Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidstaartproblemen

  26-4-2012 19:11:55


Hey,

We zijn de menu gaan vastleggen bij onze feestzaal en wouden graag een bruidstaart nemen 's avonds.
We dachten eerst een chocoladebiscuit met chocolademousse. Ik heb deze eens zelf gemaakt maar vind hem precies toch wat langs de zware kant...
Wat hebben jullie genomen?
Welke smaken?
En als je fotokes hebt, mag je ze altijd doorsturen want we weten echt niet wat we moeten nemen.
Het zou één van de volgende smaken moeten hebben: frambozen, champagne, aardbei, banketbakkersroom, witte-bruine chocomousse of baveroise.

We eten eigenlijk niet graag marsepein en suikerglazuur, hebben jullie hier een oplossing voor?
Ook hadden we in gedachten of het niet mogelijk was om eventueel een croque en bouche te laten maken maar dat moet natuurlijk de bakker kunnen ( bakker maakt dit: hij werkt samen met de feestzaal) of een grote melo cake (zo'n negerinnenzoen maar dan int groot)... :s dus je ziet.... we zijn er nog niet uit!

xxx

Hadass en Jurgen

Jurgen
1-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1228


Romina
6-7-2012
 Meld misbruik26-4-2012 20:35:38

Hey hey

Ik wou altijd zo'n traditionele bruidstaart, zo'n stapeltaart. én het moest dan nog in mijn thema 'calla's' passen. Toen wij voor de menubespreking naar de zaal zijn geweest had ik dus een foto van een taart die ik wou, mee genomen. Volgens hem was het geen probleem om deze na te maken. Mét de bijhorende calla's erbij. Nu moest ik dus ook alleen de vulling en smaak kiezen én of ik dus ook rolfondant erover wou of iets anders erover. Hij vertelde dus dat die rolfandant best zoet kan zijn (wat ik wel al wist). Nu gaan wij er waarschijnlijk slagroom rond doen, mooi glad gestreken. Was volgens hem geen probleem. Ivm de vulling, was voor ons een moeilijke keuzen. Ik wou aardbeien met aarbeienbavarois doen en de biscuit beetje besprenkelen met 'fraise du boise' maar aangezien mijne toekomstige alergische is voor aarbeien zag ik dit al niet doorgaan maar aangezien we toch 2 bruidstaarten moeten laten maken gaan we er nu eentje doen met de aardbeien en eentje chocolade (mijn ventje is zot van chocolade en chocomouse). Dit ga ik volgende week eens naar de zaal mailen en dat we dan eens kunnen proeven. Als de chocolade te zwaar zou zijn mssn, chocomousse als vulling maar gewone biscuit. Of ne lichter chocomousse.
Hoop dat je er uit raakt.
Ik lees net da je die chocoladetaart zelf gemaakt had. Mssn eens door de zaal laten doen en gaan proeven. Mssn hebben zij een lichtere versie.

P.S.: Wat is ne croque en bouche?

Groetjes.



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik26-4-2012 21:29:20

hoewel ik een chocolade verslaving heb zou iknooit voor een volledige chocolade taart nemen. Ik zou dan eerder voor een gewone biscuit gaan met chocolademousse of aardbei denkik.

over dat laagje versiering, hou er rekening mee dat je maar een klein beetje daarvan hebt als je een grote taart hebt, je snijdt er meestal niet zo een groot stuk uit.

ik zou geen croque en bouche nemen, vooral omdat dit denkik niet makkelijk aan te snijden is.



iris
30-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 21:36:30

Misschien chocomousse vervangen door 'hemelse modder', een luchtigere variant op chocomousse. Moet je maar eens googelen of opzoeken via deleukstetaarten.nl.

Een croque en bouche oogt idd wel mooi, maar is mss niet zo makkelijk aan te snijden. Hangt er natuurlijk vanaf of dit jullie bedoeling is of niet.

Een grote melocake zou ik niet doen, denk ik. Wat een melocake (volgens mij) lekker maakt is de combinatie van het chocoladelaagje, de witte vulling en het koekje in 1 hap. Als je die echt veel groter maakt, krijg je in het midden een grote laag van dat witte spul.



Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik27-4-2012 14:29:05

een croque en bouche is eigenlijk een soezentoren gedoopt in caramel met als afwerking van dat suikerspinsel errond. Lijkt me inderdaad ook niet gemakkelijk om dat aan te snijden. Ik ga vandaag eens langs de bakker om te kijken wat mogelijk is en niet.Ben benieuwd....

Groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...