Nu Online
Momenteel zijn er 67 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De laatste loodjes... :-/

  24-4-2012 10:57:07
Hoi lieve bruidjes,

Wij leven momenteel naar onze trouwdag toe aanstaande zaterdag.
Jammer genoeg is het thuis niet allemaal 'peis en vree'...
Ik heb vooral zelf heel veel voor de trouw gedaan, mijn partner heeft niet al te veel moeten doen.
Mijn vriend heeft nl. een drukke job en de laatste maand(en) heeft hij heel lange dagen gedraaid.
Ik heb er nooit een probleem mee gehad en begrijp dat hij moe is als hij 's avonds thuis komt. Maar de afgelopen weken moesten er nu eenmaal knopen worden doorgehakt en moest ik hem af en toe 'lastigvallen' met een aantal probleempjes die de kop opstaken. De laatste week voor onze trouw is het bij ons niet zo gezellig thuis...
Hoewel mijn vriend vaak zegt dat hij enorm uitkijkt naar onze dag, vindt hij ook dat ik teveel 'zaag' over de trouw.
We zijn echter op het punt gekomen dat er nu eenmaal nog een paar zaken afgesproken moeten worden voor zaterdag, het is tenslotte wel onze trouwdag he?? Ik begin zelf een beetje stress te krijgen (waardoor ik ook korter reageer soms), slaap slecht en het **weer helpt ook niet om mijn gemoed te bedaren... :-(
Ik hoop voor zaterdag nog wel wat gezellige momenten met mijn vriend te hebben.

Pff, herkent een ander bruidje dit een beetje? Ik ga vooral enorm blij zijn als de dag eindelijk is begonnen!

Veel liefs xx

Bruidje
28-4-2012
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1863


Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik24-4-2012 11:06:23

Bij ons is het nog veraf om goed, maar ik kan je wel begrijpen.

Hoewel je vriend lange dagen werkt, is het misschien niet mogelijk om een gezellig avondje in te lassen met jullie tweetjes?
Gewoon een romantisch avondje onder jullie 2, dan komen jullie opnieuw in de stemming, bedaart het de gemoederen een beetje, en kunnen jullie de laatste knopen doorhakken.
Stuur hem vb een sms met 'die dag om dat uur thuis voor verrassingke'... en ik denk dan aan kaarsjes, pizza (of iets lekker waar je weinig werk aan hebt), wijntje, leuk muziekje, mooi kleedje aan :-)

Misschien dan wel proberen om niet direct alleen maar over de trouw te praten, en enkel de grote knopen door te hakken, niet de kleintjes (die je vb snel zelf kan beslissen) zodat jij niet de indruk geeft er over te "zagen" :-)



Grace
28-4-2012
 Meld misbruik24-4-2012 11:12:45

Hey bruidje

Wij trouwen ook aanstaande zaterdag en bij ons is het ook al niet echt gemakkelijk geweest. Ik mag niet klagen over mijn verloofde want hij helpt net wel mee maar we zijn veel korter tegen elkaar. Het is zo veel gemakkelijker om een discussie te krigjen. Ook met mijn ouders is dat zo. Ze doen dingen om me te ontlasten maar ik wil daar net wel allemaal heel graag bij zijn want ik heb een visie in mijn hoofd hoe het allemaal moet zijn. Wat peanuts is in het echte leven, wordt megaveel uitvergroot de week voor je huwelijk. Je wil gewoon dat je dag mooi is, weet je wel?
Wij zijn gisteren echt bewust samen, dicht tegen elkaar, in de zetel gaan zitten om naar zo'n zeverprogramma te kijken en samen wat te lachen. Dat heeft wel geholpen. Maar stress en spanning zijn normaal, dat is ook een teken dat je er om geeft, niet?

Hopelijk helpt dit je wat te relativeren....

