Terug naar overzicht
ik zit met hetzelfde geval als jij. ik was ook gaan zien op het gemeentehuis om een datum vast te leggen, en die vonden het ook raar dat ik het nu al kwam vragen als we volgend jaar in juni trouwen.ik ga straks in elk geval eens bellen naar het gemeentehuis!!Bedankt voor de tip!!!wanneer trouwen jullie?Groetjes nadia16/06/2007
Hey,Bij ons net hetzelfde. Die mevrouw was ook met ons aan het lachen.Maar ik heb hier nog eens op het forum gelezen dat iemand zei dat het te vroeg was en toen ze het een 2e keer vroeg bleken er al een aantal koppels op te staan.Blijkbaar houden ze op sommige gemeentes een officieuze agenda bij (want officieel kan je pas 6 maand op voorhand vastleggen).Het zou echter wel tof zijn als ze dan alle koppels over dezelfde kam scheren en niet tegen de ene zeggen dat het niet kan en tegen een andere dat het genoteerd is!!!Ik ga toch ook nog eens langs het gemeentehuis passeren, want het is inderdaad moeilijk om een dagplanning te maken.Groetjes, Sissi
Hey Nadia,Wij trouwen op 2 juni 2007.GroetjesWendyhttp://wendyensam.trouwen.be
Hoi WendyWij hadden eerst ook één die precies tegen haar goesting werkte. Ze heeft wel gezegd dat we het officieus konden laten opschrijven zodra we het uur wisten.Dus voor de middag hadden we bij haar gevraagd welke uren konden en dan zijn we een planning gaan maken en na de middag zijn we nog teruggegaan om een datum en uur te laten noteren. Toen hadden we iemand anders, die was ook véél vriendelijker. En gelukkig zijn we geweest want we waren niet de eerste.GroetjesRebecca 11.08.07
hallo allemaal,wij willen graag trouwen op 07/07/07 waarschijnlijk zoals zovelen, de kerk ligt al vast, maar idd het stadhuis zei dat je dit maar 6 maanden en 2 weken op voorhand kan doen. Weet iemand of dit juist is voor Leuven?
Hallo,wij trouwen ook op 7 juli 2007 en hebben dit ook voorgehad in het stadhuis van Eeklo. De ambtenaar was ook met ons aan het lachen dat we er veel te vroeg bij waren en vertelde mij dat ze ons pas konden opschrijven in september omdat dan de nieuwe agenda's voor 2007 toekomen. Héél toevallig waren we hier over bezig met de grootouders en nog een geluk dat mijn vriend zijn grootvader nogal wat mensen kent. Hij heeft toen de schepen van cultuur aangesproken en diezelfde dag nog was het geregeld. De dag nadien belde diezelfde ambtenaar ons op om haar excuses aan te bieden en nog wat geslijm. Blijkt dus dat er al 4 koppels opgeschreven waren voor die dag! Nog een geluk dat we nog konden gaan om 10h.groetjes,Tamara
Hallo Hannah,het klopt inderdaad dat je in Leuven maar 6 maanden en 2 weken op voorhand je uur kan komen vastleggen, ze willen zelfs officieus niets noteren. Had daar ook al achter gevraagd want wij trouwen op 25/08/2007 in Leuven en ik vind dat dus verschrikkelijk dat dat niet kan. Onze kerk ligt nl. al wel vast om 12 uur aangezien we daarna nog foto's gaan trekken in leuven en nog 100 km moeten rijden naar onze feestzaal waar we om 16 uur zouden moeten zijn. ik hoop dus dat ik eerst zal zijn die dag om een uur te kiezen want voor ons strakke schema zijn er voor ons niet veel uren mogelijk.groetjes,An25/08/2007