Nu Online
Momenteel zijn er 88 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van een perfecte trouwdag

  16-8-2006 11:14:52
Dag allemaal,

Ik ben nu bijna drie weken getrouwd, en breng graag verslag uit van onze geweldige dag.
Ook al woonden mijn verloofde en ik al jarenlang samen, toch ging hij de laatste avond bij zijn ouders slapen, ik bleef in ons huis. Mijn mama is die avond bij mij komen slapen. Het was heerlijk warm en we hebben een glas wijn gedronken in de tuin, na zonsondergang, nadat alles klaar was. Een heel bijzonder moment hoor, zo die laatste rust voor de rush.
Om zes uur was ik wakker en niet meer te houden. Ik kon niet meer blijven liggen. We zijn de dag begonnen, weer in de tuin, ditmaal met een kop koffie. Ik was echt bijzonder rustig. Mijn mama ook nog en we genoten gewoon van de opkomende zon. (Drie weken geleden was het nog geweldig weer). Dan zij in de douche, dan ik in de douche en om 7.15 uur stond de kapster al voor de deur. Eerst mama aan de beurt, dan ik. Intussen kwam ook de fotografe toe, mijn papa, mijn tante en de trein was vertrokken. Ik was nog altijd heeeeel rustig, mijn omgeving vond het wat vreemd. Ik had er gewoon hééééél erg veel zin in. De schminkster belde dat ze in de file stond. Het was immers een vrijdag. Mijn mama sloeg in paniek, ik nog altijd niet. We hadden afgesproken dat ze er om halfnegen zou zijn, het was uiteindelijk drie kwartier later. Ze is begonnen met mijn mama, daarna was ik aan de beurt. Toen ik het zo halfelf zag worden, werd ik echt ongelooflijk zenuwachtig. Ze was nog aan "de fond" bezig en om elf uur zou mijn verloofde aan de deur staan, ik was uiteraard nog niet aangekleed. Ze was supergeconcentreerd, het hele huis werd een beetje stil en ook ik zweeg. Dan nog de finishing touch, snel naar t toilet en dan hup, rennen naar boven, naar de bruidsjurk. En toen ging de bel ! Mijn verloofde stond al voor de deur. Mijn papa heeft 'm tegengehouden, hij bleef buiten wachten. En toen, boven, rush rush, met vieren dat kleed aangetrokken en de fotografe maar foto's maken ! Oké, iedereen was klaar en ging naar beneden, ik bleef boven. En toen kreeg ik het ! Ik begon te huilen ! Zenuwen of zo, ik weet het niet, maar ik liet echt traantjes. De schminkster snel naar boven, even retoucheren, en toen was ik er helemaal klaar voor. De bel ging nogmaals, hij kwam binnen, ik kwam van de trap, en we zagen elkaar. Het was een schitttttterend moment. Hij was verstomd, hij bleef staan, hij zei niks, hij bleef gewoon in het deurgat staan. En we hadden nog zo geoefend dat hij tot aan de trap zou komen om me mijn bloemen te geven ! Hij was alles kwijt, hij was sprakeloos. Hij was ook suuuuperknap. Heel modern kostuum, met een fijn streepje, gewéldig hippe schoenen en een prachtig bruidsboeket. En hij kon niks anders zeggen dan: "amai, hoe mooi !"
Enfin, hij kwam dan toch tot bij mij, en we hebben mekaar een dikke zoen gegeven. De hele familie en alle buren stonden natuurlijk al toe te kijken.
Om twaalf uur reden we naar t gemeentehuis, en daar stonden ongeveer vijftig mensen ! Allemaaal "ooooooh" toen ik uit de auto stapte, echt een heel leuk gevoel.
De speech van de burgemeester was zelfs grappig, de spanning was helemaal weg. We hebben allebei luid en duidelijk ja gezegd, en het was geklonken !
Buiten hadden we een ijskarretje laten komen, zo'n superretro-ding, heel grappig allemaal. Mijn beste vriendin had een tentje voor t gemeentehuis gezet met een hele grote inox'en schaal met véél ijsblokjes en flessen champagne in. Alle gasten kregen dan een met helium gevulde gekleurde ballon en die hebben we allemaal tegelijk opgelaten. Echt heel mooi hoor, een aanrader !
Na t gemeentehuis, terug naar huis, korte lunch met de familie en dan was het echt ontspannen ! Even zitten.
Dan om drie uur zijn mijn man en ik vertrokken voor de fotoreportage. We hebben het veer genomen, mooie foto's op t water, en dan in Antwerpen. Heel leuk en ontspannen, een moment om te koesteren.
Om zes uur waren we op de feestlocatie en begonnen de eerste gasten al te arriveren. We hebben ons verstopt in de coulissen en mijn beste vriendin heeft iedereen verwelkomd en een plaatsje gegeven. Wanneer iedereen zat, begon de muziek te spelen en kwamen we uit een hoekje op. Echt de blijde intrede ! We zijn vanvoor gaan staan en hebben een viering gehouden. De beste vriendin was onze 'pastoor'. We hadden immers geen kerkelijke viering, maar wilden toch effe een officieel moment houden. Het was heel mooi en intens en nadien vloeide de champagne weer rijkelijk !
Het eten was ongelooflijk lekker en verzorgd, en iedereen is de hele avond en nacht buiten blijven zitten, bij kaarslicht en fakkels. Het dansfeest kwam niet echt los, omdat iedereen buiten bleef tot vier uur. Het was echt nog warm buiten... Heerlijk. Er is wel de hele avond gedanst, maar zeker niet massaal. Lekker veel plaats op de dansvloer !
Voor de openingsdans had ik altijd veel schrik gehad, ik ben niet zo'n danser namelijk. Maar zelfs dat was geweldig. De muziek stond heel luid, iedereen was stil en stond rond ons. Heel mooi.
Om vier uur was 't voorbij en het was mooi geweest. Ik voelde mijn voeten niet meer.
Het was een fantastische dag.

