Nu Online
Momenteel zijn er 95 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag onze dag - 2 weken feest (+ foto's)

  16-4-2012 10:59:40
Twee weken lang hebben we ons huwelijk gevierd eerst met onze huwelijksfag, dan onze huwelijksreis en meteen daarna een weekend ardennen met de vrienden Onze dag (31/3) verliep exact zoals wij dat hadden voorzien en zoals we hem wilden. We hadden net twee weken prachtig weer achter de rug dus we vreesden het ergste. Het zou kouder worden en gaan regenen, maar we hebben noch koude, noch regen gevoeld. Heerlijk! Ik zal het verslag opstellen obv de timing, overzichtelijk en handig. 7u20: opgestaan,we sliepen samen in ons huis, maar waren te zenuwachtig om tot 8u (wanneer de wekker zou aflopen) te blijven liggen. Ik heb dan nog op t gemak een bad genomen. We kregen zo vroeg ook al de eerste smsjes van vrienden die er niet bij konden zijn. (ik ben echt heel erg verrast door al de liefde en aandacht die we kregen). 8u15: ontbijten 8u30: aankomst van een vriendin en kapper (Natalie Derdin). We hadden mijn kapsel al eerder geprobeerd, dus make up en kapsel waren iets na 9 al klaar. Ik had een grote dot waar meer dan 1,5m extensions mee gemoeid waren. Was heel tevreden met het resultaat. Daar kwam nog een birdcage veil bij om het af te maken (Hems and Bustles via Etsy) 8u45: vertrek van Rik om onze wagen op te halen (witte BMW Z4, geleend van G&A Motoren in Turnhout) en zich klaar te maken bij zijn moeder (ik wilde mij heel graag klaar maken in ons eigen huisen bovendien woont mijn moeder in een ander dorp dus vond het lastig me daar te moeten klaar maken) 9u: aankomst van mijn getuige (vriendin) 9u15: aankomst fotografe (Noortje Palmers) 9u35: aankomst van mijn moeder, halfbroer en halfzus, mét m'n jurk (le chapeau, antwerpen - pronovias, something new). We hebben dan ook onmiddellijk mijn jurk aan getrokken (mijn ouders zijn gescheiden dus mijn vader, halfbroer en halfzus van die kant, komen tegen 10u, mijn stiefvader zorgt voor een lift voor het gezin van Rik, dus ook die komt tegen 10u) Ik kreeg onmiddellijk veel complimentjes. Dan nog de schoenen erbij (Chie Mihara, Brandos. Op de onderkant van de schoenen kleefde op de ene kant "I" en op de andere "do" in het blauw > something borrowed, stickers gehaald bij Zeeman) en juwelen van mijn grootmoeder (something borrowed) en handschoentjes die mijn moeder aanhad bij het huwelijk met mijn vader en die altijd in de verkleedkoffer hebben gezeten (something old). Ik voelde me echt heel goed, mooi. 10u: aankomst familie (gezinnen en grootouders). Glaasje drinken, koekje eten... Heel gemoedelijke sfeer, heel fijn! We lieten hen eerst bij ons toekomen omdat we met 6wagens tot aan het stadhuis mochten rijden (op de markt van Turnhout, temidden van de zaterdagmarkt). Bovendien waren weer zo ook zeker van dat iedereen er op tijd zou zijn omdat we een aantal telaatkomers in de familie hebben :-). Mijn getuige en vriendin hebben iedereen van een een drankje voorzien, ik moest zelf nergens aan denken, heerlijk. Naarmate 10u30 naderde, werd het spannend, want dan zou Rik komen aankloppen. Ik voelde de zenuwen wel opkomen, hoewel ik de rest van de ochtend behoorlijk kalm was. We hadden elkaars kledij nog niet gezien, hij is zijn kostuum ook helemaal alleen gaan kopen (cafe costume, antwerpen). Opeens was hij daar dan. En wauw! Wat zag hij er geweldig uit! Ik kreeg ook meteen een compliment en dikke zoenen en een prachtig bruidsboeket (Verde, stwg op gierle, turnhout). 10u45: vertrek naar stadhuis, wij als laatste van de zes wagens 11u: aankomstaan stadhuis, wauw, zoveel mensen! Het enige jammere was dat er een begrafenis was in de kerk recht tegenover het stadhuis, maar ik ben egoistisch geweest en heb het niet aan mijn hart laten komen. De dienst in het stadhuis heeft een halfuur geduurd. We hadden drie liedjes (falling,catching - agnes obel; it only takes a moment - jack crowder; all I want is you - barry louis pollisar) en drie teksten gekozen en geschreven en de ambtenaar stak er zelf ook wat mooie teksten tussen, naast het formele gedeelte. Mijn zus las een tekst aan het begin. Dan zou ik een eigen tekst lezen vlak voor het jawoord, maar ik was zo geëmotioneerd (lees: wenen) dat ik geen woord meer gezegd kreeg, dus heeft mijn geweldige Rik de tekst (over zichzelf) gelezen. Al snel werden er ringen uitgewisseld en trouwregisters getekend. Daarna las een vriendin nog een gedicht voor over ons dat ze zelf schreef. Ik was die dag echt een vat vol liefde en tranen van geluk. Het is echt niet te vatten hoe warm en lief iedereen dan is. 11u30: buiten komen aan het stadhuis. Ik had bellenblazers gekocht in zeeman en dan die lelijke tekeningetjes er af gedaan en touw rond gedaan zoals onze uitnodiging en een vlaggetje met onze namen en datum op. Toen we buitenkwamen werden we dan ook omhuld met bellen (mijn getuige deelde deze uit aan de mensen toen ze buiten kwamen en wij kwamen als laatste buiten) 11u30-14u: foto's nemen met de fotograaf. Eerst langs ons huis, beetje opfrissen, iets drinken. We hebben daar ook leuke foto's genomen in de slaapkamer en op een koeienvel. Daarna namen we foto's in Turnhout (busstation Merodelei, de Warande (parking en warandep'ant) en het kasteel). Voor we het wisten was het 13u30 en moesten we richting feestzaal vertrekken. De tijd vloog. 14u-16u30: receptie met familie en vrienden (den eyck, kasterlee). Toen we aankwamen was iedereen er al, heel leuk. We kregen veel hapjes (al heb ik zelf bijna niets gegeten). Het gastenboek werd goed aangevuld (kaartjes met vragen over ons die ze dan in envelopjes in een boek moesten steken). Verder had ik snorretjes, lipjes, hoeden en brillen op een stokje gekocht om mee op de foto te gaan, heel leuk. De tijd vloog ook hier weer voorbij. Ik heb het gevoel iedereen maar heel kort te hebben gezien, want je moet overal zijn geweest natuurlijk. En dat hoewel we maar 55 gasten hadden. Ik ben dan ook heel erg blij dat we de tijd hebben genomen om met onze vrienden op weekend te gaan naar de ardennen om uitgebreider ons huwelijk te vieren (residence josephine, belvilla, 13-15 april). Om 16u15 heb ik iedereen bedankt om te komen, met de bijhorende tranen, en heb ik mijn bruidsboeket weggegooid. Heel leuk. Het is gevangen door de vriendin van mijn broer, dus het worden dure tijden voor mijn ouders ;-). Ik had enerzijds wel graag het boeket gehouden omdat het zo mooi is, maar we vertrokken meteen daarna op huwelijksreis, dus het zou toch maar verwelken. 17u-22u: diner met familie (gezinnen, grootouders, tantes en nonkels - den eyck, kasterlee). We hadden er voor gekozen om tijdens iedere gang van het diner aan een andere tafel aan te schuiven, zo hoefden we met onze gescheiden ouders geen eretafel te vormen. Dat ging heel goed. Het eten was ook erg lekker. Om 21u30 begon ik wel echt moe te worden en was ik blij dat de eerste gasten gingen vertrekken. Niet snel daarna volgde al de rest en konden ook wij naar huis om ons te gaan omkleden om naar Zaventem te vertrekken. We hebben nog snel al de envelopjes opengemaakt en de kaartjes gelezen. We hebben, uitgeteld, onze huwelijksnacht doorgebracht in het Sheraton hotel vlakbij de luchthaven. We moesten om 5u in de luchthaven zijn en zo moesten we toch niet TE vroeg opstaan. We brachten onze huwelijksreis door in Jamaica. Voor zij die twijfelen: GA! Het is echt magnifiek. De eerste twee nachten brachten we door in hotel Strawberry Hill in Kingston, hoog in de bergen om te wennen aan het klimaat. Daarna trokken we voor drie nachten naar het prachtige Port Antonio naar Private Hotel Geejam met een eigen hut met jacuzzi temidden van het regenwoud en met een privestrand. Daarna volgden drie nachten in Ochio Rios in Royal Plantation en tot slot nog twee nachten in The Caves in Negril. We hebben ongelofelijk mooie dingen gezien en enorm genoten van elkaar, de rust en de natuur. Om de feestelijkheden af te ronden, zijn we nog met onze vrienden op weekend gegaan naar de Ardennen. We zijn zelf geen dansers en hebben dan ook geen dansfeest gegeven, maar wilden uitgebreid met onze vrienden kunnen vieren, dus trakteerden we hen op een weekend in Residence Josephine in Sourbrodt. Een overzicht van winkels/handelaars/websites: - mijn jurk: Le Chapeau, Antwerpen - merk Pronovias - vestje: Steps (eindejaarscollectie) - mijn schoenen: brandos.be - merk Chie Mihara - lingerie: Hunkemöller - birdcage: Hems and Bustles op etsy.com - zijn kostuum: Cafe Costume, Antwerpen - schoenen en riem: Floris Van Bommel, Antwerpen - uitnodigingen: zelf gemaakt, papier van Ava, jute lint bij Banier - boeket: Verde, Turnhout - feestzaal: Den Eyck, Kasterlee - fotograaf: Noortje Palmers - kapsel en make-up: Natalie Derdin (via via) - huis Ardennen: www.belvilla.be , Residence Josephine Héél veel inspiratie heb ik gevonden op volgende (verslavende) websites: - www.ruffledblog.com (deze vlaggetjes vind ik echt heel leuk, kan je zo afdrukken: http://ruffledblog.com/printable-alphabet-bunting/ ) - www.stylemepretty.com - www.oncewed.com - www.arnhemsmeisje.nl De foto's van onze dag kan je hier vinden: http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=45D0511E167DE0EE&fb_so...

