Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ruime, lichte feestzaal gezocht! Regio Limburg - Vl Brabant - Antwerpen

  17-4-2012 9:53:02
Beste medeforummers,

Wij zijn voor op zoek naar een mooie, lichte feestzaal waar zeker plaats moet zijn voor 150 personen om comfortabel te eten en waar daarna nog gedanst kan worden. Bovendien willen we ook graag onze huwelijksceremonie op het domein doen.

De regio maakt niet zo heel veel uit aangezien de familie verspreid woont.

We zijn al gaan kijken in het Fonteinhof in Borgloon (in onze buurt). Het domein vonden we prachtig, alleen leek de vorm van de feestzaal ons niet zo praktisch. Die was nl. nogal lang en smal en als je meer dan 100 mensen aan tafel wil zetten, zijn er een deel die boven op een mezzanine zitten, wat voor ons wel een klein minpuntje was.

Bovendien moest je bij de zaal alle (weliswaar prachtige) hotelkamers meehuren, terwijl we ze mogelijk niet allemaal nodig hebben en dan kwam het neer op € 4500 excl. btw voor het hele domein. Aangezien dit onze eerste zaal was, kunnen we dit bedrag nergens mee vergelijken, maar het leek mij alleszins niet weinig.

Een 2e optie is De Barrier in Houthalen, maar gezien de financiële situatie van Bart Claes durven we dat niet vastleggen. Daarom zijn we dus dringend op zoek naar andere opties.

Graag jullie tips voor lichte, niet te ouderwetse zalen!

Alvast heeeeel erg bedankt.

Sara

Sara
14-9-2013
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1787


sarah
18-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:06:43

Hey Sara, de Waterhoek in Geetbets heeft een tent in de tuin waar ze ceremonies doen en zij hebben ook alle versiering. Je kan alle prijzen zien op hun website.
De maekelhoeve heeft ook een grote zaal, maar toen wij vorig jaar gaan kijken zijn zat die al vrij vol tot 2013 dus daar zou ik eerst eens naar bellen voor je tot ginder rijdt.
De postiljon heeft ook een super mooie tuin waar je een ceremonie kan doen, maar ik weet niet of zij hierop voorzien zijn. De zaal is daar wel vrij donker.
Wij trouwen bij Lassaut in Holsbeek en ik denk dat je daar ook een ceremonie in de tuin kan doen. De zaal is zeker ruim genoeg om meer dan 100 mensen te zetten. Zij hebben enkele jaren geleden een hele aanbouw bijgezet. Maar wij hebben deze zaal vooral gekozen omwille van de service. Mijn schoonbroer is hier getrouwd en ze zetten daar echt de puntjes op de i.
Wij hebben ook een optie op een zaal van Bart Claes afgezegd. Het zijn allemaal super mooie locaties, maar ook wij wilden het risico niet nemen.
Groetjes
Sarah



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik17-4-2012 11:01:10

Hallo,

Heb je al eens gedacht een OC Rooierheide in Diepenbeek? Dit is wel een zaal zonder catering, dus deze moet je zelf voorzien (maar dat is in principe geen probleem). De kerk van Rooierheide ligt langs de zaal dus als je daar een ceremonie wilt houden kan dit. Maar er is ook een grote tuin (met achtergelegen bos) aan, indien je liever een ceremonie buiten wilt kan deze hier perfect plaatsvinden.

De zaal is zeer licht, de volledige rechter wand bestaat uit ramen die uitgeven op de tuin.
Enkele jaren geleden is de zaal ook volledig gerenoveerd dus hij is vrij nieuw.

Er zijn ook twee kleinere zaaltjes aan gelegen, ideaal om het eten te plaatsen (dan moet dit niet in de grote zaal staan). Deuren open en het buffet is geopend.... Dit zaaltje ligt aan de grote zaal. Achterin is nog een klein zaaltje, ideaal om een speelhoek te maken voor de kinderen, materiaal bij elkaar te zetten zodat dit nergens in de weg staat,....

Wij hadden er 120 personen geplaats, de tafels stonden echt ruim van elkaar en er was een zeer grote dansvloer voorzien en nog een zeer brede passage naar buiten. 150 personen kunnen hier zeker in...

Op maandag van 18u tot 20u is de zaalverantwoordenlijke aanwezig en kan je de zaal bezichtigen en eventueel vragen stellen. De zaal valt wel goed in de smaak voor huwelijken, feesten,.... dus je moet goed op tijd zijn (of geluk hebben)....

Veel succes met jullie zoektocht.
Groetjes
Annelies



Laura
28-4-2012
 Meld misbruik17-4-2012 11:21:45

je kan ook eens gaan luisteren bij het Hof ter Rhode in schaffen. Ben er ooit naar een trouw geweest en dat was heel goed in orde, met mooie tuin en veranda voor de receptie en aparte, ruime zaal voor het avondfeest... wel niet goedkoop denk ik en moet je ook vrij goed op voorhand vastleggen..

groetjes
laura

succes ermee



Peter
14-7-2012
 Meld misbruik17-4-2012 20:06:02

Orangerie Krekelhof in Hasselt heeft een ruime zaal en ik hoor er veel goeds van over het eten. Je kan er een vrijzinnige viering doen in de tuin en het is een behoorlijk lichte zaal. Hun site is pas vernieuwd en nu staan er eigenlijk minder goede foto's op dan vroeger.