Grace



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik24-4-2012 11:12:57

wel bij ons is het nog ver weg maar toch heeft het er met momenten toch al tegen gezeten en hij vindt ook da ik teveel zaag en dan is het weer ruzie en dan ga ik wenen en dan komt het weer goed. Dat belooft voor tegen de grote dag ;-) Soms is het best wel frustrerend dat voor elk ding er gekibbel moet zijn.
ondertussen ben ik al begonnen met hem mailtjes te sturen ipv het hem rechtstreeks te vragen ;-) dat werkt bij ons wel, dan kan hij er rustig over nadenken ipv meteen te antwoorden.



Ellen
1-9-2012
 Meld misbruik24-4-2012 11:29:00

Hier hetzelfde verhaal hoor... Ik doe bijna alles voor de trouw alleen, zit alles te plannen, en als ik dan zijn mening vraag, kraakt hij bijna alles af waar ik al zo hard over heb nagedacht.
Om zot van te worden!
We zijn ook in ons huis aan het werken, en hij vindt dat ik dan weer te weinig in ons huis doe...
Ieder zijn ding een beetje zeker?
Ik denk dat het wel typisch is dat de mannen zich niet al teveel aantrekken van de trouw, spijtig genoeg :)



Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik24-4-2012 11:53:39

Hier een actieve bruidegom, die ook nog is zelfstandige is en nog verbouwingen aan ons huis aan het doen is om het af te krijgen tegen onze big day, 38 dagen nog!

Ik begin hier ook te stressen ...

Nog zoveel te doen, voor de trouw, in huis, ...
Mijn stress is dat ik amper of niet kan meehelpen met fysieke taken

dus hier wordt ook wel is korter gereageerd,
vrij normaal denk ik!

xxx



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik24-4-2012 12:01:12

Ja hoor, heel herkenbaar! Ook bij ons was het zo dat ik de meeste dingen geregeld heb, hij heeft gewoon af en toe zijn mening moeten geven. En ja, de laatste weken hebben we verschillende keren ruzie gehad.
Wij zijn op donderdagavond samen op restaurant gegaan (en hebben daar laatste details beslist) en dat was gezellig en ontspannend. We hebben zelfs geen ruzie gemaakt .
Om te slapen raad ik je aan om eventueel Sedinal of zo te proberen. Dat is plantaardig (vrij verkrijgbaar bij de apotheker). Het is geen slaapmiddel, maar helpt je om te ontspannen en zo val je beter in slaap. Best innemen met fruitsap overigens, dat bevordert de werking. Bij mij heeft het alleszins geholpen.

En hoewel ik ook vaak twijfelde of hij wel geïnteresseerd was in ons huwelijk (ik weet dat hij het vooral voor mij deed, en hij vond ook dat ik er veel te veel mee bezig was), was dat toch wel echt zo, en dat bleek ook op dé dag. Hij heeft al vaak duidelijk gemaakt dat hij blij was met hoe ik alles geregeld had . Onze dag was echt super, we waren allebei heel relaxed en hebben gewoon alles genomen hoe het kwam en daarvan genoten.

Maak je dus geen zorgen, die meningsverschillen/ruzies zijn normaal (en zijn na de trouw over) en de mannen geven het misschien niet zo gauw toe, maar ze kijken er ook wel naar uit, misschien op een andere manier dan wij, maar toch. Het komt dus zeker goed!
Geniet van je dag!



