Nu Online
Momenteel zijn er 76 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aankoop huis vóór burgerlijke trouw

  15-8-2006 13:40:40
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij op het forum helpen. Mijn vriend en ik hebben een huis aangekocht waarvan de akte eind deze maand getekend wordt? Nu heeft hij mij 2 weken geleden ten huwelijk gevraagd en zouden we volgend jaar voor de wet en voor de kerk trouwen. Nu hebben een aantal mensen mij gezegd dat onze aankoopakte van het huis dan bij de notaris moet veranderd worden (met bijbehorende kosten)en dat we dus beter nu al voor de wet zouden trouwen... Wie heeft dit meegemaakt of wie weet hier meer van?

Alvast bedankt!

Nathalie.

Nathalie
15-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1199


Dorothy
6-7-2007
 Meld misbruik15-8-2006 14:18:58

Hoi

Wij hebben ook al samen een bouwgrond gekocht en wij trouwen ook pas volgend jaar op 06/07/07. De clerk van de notaris vertelde ons dat je dit enkel moet laten opnemen in je huwelijkscontract en dat het niet nodig is om hiervoor speciaal vroeger te trouwen voor de wet.

Wanneer trouwen jullie? Veel plezier met de voorbereidingen!!



ann
24-3-2007
 Meld misbruik15-8-2006 15:31:22

Hoi,

Wij beginnen ook al te bouwen voor we gaan trouwen in Maart. Dit is op zich geen probleem. Het huis wordt gewoon in een huwelijkscontract opgenomen als we trouwen. Het is wel een klein risico voor de tussentijd, wanneer je nog niet getrouwd bent. Hier kan je een bijkomend contract afsluiten ofwel gewoon elkaar vertrouwen. De kans dat je dan nog uiteen gaat ...



Sabrina
12-8-2006
 Meld misbruik15-8-2006 16:09:09

Wij hadden ook al ons huis gekocht voordat we trouwden, maar de notaris neemt dan een clausule op in de akte (geding van aanwas). Dit betekent dat bij het overlijden van één van de twee (in de periode tussen aankoop en trouwen), het onroerend goed (je huis dus) naar de andere gaat. Wij hebben dan net voor ons huwelijk de akte inderdaad moeten laten aanpassen om het huis te laten opnemen "in de gemeenschap". Dit heeft ons dan wel weer denk ik ongeveer 500€ gekost. Wanneer we dit niet gingen veranderd hebben, dan zou bij sterfgeval van één van de twee, de naakte eigendom naar de kinderen gaan, en heeft je partner enkel maar het vruchtgebruik. We vonden dit toch niet zo'n goed idee (je weet immers nooit op voorhand hoe de relatie later met je kinderen zal zijn) en daarom hebben we dit laten veranderen.
Ga eens te rade bij jullie notaris, hij zal het jullie wel allemaal uitleggen.

Groetjes,
Sabrina



Nathalie
15-9-2007
 Meld misbruik15-8-2006 16:24:54

Bedankt voor de reacties! We hadden ook al gehoord van het beding van aanwas en dat we dat moesten doen zolang we niet getrouwd waren en vervolgens laten veranderen als we getrouwd waren. Nu vind ik die 500 euro kosten voor de verandering wel enorm veel... We gaan morgen eens horen of er nog een datum vrij is op de gemeente.

Dorothy, wij trouwen volgend jaar 15/9. Jij?

Groetjes,

Nathalie.



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik15-8-2006 20:09:47

Hey

Wij hebben ook een huis gekocht 2 jaar geleden. Nu hebben ze dat in het huwelijkscontract gezamenlijk gemaakt. Dit kost 100 euro. Dus dat valt in feite nog wel mee vind ik.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Lies
2-6-2007
 Meld misbruik16-8-2006 12:54:08

Hallo,

Nathalie, moeten jullie extra betalen voor de aanpassingen??? Wij hebben ook onmiddellijk een beding van aanwas in onze akte laten opnemen (vorig jaar huis gekocht, volgend jaar trouwen we pas). Eens je getrouwd bent, vervalt dit automatisch. Ik vind het echt heel raar dat jullie 500 EUR extra moeten betalen, bij ons was dit het geval niet!!

groetjes,

Lies
02/06/2007



ellen
18-5-2007
 Meld misbruik23-8-2006 4:12:49

wij hebben net een huis gekocht en gaan volgend jaar juni trouwen, wij hebben eerst gekozen voor een kostenloos geregistreerd partnerschap, dat is in feite hetzelfde als getrouwd zijn. volgend jaar laten we de akte omzetten naar een huwelijk en doen we alles erop en eraan omdat het voor ons dan officieel is. zo kan het ook zonder dat het kosten met zich mee brengt

groetjes ellen

www.martijnenellen.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...