Sara
14-9-2013
 Meld misbruik18-4-2012 21:19:46

Bedankt allemaal!

Hof te Rhode stond al op het lijstje om te gaan bekijken, maar nu heb ik toch wat nieuwe ideeën. Zeker Krekelhof ziet er ook wel goed uit.
Sommige zalen gaan ietsje te klein zijn, vrees ik, en ik wil bij voorkeur ook een zaal met catering, dus nog meer suggesties zijn nog steeds welkom.



Sara
30-7-2011
 Meld misbruik24-4-2012 17:35:26

Wij zijn getrouwd in Het Daemshof in Noorderwijk.
Ik denk dat je daar zeker ook eens kunt gaan kijken.
De zaal is prachtig! Het is er heel gezellig, zodat het heel knus blijft, zelfs al zit je er met een grote groep. Er is ook een hele mooie tuin aan, waar de viering zeker kan doorgaan.
De eigenaars zijn heel sympathiek, helpen je met alles waar je vragen bij hebt en zorgen ervoor dat je de avond zelf geen zorgen meer hebt. Bediening, eten, dj, sfeer,... voor ons was alles top. Mochten we het opnieuw moeten doen, we zouden helemaal niets veranderen. Het was voor ons de perfecte avond in de perfecte zaal. Dus misschien is die ook iets voor jou?



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik24-4-2012 18:05:10

Hey Sara,

Wij zijn net zoals Sara vorig jaar ook getrouwd in Daemshof in Noorderwijk. Prachtige zaal! We hadden er al verschillende (meer in onze regio) bezocht maar daar kwamen we echt buiten met een goed gevoel en eigenlijk wisten we meteen dat het die zaal ging worden. Heel de avond is vlot verlopen, aan alles wordt gedacht. Het is een lichte zaal met een mooie tuin voor jullie ceremonie. Het eten was super lekker en het dessertenbuffet vergeet niemand want dat is zo uitgebreid en lekker ;)
Wat prijzen betreft heb je een all in prijs per persoon tot 4u dus je weet op voorhand hoeveel alles gaat kosten, geen verrassingen door drankenforfaits of zo ..

Als je nog vragen hebt stuur je maar een berichtje :)

Groetjes, Kim



Ines
3-10-2008
 Meld misbruik25-4-2012 10:58:26

Dag Sara,

Ik kan (andere) Sara en Kim alleen maar bijtreden. Wij zijn (ondertussen al 3,5 jaar geleden) getrouwd in het Daemshof en echt waar: I would do it right again!
De zaal is mooi en licht (en groot genoeg voor 150 personen), het eten is er fan-tas-tisch (wij hadden gasten die geen lamsvlees lustten, maar nu zeggen dat ze het alleen lusten in het Daemshof!) en het dessertenbuffet... Daar is maar 1 woord dat in de buurt komt van wat het is: supercalifragilisticexpialidocious (zie Mary Poppins).

Wilfried en Marcella zijn er bij ons echt in geslaagd om het feest helemaal op ons lijft te schrijven en wij gaan nog altijd (zij het minder dan we zouden willen) af en toe eten in hun zondagsrestaurant.

Kijk alvast eens op hun website: www.daemshof.be , dan heb je al een idee van hoe het eruit ziet. Het eten kan je op zondag eens gaan uittesten.

Groetjes en veel succes bij de zoektocht!
Ines
3 oktober 2008



Sara
14-9-2013
 Meld misbruik26-4-2012 13:54:35

Dag Sara, Kim en Ines,

Bedankt voor de tip! Ben net eens gaan kijken op de website van het Daemshof en op het eerste zicht stond me dat wel aan. Ik heb meteen een mail gestuurd met de vraag of ze me wat informatie en prijzen konden doorsturen, maar blijkbaar doen ze dat niet voor je hen eerst hebt bezocht.

Wij vertrekken zaterdag op vakantie, dus om hen te bezoeken heb ik geen tijd meer, en ik zou graag al wat concrete informatie hebben, zodat ik die kan meenemen en al eens rustig bekijken en vergelijken met andere zalen.

Hebben jullie hier toevallig nog documentatie over die jullie mij kunnen mailen aub? Maakt niet uit als het al van een aantal jaren geleden is. Dan heb ik toch ergens een indicatie. Ook foto's zijn altijd welkom!

Groetjes,

Sara



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik26-4-2012 14:44:00

Sara, voor foto's kan je eens kijken op www.kimenwim.be en dan kan je verder klikken .. Wel op 't einde van de slideshow want ja, 't is natuurlijk op het einde van de dag :)



ivo

 Meld misbruik26-4-2012 22:38:25

Beste moet eens informeren bij Kapelhoeve Turnhout, al veel goeie dingen van gehoord.

Kapelhoeve intikken in you tube , staat een filmpje op

Groetjes



Ines
3-10-2008
 Meld misbruik27-4-2012 9:29:15

Hey Sara,

Wij hebben wel informatie gehad, maar niet via mail jammer genoeg. Ik zou eens moeten zoeken of ik het nog vind en het eventueel inscannen.

Ik kan niks beloven, maar zal in 't weekend al eens zoeken.

Groetjes
Ines


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info