jamina
31-8-2012
 Meld misbruik24-4-2012 14:45:19

Hier ook hetzelfde verhaal... Troost u... Ik doe bijna alles voor de trouw, alleen de geldzaken moeten we dan effe bespreken (hij werkt bij de bank, beroepsmisvorming dus) maar we hadden afgesproken dat hij de mannen dingen zou doen, dwz, zijn kostuum, en de dj... toch heb ik op de een of andere manier alle vragen op papier moeten zetten, en heb ik gisteren nog ne hele tijd gezeur moeten aanhoren over hoe dat ik toch beter naar de dj zou bellen want ik wist alles beter... omg man... doet ook is iets, denk ik dan luidop!!
Ik denk dat 'de meeste' mannen gewoon veel minder bezig zijn met dit soort dingen, ze maken hun geen zorgen, alles op het gemakje :-)
ruzie maken doen we gelukkig nog niet, maar wie weet wat de week voor onze trouw ons gaat brengen :-( tanden bijten en vooral snel aftellen... voor je het weet is je dagje daar, en kunnen jullie niet anders dan volle bak van elkaar genieten.
oh ja, en veel klagen tegen een goede onpartijdige vriendin die alles direct terug vergeet, en dan komt alles goed, soms moet het gewoon effe uit ons systeem, zonder dat andere mensen oordelen over ons ventje :-)

Komt wel goed!!

xx



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik24-4-2012 14:47:46

Hoi,

ik zou me er zeker geen zorgen in maken, ook ik herken me in jouw verhaal. Bij mij is het niet zozeer dat hij geen tijd heeft, het is eerder dat hij veel dingen onbelangrijk vind i.v.m. de trouw. We moeten bijvoorbeeld een liedje kiezen voor de uittrede en ik geef verschillende mogelijkheden... Hij vindt ze allemaal niet goed, maar geeft geen alternatief! Daar kan ik dan echt niet tegen. Of we zijn ons misboekje aan het maken, maar dan is hij super vlug afgeleid... Toch weet ik dat hij er ook naar uit kijkt, maar dan misschien meer naar het getrouwde leven dan naar die dag zelf!

Probeer je nog wat te ontspannen en geniet ervan!



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik24-4-2012 16:37:23

meisjes... hier gaat het net hetzelfde zijn ! (nu nog niet, maar ik weet al hoe het gaat zijn, daarvoor ken ik hem al veel te lang :p )

ik heb hierboven iets gelezen en dat is de techniek die ik ook altijd toepas: zet het op mail. je kan er alles in kwijt, hij kan het bekijken wanneer hij wil en intussen kan het allemaal wat bezinken.
Wat later ((afhankelijk van hoe dringend het is) bv een weekje of enkele dagen) vraag je dan eens: 'oh, heb jij al eens aan dat mailtje gedacht dat ik je stuurde over x ? wil je dat anders eens bekijken als het je nog niet zou gelukt zijn? want ik zou graag uw mening erover weten '. Dat helpt bij mij altijd :D (dat komt ietsje rustiger en beetje relaxer over en zo aanzien zij dat soort dingen ook eerder)
blijkbaar trekken ze alllemaal toch wel erg op elkaar op dat vlak..
en wij dus ook ;)
veel succes allemaal,



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik24-4-2012 17:49:43

Hier is de dag al even voorbij ;) .. Maar 't is toch herkenbaar. Al was 't bij ons een ietsje anders: ik heb heel veel zelf geregeld, wel zijn mening gevraagd natuurlijk en over belangrijke dingen hebben we wel samen beslist.

Maar de laatste dagen moest er precies plots nog zo veel gebeuren en de laatste dag (!) moest hij zijn speech nog schrijven, moest ik dat controleren enz. Ik moest hem dan nog naar zijn ouders brengen 's avonds terwijl ik nog veel moest versieren/klaar zetten voor 's morgens.

Maar ja, dat is wel typisch men ventje, last minute schiet hij in actie of beseft hij pas dat er praktische probleempjes zijn ;) Mailen zou hier dan weer niet gewerkt hebben want als ik hem mail over zoiets dan heeft hij zoiets van "kunnen we daar niet gewoon over praten, moet dat via mail?".

Dat zal overal wel zijn hoor, gaat wel over! Geniet maar van jullie dag want voor je 't weet ben je al 'n jaar verder ;)



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik24-4-2012 17:53:09

Hier ook net hetzelfde, ook al is het zeker nog niet onze laatste week voor onze trouwdag :-).