Voor al diegenen die nog aan de beurt zijn: geniet, geniet, geniet. Bij ons waren alle mensen en wensen zo lief, het deed deugd. We hebben echt genoten van ieder moment en we hadden het gevoel dat we niks gemist hadden of dat niks aan ons voorbij was gegaan, maar achteraf hoor je toch verhalen van anderen, waar je helemaal niets vanaf weet, dus zelfs als je er heel bewust mee omgaat, dan nog ontsnappen sommige dingen aan je. Maar het was echt perfect.
Geniet !
Katrien en Steven,
28/07/06

katrien
28-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1188


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-8-2006 12:32:52

Wauw!!! Ik heb zo genoten van je verslag! Ik zie het al helemaal voor mij. Is er een website waar we foto's kunnen zien? Wij zijn nu vertrokken voor onze laatste rechte lijn, en we voelen bij iedereen dat het dichterbij komt, nog 24 dagen!

Geniet nog van je wittebroodsweken en bedankt voor je uitgebreid verslag!

Groetjes

Vicky
09.09.06



Ina
28-4-2007
 Meld misbruik16-8-2006 13:02:34

Hallo,goh, ik ben jaloers, ik moet nog wachten tot 28/04/2007 om mij zo te voelen zoals jij. Ben blij dat het allemaal vlot is verlopen en geniet ervan nu je een echtgenote bent.
Proficiat vanwege Ina



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik16-8-2006 13:43:08

Hey,

amaai, ik sta hier bijna te wenen... Vooral de beschrijving van je ventje zijn reactie... Ik hoop dat de mijne dat ook doet.

Het was volgens mij een dag om nooit te vergeten en nu kan je echt genieten van de mooie herinneringen en de wittebroodsweken. Super!

Groetjes,
Lieve



Karine
16-9-2006
 Meld misbruik16-8-2006 14:05:35

PROFICIAT als je het verslag leest was het een fantastische dag ! ! Nu ben ik wel heel benieuwd naar onze dag! Veel geluk nog samen

Groetjes Karine
16-09-2006




5-8-2006
 Meld misbruik17-8-2006 5:22:07

Proficiat!! 't klonk echt schitterend.

Wendy
05/08/06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info