Nu Online
Momenteel zijn er 212 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wijn-dilemma...

  6-4-2012 10:23:00
Hallo !
Bij onze feestzaal hebben we 3 opties ivm de wijnen tijdens het eten (dus niet erna) :
- 14 euro per fles huiswijn
- 6,5 euro per persoon, ook huiswijn
- 2,5 euro forfait per persoon én dan zelf voorzien in flessen wijn (naar keuze)
Ik neig naar de 3e optie, opdat ik 14 euro per fles wijn precies enorm veel geld vind.
Zelf drinken we geen wijn, we kennen er ook niets van, maar deze niet geven tijdens het eten vind ik een no-go.
Maar : hoeveel flessen wijn moeten we dan voorzien voor +/- 140 personen?
Hoeveel glazen moet je rekenen per persoon? Het eten is een uitgebreid buffet, geen voorgerecht.
En welke verhouding rood/wit?
Help !

Eef
22-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1235


sarah
13-10-2012
 Meld misbruik6-4-2012 10:32:15

ik zou misschien toch gaan voor die 6,5 per persoon... zo heb je heel wat moeite gespaard...




Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik6-4-2012 10:35:19

Ik zou persoonlijk ook voor de 6,5 gaan, het is ten eerste gemakkelijker en het lijkt me ook wel een redelijk faire prijs hoor...



Laura
28-4-2012
 Meld misbruik6-4-2012 10:43:35

wij zorgen zelf voor onze wijn, en we hebben er goede gevonden voor 3,5 per fles voor de rode en 2,90 per fles voor de witte. (colruyt)

de hoeveelheden zijn we nog aan het twijfelen... ik heb ergens gelezen het aantal personen/2 = aantal flessen wit en het aantal pers/3 = flessen rood. (wel voor heel de avond geteld)
Maar da ligt er ook aan of het wijndrinkers zijn, en aan het weer (goed weer, is meer witte wijn) en vrouwen drinken ook sneller witte wijn dan rode denk ik...


als je de wijn zelf wilt zorgen, kan je deze misschien ergens gaan halen waar ze de overschot terugnemen.

als je er zelf voor zorgt, zal je miss wel iets goedkoper uitkomen dan die 6,5, maar dan kost het je wel heel wat meer moeite... je moet ook kijken, als je denkt dat er niet heel veel wijn gedronken gaat worden bij het eten, is de prijs per fles misschien meer aangeraden...



Katrien
5-5-2012
 Meld misbruik6-4-2012 11:08:04

@ Laura:

Wij zijn zelf nog op zoek naar een goedkope degelijke witte en rode wijn uit de Colruyt. Mag ik vragen welke jullie gekozen hebben en waarop jullie je gebaseerd hebben? De wijnkenners in onze vriendenkring kennen enkel iets van de duurdere wijnen, maar zoveel geld willen we er niet aan spenderen!

Alvast bedankt!

@ Eef: Wij moeten sowieso de wijn zelf voorzien. Maar ik raad je zoals de rest inderdaad aan om de vergelijking te maken: iets duurder en gemak of goedkoop en zelf nog op zoek moeten!

Groetjes,

Katrien



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik6-4-2012 11:32:09

Hoi Eef,

Ik weet niet van waar je bent maar ik haal mijn wijn meestal bij een kleine wijnhandelaar waar je de wijnen allemaal kan proeven en die ook altijd wel wijnen onder de 5 € per fles hebben.
Het voordeel is dat zij ongeveer wel weten wat je nodig hebt en dat je meestal ook het teveel aan wijn kan terugbrengen. Zo heb ik dat vorig jaar met het communiefeest van mijn zoontje gedaan en ik moest niet veel wijn terugbrengen maar je weet natuurlijk nooit wat de mensen gaan drinken hé dus moest het wel zo zijn dat je veel over hebt is dit wel mooi meegenomen.

Groetjes



Laura
28-4-2012
 Meld misbruik6-4-2012 11:51:42

@ katrien
voor de witte wijn is dat de Luzanet
en de rode wijn is montepucciano d'abruzzo (ofzoiets), daarvan hebben ze in de colruyt een variant, en ook een in de aldi, die ook lekker is. We hebben een paar mensen laten proeven en die waren het toch eens met ons dus :)



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik6-4-2012 13:20:04

Volgens onze cateraar wordt er gemiddeld een halve fles per persoon gedronken bij het eten. Natuurlijk heb je mensen die enkel water drinken, maar sommigen drinken dan weer heel wat meer. Ik zou inderdaad ergens gaan waar je het overschot kan terugbrengen (wijnhandel, brouwer). Als dat dan een fles van rond de vijf euro is, dan ben je inclusief het forfait vijf euro per persoon kwijt. Voor die 1,5 euro per persoon zou ik nu toch die moeite niet doen...



sarah
13-10-2012
 Meld misbruik6-4-2012 13:53:53

is het dan niet duurder?? 5euro per fles en 2,5 euro forfait is 7,5 pp ...dan zou ik echt gaan voor die 6,5 ;-)




Eef
22-6-2012
 Meld misbruik6-4-2012 14:05:07

@Nancy, van Turnhout, jij ook dacht ik he :-) Mag ik vragen bij welke wijnhandeaar jij gaat? Ons eerste gedacht was colruyt voor fles van +/- 5 euro maar blijf het moeilijk vinden. @Iedereen, bedankt voor jullie reacties!!



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik6-4-2012 18:08:25

Hoi Eef,

Inderdaad ook van Turnhout,ik haal mijn wijn altijd bij drima vino in Oud-Turnhout,is traiteur maar doet ook in wijn.
Het voordeel van zelf je wijn te kiezen is natuurlijk wel dat het je persoonlijke smaak is hé. Wij moeten 60 euro stopgeld geven om zelf onze eigen wijn te voorzien en ik heb er dat graag voor over. Ook omdat ik de wijn in ons zaaltje geproefd had en die zelf niet lekker vond,mss moet je dus eerst is gaan proeven bij de feestzaal .
http://www.drimavino.be/ De wijn die ik altijd neem is de oude kaap en komt op 4,09 per fles.

Ik weet dat er op de weg in Beerse ook een wijnhandelaar begonnen is,als je van Turnhout komt aan de linkerkant maar daar ken ik geen prijzen van.

Nog veel succes met je keuze!!

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...