Ik doe ook bijna alles zelf en ben nu eenmaal van het type dat alles op tijd wil geregeld hebben. Ik zet dan ook achter alles een vaart alsof het effectief de laatste week is, waardoor elk "probleem" dat de kop opsteekt, voor mij ook ineens een gigantisch en superdringend probleem is en als ik dit dan met mijn verloofde wil bespreken, volgt al snel de reactie "Maar waar jij je zorgen om maakt! Het is nog 4 maand!", om zot te worden ;-).

Allesinds heel veel sterkte gewenst en ik ben zeker dat alles weer goed komt na jullie trouwdag ;-).

Groetjes!

Evelien



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik24-4-2012 19:19:26

Hoi bruidje,

Dit is echt zo herkenbaar!
Bij ons zijn er nu de afgelopen week ook wel wat woorden gevallen, de sfeer heeft echt onder de organisatie wel te lijden. We hebben allebei drukke jobs, ik lange uren, hij veel in het buitenland en als we dan eens samen zijn en ik begin over de trouw dan 'zaag' ik of moet ik het onderwerp even laten rusten.
grrrrr
Nu zijn we ook net als jullie op dat punt gekomen waarop beslissingen nemen niet meer kan worden uitgesteld en nu pas begint hij dan ook echt na te denken over zaken en begint hij nu zelfs dingen aan te passen.
Bij het idee alleen al keert mijn maag binnenstebuiten :-)
Stom natuurlijk.

Maar kijk, nu is het even afzien, erna komt de beloning van een superdag en dan onze huwelijksreis.
Dat zal al deze moeite waard zijn :-)
Best dat we hier nog wat kunnen ventileren hé.

Dikke zoen en sowieso alvast een supersuperzalig leuke trouwdag gewenst, ik hoop voor ons beiden dat het in Essen en Antwerpen niét regent! (en voor alle andere bruidjes natuurlijk ook hé ;-)
Denk dat onze mannen van de trouwdag dubbel en dik zullen genieten en dan pas zullen beseffen waarom dit allemaal nodig was, haha.



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik24-4-2012 19:59:12

Hier ook herkenbaar :D...

Mijn ventje is wel geïntereseerd maar vindt eigenlijk alles goed waar ik mee af kom. Dus ja...soms heel moeilijk want het is altijd 'Voor mij is dat allemaal goed, kies jij maar'.

Tot dat hij zich dan ook effectief ergens in verdiept: Overlaatst had ik eindelijk onze definitieve planning naar al onze contactpersonen (DJ, ceremoniemeester, feestzaal, ...) doorgestuurt en dit lag uitgeprint op tafel. Hij pakte dit vast en zei: "sèg schat, er zit nu wel heel veel tijd tussen het eten 's middags en de persoonlijke viering eh...wa moet mijn familie dan doen...neeje da moet anders zenne". Ik natuurlijk helemaal van mijn stoel gevallen...en in een furieuze bui uitgebarsten! Ik van: "weete gij wel hoeveel tijd dat heeft gekost om dat allemaal op punt te krijgen..iedereen is nu eindelijk op de hoogte...en meneer komt daar nu pas mee af...ik heb de planning al 100x mè u doorgenomen en gij denkt da nu pas....en zo ging mijn furie maar door :D!!! Mijn ventje werd ondertussen bleker en bleker en had wel door dat hij dat beter niet had gezegd. Toen ik wat was gekalmeerd, heb ik hem dan nog eens rustig uitgelegd waarom die planning zo is (foto's trekken ondertussen, opfrissen, ...) en toen begreep hij het gelukkig.

Kleine stomme dingen kunnen dus inderdaad uitmonden in grote olifanten die het eigenlijk niet waard zijn om ruzie over te maken. Maar ik denk dat dit overal zo is...en misschien is dat ook wel een manier om je zenuwen even van je af te kunnen zetten en eens goed op elkaar te roepen om daarna weer in elkaars armen te vallen.

Komt dus allemaal wel goed :D!

