worden. ach ja, als dit de enige tegenvaller wordt kan ik er best mee leven :)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...