Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag vrijgezellenavond

  14-8-2006 10:02:26
Dag bruidjes,

Zoals vorige week beloofd, hierbij het verslag van mijn vrijgezellenavond zaterdag.

Al mijn vriendinnen (12 in totaal) kwamen tegen 17u30 naar mijn appartementje. Iedereen was in het zwart gekleed en had 2 vlechtjes in hun haar. De sfeer zat er al direct in en zeker toen ze me lieten zien wat ik moest aandoen! Ze hadden voor mij speciaal een tirolerpakje gaan huren zodat ik er als een echte Hëidi (lees Haidi) in Tirol zou uitzien. Je had me daar moeten zien staan! Het was zo'n kleed met een groene zwierrok met een rand van witte kant, een wit topje waarbij de bandjes schuin over je schouders hangen. Daarbovenop een rode schort. Om het helemaal af te maken moest ik nog lange witte kousen aandoen die ik moest optrekken tot net onder mijn knie en daaronder had ik van die platte open zwarte schoenen aan. Zelfs mijn haren waren in echte Tirolerstijl gedaan: langs beide kanten een vlechtje dat daarna in een knot werd gerold waar bovendien nog inpaklint was ingebonden. Het was echt geslaagd!

Na heel veel plezier en gelach was het dan tijd om Leuven stad in te trekken voor een hapje. we zijn in de Muntstraat in het Japans restaurant Samurai gaan eten. Daar moet iedereen een kimono aandoen en voeren de koks een show uit op de Tepaniaki-plaat. Compleet met hoog oplaaiend vuur en al! Op een bepaald moment moest iedereen proberen een stuk omelet te vangen met haar mond! Slechts bij één iemand is dit ook zonder problemen gelukt.
We hebben heel lekker (en vooral heel veel) gegeten en veel plezier gemaakt. De groep kwam goed overeen, hoewel er toch een aantal mensen waren die elkaar nog nooit gezien hadden.

Dan was het tijd voor mijn opdrachtjes. Voor mijn eerste opdracht kreeg ik een lint met allemaal snoepjes aan die ik dan aan mannen moest gaan verkopen. Voorwaarde was wel dat ze hun handen niet mochten gebruiken. Het afhalen van de snoepjes moest met de mond gebeuren. Men mocht zelf kiezen hoeveel men gaf. Om in de stijl te blijven was het geldreservoir een oude rode melkbus. Het snoep verkopen ging verbazend snel! Typisch was wel dat de vrouwen telkens moesten betalen voor de mannen, want zij hadden geen geld op zak!

Na het goed afsluiten van deze opdracht moest ik strings gaan verkopen op de oude markt. Toen ik dit hoorde, dacht ik "dit gaat grandioos mislukken" maar nee hoor, ook dat ging heel vlot. Al snel had ik 15 strings verkocht. Met deze twee opdrachten samen heb ik bijna 40 euro bij elkaar gekregen.

Daarna gingen we een terrasje doen maar daar ik mijn kousen niet altijd op tijd opgetrokken had (ook dit was een opdracht) moest ik beginnen met een ad fundum te doen. Aan de reacties te horen toen ik bezig was moet iedereen gedacht hebben dat dit me niet zou lukken! Hierin hebben ze zich dan toch vergist. Ik moet wel toegeven dat ik er in het begin ook niet zeker van was dat dit me zou lukken.

Daarna was het tijd voor mijn volgende opdrachten: me (gratis) laten schminken door mannen, 5 mannen kussen (met veel lipstick!!) op 5 verschillende lichaamsdelen (het hele gezicht telde als 1 lichaamsdeel). Dit was ook geen probleem.

Maar dan moest ik tegen betaling liedjes op de kazuu spelen. Je moet weten ik speel in een fanfare dus er moest zeker een opdracht met muziek bij zijn, vonden ze. Nu, ik speel een blaasinstrument dus ik begon te blazen in dat ding maar nee hoor, er kwam geen geluid uit! Blijkbaar moet je neuriën in dat ding! Toen ik het deuntje van "Anton aus Tirol" (voor de gelegenheid omgedoopt tot Hëidi aus Tirol) moest spelen, kwam ik dan ook niet meer bij van het lachen!! Moest mijn dirigent dit gehoord hebben ik zou zeker het concert niet meer mogen meegedaan hebben.

Tussen al mijn opdrachtjes door hebben we nog andere vrijgezellen geholpen (o.a. een patatspel, een dans-o-maat)

Als afsluiter zijn we dan een danscafé ingetrokken en hebben we nog wat gefuifd. Aangezien de meesten (waaronder ikzelf) de dag erna een processie in Huldenberg moesten spelen werd het feestje al om 3u30 stopgezet. Vond ik op zich niet zo erg want iedereen (en dan vooral ook ik) had zich heel erg vermaakt.

De dag erna met een wat suffe kop (en slappe benen) maar vooral heel erg tevreden opgestaan en mijn verplichtingen als muzikant gaan vervullen. Van iedereen kreeg ik te horen dat het heel tof was en dat ze verschoten waren dat ik zo zonder chroom of angst op iedereen afstapte en ik me van niets iets aantrok. Ik denk echt dat sommigen me nog wat beter leren kennen hebben!

Aan diegenen die dit lezen, ik hoop dat jullie een even fijne vrijgezellenavond hebben of hadden als ik! Mijn zus (tevens mijn getuige) heeft dit schitterend georganiseerd!

Groetjes,

Heidi
09-09-06

Heidi
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1445


davida
8-9-2006
 Meld misbruik14-8-2006 11:34:44

hey zo te zien was dit een dag om nooit meer te vergeten hopelijk word jullie trouw ook zo plezant.
ik heb nu zaterdag mijn vrijgezellen en weet van niets het enige dat ik moet aantrekken is een rok de rest kijken zij voor.hopelijk word het zo plezant als bij jou.
grtjs
08.09.06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info