Imke
31-3-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1524


Imke
31-3-2012
 Meld misbruik16-4-2012 11:01:10

Oei, de lay- out is helemaal verloren gegaan, leest niet handig zo! Ik probeer het zo dadelijk nog eens.



An
18-5-2012
 Meld misbruik16-4-2012 11:15:46

Suuuuuperleuke foto's! Echt prachtig!

Proficiat :)!



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik16-4-2012 11:20:10

Het leest inderdaad niet zo vlotjes. Ik denk dat je het best gewoon op een blogpagina post en dan een linkje naar hier zet.

De foto's zijn superleuk! Ik vind je vooral fantastich met die handschoentjes en birdcage veil. Heel mooi!



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik16-4-2012 11:25:34

Een hele dikke proficiat met jullie trouw! Jullie zagen er allebei supermooi uit!!!!
X



Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik16-4-2012 12:52:27

Heel leuke foto's!

Proficiat!



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik16-4-2012 14:10:55

mooie foto's en leuk te lezen dat jamaica zo goe meeviel! wij zijn bijna weg :-)



sara
2-3-2013
 Meld misbruik16-4-2012 14:39:41

Proficiat!

Omdat wij zelf ook geen dansfeest geven maakt het mij extra blij je verslagje over je mooie feest zonder dansfeest te lezen en de foto's te bekijken.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info