Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

altijd een stap vooruit

  17-4-2012 12:25:06
van lang voor dat mijn vriend ook nog maar bedacht had mij te vragen was ik onze bruiloft al bij elkaar aan het dromen. Na honderd keer te vragen wanneer het zover was zijn we nu verloofd en officieel aan het plannen. Maar alsof het nooit genoeg voor me is begin ik nu luidop over een kindje te dromen. Ik kan het niet helpen, het zit gewoon in mijn hoofd en dan zeg ik het ook. Hij wil ook wel kindjes maar is meer een stap voor stap rationeel persoon. Eerst gaan samenwonen in zwitserland, als dat allemaal geregeld is heeft hij een idee bedacht om mij ten huwelijk te vragen en nu moeten we eerst dat afwerken voor hij aan het volgende gaat beginnen denken he.
Nu zit ik met 2 bedenkingen en ik pieker er toch wel wat over:

- ik wil hem niet overweldigen/pushen/onder druk zetten. En rationeel kan ik ook wel wat tegenargumenten vinden hoor, combinatie met doctoreren niet vanzelfsprekend, we willen eigenlijk geen kind opvoeden in zwitserland en we zijn hier zeker nog voor 3 jaar, na onze trouw willen we toch ook terug ff sparen voor er een babytje bijkomt,... Ik wil dus best ook nog wel wat wachten, maar in mijn hoofd ben ik er al vrij concreet mee bezig (dingen opzoeken etc) En ik heb schrik dat als ik dat allemaal vertel het voor hem zo overweldigend is dat het hem afschrikt, of dat hij zich juist gepusht voelt.

- wanneer komt mijn zwarte gat? Ik blijf maar dingen verzinnen om te plannen en op te zoeken, nu de trouw vorm begint te krijgen begin ik in mijn hoofd al aan het volgende avontuur en ik kan het niet stopzetten. niet dat ik de alledag wil ontvluchten ofzo, ik denk dat het gewoon in mijn aard ligt, maar ze zeggen dikwijls dat je na je trouw een zwart gat kan krijgen, misschien staat mij wel een serieus zwart gat te wachten?

Sorry dat ik jullie hier me lastigval, maar ik wou het ff van mij afschrijven anders moet mijn liefje het allemaal weer ontgelden want zo goede zwitserse vrienden heb ik nog niet en mijn collega's begrijpen niet eens dat ik wil trouwen :S

sara
2-3-2013
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1220


Lore
18-5-2013
 Meld misbruik17-4-2012 12:49:33

Hoi Sara!
Ik herken je situatie:-)
Toen we een tijdje samen waren, droomde ik van samenwonen. Eens dat er kwam begon ik te dromen van trouwen (en heb het hem tot vervelens toe gevraagd!) Zelfs 1 keer al huilend, omdat zoveel mensen rondom mij trouwden en ik dat ook zo graag wou...
Uiteindelijk op een onverwacht moment dan toch gevraagd. En nu droom ik luidop van een eigen huis (bouwen) en kindjes...

Mijn vriend was eerst wat terughoudender, maar stilaan begint het te keren :)
Hij is nu ook mee op zoek naar bouwgrond, en we hebben afgesproken dat we na onze trouw pas aan de kindjes beginnen!

Over dat zwarte gat: Ik vrees dat ik net hetzelfde ben als jij... Ik vermijd het! Ga zelfs terug studeren omdat ik maar dingen te doen wil hebben...
Ik vrees dat mijn zwarte gat gaat komen na het bouwen van ons huis en het beëindigen van de studies... Kindjes houden je wel bezig, maar je kan niet in het oneindige kindjes blijven maken ;-)



Jessica
4-5-2013
 Meld misbruik17-4-2012 14:30:19

Ik ben juist hetzelfde :-) Ik ben ook een ontzettende planner; ben altijd al aan het dromen over het volgende. Typisch voorbeeld; ik ben in september gestart met een opleiding om diëtiste te worden. Ik volg dit in afstandsonderwijs; naast mijn full time job. Je kiest zelf welke vakken je wanneer doet enzo; je moet enkel rekening houden met bepaalde vakken die je pas mag doen als je andere vakken al met succes hebt afgelegd.
Ik heb al heel de 4 jaar uitgestippeld en ik zit nu al constant te kijken naar de vakken die ik volgend academie jaar ga hebben; terwijl ik nog volop in de blokperiode zit van de eindexamens van dit jaar :-)

Met de trouw enzo is het juist hetzelfde; ik plan en plan maar heb ook al mijn ideeën over wanneer we best gaan bouwen; wanneer we aan kindjes gaan beginnen , ... :-)

Ik denk dat je gewoon moet aanvaarden dat dit in je aard ligt :-)



Elke
3-8-2012
 Meld misbruik18-4-2012 19:06:05

Hallo Sara,

Het is wel herkenbaar hoor. Je plant wel de trouw, maar dan begin je te denken wat je daarna wil, en wat je dan weer daarna wil. Wij hebben dat gelukkig allebei, mijn verloofde en ik, we steken elkaar aan met al onze dromen, hoe het zou zijn als we een kind hebben, hoe het zou zijn als we verhuizen naar dit of dat land.
De beste vriend van mijn verloofde is zo iemand die alles één voor één moet doen. Eerst moeten de verbouwingen af bijvoorbeeld, dan is er pas plaats in zijn hoofd om nog maar te denken aan bijv een huwelijksaanzoek. Zijn vriendin weet dat en wacht geduldig af (al hoopt ze stiekem wel op een aanzoek).
Als doctoraatsstudente die haar toekomstige heeft meegesleurd naar Nederland voor 4 jaar, is dat 'het past nu niet om kinderen te hebben' al zeker heeeel herkenbaar. Ik weet niet of jij doctoreert, jouw vriend, of allebei. Ik kan alleen maar zeggen, dat in de meeste beroepen een doctoraat de meest rustige tijd in je leven is (en ook de hel, maar dit terzijde), hierna komt een postdoc en nog een postdoc en nog ..., of carriere zus of carriere zo, het zal nooit passen. Dus als je t voelt, moet je er toch voor gaan. Als jullie t allebei voelen natuurlijk.
Maar, bij ons is het ook nog niet zo ver hoor. We gaan ook eerst nog opnieuw weer sparen na de trouw. En het is denk ik wel zwaar als je geen familie hebt om je te helpen.
Het heeft bij mij trouwens ook even geduurd voor ik nieuwe vriendinnen gemaakt heb. Even dacht ik dat het nooit zou gebeuren (ik pannikeer nogal snel). Maar nu heb ik al enkele goede Nederladse vriendinnen en één Duitse vriendin bij wie ik met al deze dingen terecht kan. Supemeiden. Dit komt voor jou ook echt wel.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...