Lieve groetjes

Chantal




Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik24-4-2012 20:40:31

Hier ook een bruidje dat alles regelt, en probeert om haar bruidegompje te ontzien. Maar van uitstellen uitstellen en nog s uitstellen om een mening te vragen, kwam op den duur alles opeens samen en moest ik het wel vragen en dan zei mijn verloofde "je geeft me stress", terwijl ik alles regel/heb geregeld. Dus lieve bruidje, ik denk dat het overal zo een beetje is en je bent niet alleen als ik zo lees over de bruidjes hierboven. Ik troost me met het idee dat er een enorme last van ons schoudertjes zal vallen als het allemaal achter de rug is.

Kop op meisje en geniet van je dagje dat eraan komt !

Liefs vero



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik25-4-2012 8:15:26

mijn verloofde kent mij suppergoed en weet dat ik graag veel regel. af en toe ben ik er wel veel over bezig dat hij vindt dat ik zaag. maar hij geeft altijd zijn mening (ookal gebeurt dat soms heel laat). bij ons is het geluk geweest af en toe dat ik met de nachten werk. weekje thuis = veel mee bezig ... weekje werken = werken en slapen :).

we bespreken alles van in het begin samen of ik denk na over zaken en vraag dan zijn goedkeuring. soms begon hij er al zelf over is wel leuk :)

wij weten zeer goed hoe onze dag er zal uitzien. ik ben binnen bezig, hij buiten want de viering is ook buiten in onze eigen tuin te doen. beiden ons werk ermee dus. de week voor onze trouw helemaal geen woorden en zijn helemaal op elkaar afgestemd :)! maarja ik kom nog maar van gisteren uit men nachten e :)



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik25-4-2012 10:20:16

Hoi lieve bruidjes,

Ik wil jullie nog even bedanken voor jullie lieve berichtjes!
Het doet deugd te weten dat dit niet enkel bij ons voorkomt.
Volgens mij is een discussie/woordenwisseling bij zo'n organisatie soms moeilijk uit te sluiten... Gisteren hebben we een heel gezellige avond gehad, vanavond bij de schoonouders eten, donderdagavond gaan we nog samen uit eten en dan ist al vrijdag!!!!
XX



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik25-4-2012 11:11:29

Hoi bruidje,


Amaai wat verschiet ik hier efkes:-)
Ongelooflijk dat het al jou beurt is zeg.... Ook al een tijdje samen op dit forum hé en samen aftellen

Je bent een ontzettende gelukzak want ineens gaat het weer spectaculair veranderen!
Nu koud en regenachtig en zaterdag volle zon en 20 graden! Hoe hebben jullie dat precies besteld

Je verhaal is hier ook herkenbaar. Ik heb echt ALLES geregeld wat de trouw betreft.
Het enige wat mijn aanstaande heeft gedaan is zijn kostuum gaan kiezen:-)
Soms vloek ik ook wel eens dat hij er zich niets van aantrekt maar soms vind ik het ook wel makkelijk dat ik het laatste woord heb

Zou het niet kunnen dat jullie nu de laatste daagjes onder wat serieuze stress staan en misschien wil je verloofde dat niet toegeven of zo:-)

Weet je, geniet nog van je allerlaatste voorbereidingen want achteraf zul je aan deze leuke tijd zeker terugdenken!

Veel plezier en veel succes en veel groetjes,


Mieke



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik25-4-2012 12:34:08

@ Mieke : jouw dag zal er ook zo zijn zenne!!!!
Iedereen zegt me dat het beter weer gaat worden maar als ik mijn woonplaats ingeef (Essen) dan krijg ik gewoon regen en 16°C hoor dus zo spectaculair is het helemaal niet!

Alvast bedankt voor alle wensen iedereen!

xxxx



Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik25-4-2012 12:53:47

voor de bruidjes van dit weekend:

heel veel succes ! en vooral... geniet van jullie dag............


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...