Nu Online
Momenteel zijn er 31 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kasteel de Rozerie (Aalst)

  6-7-2004 15:25:48
Hallo!

Mijn vriend en ik overwegen om te trouwen in Kasteel de Rozerie. Zijn er mensen die hier reeds naar een feest zijn geweest? Of hier getrouwd zijn? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!

Katleen

Katleen
4-6-2005
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 3735



3-9-2005
 Meld misbruik7-7-2004 12:37:47

Hey,

wij zijn in mei daar naar een verjaardagsfeest geweest en alles was wel in orde. Ik weet niet of jullie een veel gasten verwachten, want dit kasteel lijkt mij vrij klein voor een huwelijk. Er zijn nl allemaal kleine zaaltjes, maar geen grote waar je (denk ik) al de gasten aan tafel kan zetten + een dansvloer.Maar dat hangt er dan weer van af van wat jullie willen hé!
In ieder geval, het feest waar wij naartoe zijn gegaan was echt wel in orde!
Groetjes



Liesbeth
14-8-2004
 Meld misbruik7-7-2004 13:02:04

Hey,

Mijn zus is daar 2 jaar geleden haar trouwfeest gehad.
Boven is er een iets wat grotere zaal en ze zeggen dat daar 150 personen kunnen zitten. Bij haar feest waren er 120 gasten en we zaten bijna bij elkaar op de schoot met als gevolg dat die zaal helemaal niet tot zijn recht kwam wat wel een beetje spijtig was.
Ook was er gezegd dat er gebruik ging gemaakt worden van allemaal ronde tafels wat uiteindelijk allemaal rechthoekige bleken te zijn. Dit bracht dan weer een probleem mee voor de bloemstukken die door de bloemist waren gemaakt die op sommige tafels helemaal niet konden geplaatst worden (en daar heb je dan toch ook voor betaald).
Wat daar wel een aanrader is, is dat het diner boven in de zaal gegeven wordt en daarna voor het dansfeest iedereen naar beneden moet. Iedereen is dan eens van zijn stoel geweest wat wel direct voor ambiance zorgde op de dansvloer.
Mijn zus had haar zal bijna een jaar op voorhand vastgelegd en tegelijk ook de menu reeds gekozen. Tegen een week voor haar feest kreeg ze bericht dat de prijzen voor het menu met 20% gestegen waren en ja dan kan je wel niet veel meer beginnen hé. Ze hadden van in het begin een contract maar blijkbaar heeft dat voor hen geen waarde.
Waar wij ook van verschoten zijn is het feit dat mensen die tijdens het diner frisdrank vragen dat je daar apart voor moet bijbetalen als je de drankenforfait aan tafel neemt. Die mensen drinken dan geen wijn waardoor je zou verwachten dat het goedkoper is maar je moet en de drankenforfait voor de wijn betalen + de consumpties die aan tafel zijn genomen.
Wat de drankenforfait op het dansfeest betreft moet je ook voor de gasten betalen die uiteindelijk niet zijn komen opdagen op de dag zelf. Er wordt dus gerekend aan het aantal personen dat 14 dagen voor het feest werd opgegeven.
Dit zijn kleine punten die juist voor het feest een kleine domper geven maar al bij al is het een hele mooie locatie en qua eten of bediening is er echt niet op aan te merken maar het is best wel prijselijk.
Als je nog vragen hebt, laat gerust iets weten.
Groeten,
Liesbeth



Katlijn
28-8-2004
 Meld misbruik7-7-2004 14:42:28

Wel.. wij hebben ook getwijfeld of we Kasteel de Rozerie gingen nemen maar juist omwille van het feit dat je voor het dansfeest naar beneden moest hebben we het niet gedaan. Iedereen zit dan lekker te keuvelen en te tetteren en dan moet je plots naar beneden en daar gaan "staan". Ok, ze zetten wel een aantal stoeltjes langs de kanten maar écht gezellig en optimaal vond ik dat toch niet. Ik vond persoonlijk ook dat ze het interieur hadden verkwanseld. Boven hadden ze de muren wit geschilderd met sjablonen op en spiegels om alles wa groter te laten "lijken"... allez.. zo ontneem je hele karakter van het kasteel. De interieurarchitect had er zeker geen kaas van gegeten....maar ja, dat is persoonlijk hé.. hoewel dit ook wel meespeelde met onze beslissing.
Onze feest gaat door in de Hophoeve in Affligem (een beetje verder, wel zelfde straat).
Van buiten zou je zeggen.. oeps.. maar van binnen is het er héél gezellig (als je voor die stijl bent) en het is eten is er hééééérlijk en den DJ super (én héél prijselijk). Je kan altijd eens een kijkje gaan nemen hé.
Ben er al naar een huwelijk geweest en het was allemaal tip top....
Succes met de zoektocht



