Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje vorm geven

  19-4-2012 16:54:49
Ik heb nu wel ongeveer mijn teksten voor het misboekje maar nu staan alle teksten achter elkaar op A4 bladzijden. Hoe krijg ik dat nu in een A5-boekje gegoten? En als jullie kunnen helpen... leg het dan aub uit aan een computerleek! :-) Alvast bedankt!

Karen
18-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1166


sarah
18-8-2012
 Meld misbruik19-4-2012 17:09:59

Hey Karen, mijn manier is niet volgens de regels van de kunst, maar het werkt wel. Je maakt in word een liggende versie met 2 kolommen. Als je misboekje helemaal af is print je het dubbelzijdig af. Plooi de papieren in een boekje en nummer de pagina's. Alles staat nu volledig door elkaar. Als je het boekje nu terug openplooit dan zie je in welke volgorde de kolommen moeten staan in word. Het is nu een kwestie van de kolommen te kopiëren en te plakken in een nieuw document. Als je dan je boekje afprint staat alles juist. Snap je het een beetje, want is super moeilijk om uit te leggen. Er zijn betere manieren, maar ik kan zelf enkel met word en exell werken. Groetjes



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik19-4-2012 17:53:39

Je kunt bij Word in de taakbalk kiezen voor "lay-out" en dan kiezen voor "size" en dan klik je gewoon "A5" aan. Ik heb dus wel de Engelse versie. Ik denk dat het in de Nederlandse versie iets is als "pagina-instellingen" of zo (dat weet ik niet zeker).



veerle
25-5-2012
 Meld misbruik19-4-2012 18:58:49




Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik19-4-2012 20:16:10

oké belangrijk voor iedereen: JE HOEFT DIT NIET TE DOEN :-) het is misschien zelfs het beste om het niet te doen. k heb de misboekjes tot nu toe gemaakt op A4 en ze dan gewoon naar de drukkerij gebracht: ze drukken deze dan op A5. Voor het mooiste resultaat kan je best wel zorgen dat je boekje een aantal bladzijden heeft dat een veelvoud is van vier omdat een A5 blad in de drukkerij een gevouwen A4 is met vier kantjes. Je moet het laatste blad open laten en het tweede blad ook (tenzij je tekst wil aan de binnenkant van de kaft).



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik19-4-2012 20:18:34

o ja en het voorlaatste ook.
eerste blad= kaft voorkant
tweede blad = kaft binnenkant
bladen met tekst
voorlaatste blad = kaft binnenkant
laatste blad= kaft buitenkant :-)

Maar in totaal (met lege bladzijden) dus best een veelvoud van vier als je op deze manier wilt werken. mij is het al twee keer perfect gelukt. Je kan een beetje foefelen door bv. een liedjestekst erbij te steken of zo.



inge
15-9-2012
 Meld misbruik19-4-2012 20:27:26

Ik mag ook gewoon alles doorsturen naar de drukker. Die doen zelfs de lay-out ook als we dat willen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...