Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer bloemblaadjes strooien

  12-4-2012 14:35:52
De titel zegt het al zelf. Wanneer moet ik mijn dochter de bloemetjes laten strooien? Voor of na de ceremonie. We huwen zaterdag voor de wet en dan deze zomer voor de kerk. Waarschijnlijk de stress die begint want ik weet het precies niet meer. ik veronderstel als we weer naar buitenkomen? Dat mag toch ook op het stadhuis hé?

Karen
18-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1276


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik12-4-2012 14:38:46

Hey Karen. Wij trouwen nu zaterdag ook voor de wet. Volgend jaar volgt de kerk en het grote feest. Spannend hé! Wij mogen enkel iets (laten) gooien als we het zelf opkuisen voor we vertrekken. We doen dit dan ook niet - ik zie mezelf niet aan de suite vragen om de bezem even uit te halen. Als jullie er mogen gooien, zou ik eerlijk gezegd laten strooien bij het naar binnen gaan - is mijn mening - ik denk niet echt dat er een "regel" voor bestaat. Groetjes



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik12-4-2012 15:11:33

Er 'moet' natuurlijk helemaal niets. Als er bloemblaadjes worden gestrooid, is het idee erachter dat de bruid over een extra mooi pad kan schrijden, een soort van rode loper idee dus. Bloemblaadjes worden dus meestal vooraf gedaan, maar je vraagt best wel eventjes na bij de gemeente of dat is toegestaan, en hetzelfde geldt straks voor de kerk.

Bij het buitenkomen is het een gewoonte dat het bruidspaar door alle gasten 'bestrooid' wordt met iets: rijst, confetti, bubbels... Ook daarvoor kun je bloemblaadjes kiezen, maar dan zou het misschien wat raar overkomen als alleen je dochter die naar jullie gooit, dan zorg je best dat iedereen een handje bloemblaadjes krijgt. Ook hier geldt dat je best even bij de gemeente checkt of dit is toegelaten.



Karen
18-8-2012
 Meld misbruik12-4-2012 15:44:29

Ok, ik heb beloofd dat ze mag strooien. ze hebben niets gezegd op gemeente dus dan zien we wel hé of we iemand moeten laten vegen :-) Ik ga in ieder geval niet bellen daarvoor of het mag dan is het in ieder geval al mijn schuld niet dat het niet mag hé ;-) Ik hoop dat de wettelijke trouw goed komt want ik weet daar zo weinig over. papier zijn we in orde gaan brengen en ze zei zorg dat jullie om 11.30u zijn en dat was het.... Heb wel nog witte ballonnen voorzien voor de kindjes dan is er toch iets hé.



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik12-4-2012 20:45:29

Dag Karen

Goeie vraag! Trouw je in Knokke? Zo ja, laat dan eens weten hoe ze reageerden op het strooien van de bloemblaadjes in/aan de trouwzaal. Dan weet ik of ik dat ook mag laten doen als het mijn beurt is.

Veel plezier zaterdag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...