Nu Online
Momenteel zijn er 217 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in het buitenland

  11-6-2003 13:12:56
Mijn vriend en ik hebben allebei de Belgische nationaliteit, maar willen graag voor de wet trouwen in Spanje. Welke documenten en procedures zijn hiervoor nodig?

sigried
11-4-2004
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1318


heidi
1-8-2003
 Meld misbruik12-6-2003 12:29:30

Ik ken een koppel waarvan de man Italiaan is. Zij zijn hier voor de wet getrouwd in maart en trouwen in juli voor de kerk in Italië. Je gaat het best naar het stadhuis bij de burgerlijke stand. Zij weten normaal welke papieren je moet hebben. Normaal is het wel zo dacht ik dat je daar voor de wet moet trouwen waar je officieel bent ingeschreven.Burgerlijke stand weet daar normaal alles van. Ze zij hier bij ons (Mechelen) wel niet van de snelsten!



petra
27-8-2004
 Meld misbruik27-7-2003 22:11:07

HOI SIGRIED?

Wij zouden graag volgend jaar in Jamaïca trouwen.Heel juist weet ik niet meer welke doc. het allemaal zijn, maar dezelfde als hier in België, die moet je 4X laten vertalen door een erkende tolk, in de taal van het land waar je trouwt(ook de stempels die op deze papieren komen). Als je dan getrouwd bent, eenmaal terug in België, ga je omgekeerd te werk, laat je alles 4X vetralen naar t Nederlands.Tussen de datum van je huwelijk ginder kan 3 maanden tussen zijn vooraleer het hier wettig is!
Veel succes, ik hoop dat ik je al iets wijzer heb kunnen maken! groetjes Petra



Lesley
29-4-2006
 Meld misbruik25-5-2005 18:03:43

Hey Sigried,

Mijn vriendin en ik zijn met net hetzelfde bezig. Wij zouden volgend jaar in Spanje willen trouwen. Ik wil jou niet ontmoedigen maar ik ben al vanhet kaske naar de muur gestuurd. Laatste contact was het belgische consulaat in Barcelona en daar lieten ze ons doodleuk weten dat je in Spanje als belg niet voor de wet kan trouwen. Ben nu aan het uitzoeken hoe het zit. Indien jullie info hebben laat maar iets weten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...