Evie
4-9-2004
 Meld misbruik7-7-2004 16:41:57

Als je voor een kasteel zou willen gaan, zou ik kasteel van Lebbeke willen aanraden hoor.
Das echt wel super en het eten is er héél verzorgd en prachtig gepresenteerd. Het kader en de kwaliteit ligt hoger dan de hophoeve, maar waarschijnlijk zal het ook wat duurder zijn vrees ik.

En als het nog wat verder mag, dan kan ik Salons Waerboom aanraden. Dat is voor mij het beste van de streek!



greet

 Meld misbruik12-7-2004 20:35:11

wij gingen er vorig jaar ook heen voor een receptie van een vriendin.Wij werden goed ontvangen en voldoende hapjes waren er ook voorzien.Alles was dik in orde.



Katleen
4-6-2005
 Meld misbruik13-7-2004 10:38:55

Bedankt voor de reacties!

Ik had zelf geen bijster goed gevoel bij deze feestzaal, daarom dat ik eens een berichtje plaatste op dit forum.

We gaan zeker nog eens uitkijken naar andere zalen, aangezien dit nog maar de eerste zaal was die we bezocht hadden.

Vermoedelijk gaan we nog eens kijken naar het Brouwershof (is dat hetzelfde als de Hophoeve?), de Montil en misschien de Waerboom.

Nogmaals bedankt!

Katleen



Els
20-6-2009
 Meld misbruik14-6-2008 21:16:23

Iemand recentere opmerkingen over Kasteel De Rozerie in Aalst? Wij zijn namelijk van plan om daar volgend jaar te trouwen.

Groetjes,

Els.



Els
20-6-2009
 Meld misbruik22-6-2009 14:00:37

een jaar later opnieuw een berichtje

wij zijn er zaterdag getrouwd en het was fantastisch!!

super bediening, fantastische sfeer, alles werd voor ons gedaan.
pakjes werden direct overgenomen, drank overvloedig geserveerd (echt, de gasten vonden dit super, en toch met forfaits :) ), allez gasten zaten al aan tafel en nét voor dat wij aan tafel gingen diende er zich nog 2 personen extra aan. deze werden zonder problemen opgevangen en bijgepast aan een tafel. Organisatie zorgde ervoor dat wij ons totaal geen zorgen hoefden te maken. daardoor had ik eigenlijk totaal geen stress: zalig!!!

ook de viering in de kapel was fantastisch. wij hadden wat veeeeel volk, dus dat was wel wat krap, maar des te gezellig :) buiten kon niet omdat het weer net iets te wisselvallig was: anders zeker een aanrader bij veel volk

eten boven en dansfeest beneden = helemaal geen probleem!!!

wij en ALLE gasten vonden het super. enorm veel complimenten gekregen over totaalpakket en zeker ook over de zaal/eten ed... dus bij twijfel... no worries!

aja, de bloemen werden voor en na t feest voor ons in de frigo's bewaard + auto door omstandigheden in privégarage geplaatst :)
dit was allemaal geen probleem!

wij hebben onze fotos elders genomen, maar de locatie leent zich er perfect toe om dit ginder te doen: water, bloemen, balkon... wij hebben dit jammer genoeg te weinig 'gebruikt'...

groetjes!! bij vragen mag je altijd mailen naar pimpje_AThotmail.com
jan en els



Katleen
4-6-2005
 Meld misbruik23-6-2009 9:07:02

Wauw, vijf jaar na mijn post nog een reactie ontvangen!

Ik ben blij dat je een fijn feest hebt gehad!

Wij hadden aanvankelijk toegezegd om ons feest in de Rozerie te houden, maar toen wij maanden aan een stuk de eigenaar probeerden te contacteren en geen reactie kregen, begonnen wij ongerust te worden.

Toen we hem toch te pakken kregen, bleek dat onze zaal dubbelboekt was. Wij waren zeer teleurgesteld omdat hij het niet nodig vond ons hiervan op de hoogte te stellen en hebben ons feest dan maar in de Montil gehouden (ook een aanrader trouwens!)

Maar 't is ondertussen al zolang geleden, ik lig er alleszins (niet meer) wakker van.

Groetjes,


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...