Nu Online
Momenteel zijn er 52 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De voorbereidingen worden me wat te veel :-(

  2-4-2012 12:31:51
Dag brides-to-be

Met nog een dikke 40 dagen op de teller, begint onze trouwdag een vastere vorm te krijgen.
Iedereen in de familie kijkt er al naar uit...maar hoe dichter we bij de trouwdag komen,
hoe meer schrik ik heb dat alles in de soep gaat lopen.
Ik ben al helemaal gestressed en ben constant bezig met wat er allemaal fout kan lopen, en
wie wat kan doen....
Ik wou dat ik kon genieten van de laatste daagjes voorbereiding maar ik zit constant in mijn hoofd
dat die dag vanalles fout gaat lopen en dat niemand weet wat hij/zij moet doen.
Mijn verloofde ziet dat de stress me wat teveel aant worden is, en probeert me tot kalmte aan te manen
maar op het einde van de dag maakt hem die kleine details niet zoveel uit.
En ik weet ook wel dat het die dag gaat om het feit dat we man en vrouw worden en de belofte maken om
voor altijd te samen te zijn...maar ik wil ook dat iedereen een prachtige en onvergetelijke dag beleeft en daar
dragen kleine details bij toe.
Ik ben op het moment zo bang en gestressed dat ik mezelf niet zie genieten van de grote dag en dat is dan
wel echt zonde...
Hebben hier nog bruidjes last van en zoja hoe gaan jullie hier mee om?
Alvast bedankt voor de tips!!

Elke
19-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1543


Eva
23-3-2012
 Meld misbruik2-4-2012 12:58:41

Heel herkenbaar! Wij zijn tien dagen getrouwd en de stress is nog niet volledig uit mijn lijf. Ik heb het gewoon ondergaan en net niet ten onder gegaan :P ben nu eenmaal een stresskip. Wat wel hielp bij mij is vaak genoeg de laptop uitdoen!! En er zijn van het eerste uur een paar kleine dingen fout gegaan bij ons, die allemaal zonder problemen konden gefixt worden. Wat ik merkte is dat niemand op de details lette waar ik zo op had gepiekerd! Ze zagen gewoon onze mooie outfits, hoe gelukkig we waren, de mooie zaal, het lekkere eten en de toffe muziek. De rest doet er voor de meeste gasten echt niet toe. En alles loopt wel los!




An
18-5-2012
 Meld misbruik2-4-2012 13:03:01

Hey Elke

Wij trouwen een dagje voor jou en ik heb ook net even een "dipje". Ik zie het allemaal nog niet goed voor me. Wij hebben ook geen ceremoniemeester en ik begin me echt zorgen te maken dat mensen zo wat verloren gaan lopen of niet weten hoe en wat. Hoewel dat allemaal wel zal meevallen als ik het nuchter bekijk, maarbon ik wil altijd alles te perfect.

We zijn nu bezig met de muziek voor onze viering op punt te stellen en ik vind maar geen leuk liedje als uittrede. Wij doen onze viering 's avonds in de feestzaal en de gasten moeten ons dan op't einde volgen naar een andere zaal zodat de mensen van de zaal die zaal kunnen klaarzetten voor dessertbuffet en dansfeest. Nu zie ik alleen maar chaos voor mij...

Hoe vaak ik al niet wakker werd 's morgens na de meest bizarre dromen: fotograaf die niet opdaagde, vlekken op't kleed, mensen te laat die moeten spreken op de viering, een hele groep die de locatie niet vond, etc.

Moet ook nog altijd bedankjes bedenken/maken, "misboekjes", afspreken met de zaal, dj, juwelen zoeken, cadeautjes voor getuigen, ouders zoeken... huplaa en ga zo maar door.

Ik probeer nu alles één voor één af te werken en het niet als 1 grote brok te zien en dat helpt wel een beetje. Vanavond ga ik ook een gedetailleerd draaiboek maken waarin staat wie wat moet doen en dit dan eens overlopen met mijn getuige die zo wat een oogje in't zeil wil houden dat alles goed verloopt. Misschien is dat ook een idee dat je niet zelf alles moet doen en je je zelf niet voor alles verantwoordelijk hoeft te voelen de dag zelf (al weet ik zelf hoe moeilijk het is de touwtjes uit handen te geven ;-))

Groetjes

An



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-4-2012 13:10:23

Dag Elke,

Hier nog 158 dagen te gaan en ik heb ook al zo'n dipje gehad vorige maand...
Ik was de 'wedding vibe' precies ineens kwijt...kon het mij even niet aantrekken :-) en dat kwam ook door de twijfels en het perfect willen regelen...en zorgen maken over gescheiden schoonouders enz enz...drama drama :-)!
Ik vermoed dat ik dit nog eens zal meemaken naarmate de dag dichterbij komt!!

Ik ga voor mezelf toch alles tot in de puntjes voorbereiden en ik ga ook naar iedereen van de suite een dagplanning doorsturen met items die voor hen belangrijk zijn (oa uur afspreken gemeentehuis, opdeling groepen voor foto's, adressen en parkeergelegenheid enz enz). Zo ben ik zeker dat iedereen de info heeft gekregen die zou moeten bijdragen tot een vlot verloop van de dag...MAAR het is natuurlijk aan éénieder om daarmee te doen wat ze willen...misschien bekijken ze het niet...of vergeten ze het te bekijken...

Maar bon - als ik tevreden ben met de voorbereiding, zal mijn verloofde dat ook zeker zijn (hij vindt het vooral grappig als ik er over begin te razen...).
En ik hoop gewoon dat gans de familie en de vrienden elk hun steentje bijdragen om het een onvergetelijke dag te laten worden...meer kunnen we niet doen é!

En ik hoop vooral dat ik op de ochtend van de W-Day alle 'last' van voorbereidingen achter mij kan laten en gewoon kan genieten...want dat zou pas zonde zijn om achteraf tot het besef te komen van 'het had zo mooi kunnen zijn'...willen we niet :-)!!

Succes nog!! En alles komt goed!!

groetjes!




An
18-5-2012
 Meld misbruik2-4-2012 13:11:42

Ohja, verder zijn er ook nog wat natuurlijke kalmeringsmiddeltjes die ik af en toe gebruik als het me echt te veel wordt: Nevrovit (natuurlijke rustgever met Valeriaan) en Rescue-spray met bachbloesems. Beide verkrijgbaar bij de apotheek voor als het echt niet meer gaat...



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-4-2012 13:13:08

Aaaah...ik ga ook rescue druppelkes klaarhouden op de grote dag :-)!!!



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik2-4-2012 13:26:12

heej hier dacht ik zelf zonder stress te zitten... mijn vriend heeft ook echt geen stress. maar deze middag begon ik zo wat op enkele zaken te denken bv. ik ga niet meer fitnessen, in het huishouden wordt er wat minder gedaan... en ik denk toch dat het door onbewuste stress komt :s



Moon1987
10-8-2012
 Meld misbruik2-4-2012 13:49:31

Wat een toeval dat ik tijdens het lezen van deze berichtjes ineens Mika met 'relax' op de radio hoor. Ik denk echt dat je het inderdaad wat 'easy' moet nemen. Uiteindelijk moet je wat verder denken dan alleen deze dag: het gaat om jullie hele verdere leven samen. En daarnaast is het jullie dag, niet die van de andere mensen die de eer hebben om getuige te mogen zijn van jullie grote stap.

Uiteindelijk onthouden mensen toch enkel de leuke en goede dingen, zeker als je achteraf de foto's met hen bekijkt. Geen zorgen maken, als je aan alle voorbereidingen op tijd begonnen bent, komt dit helemaal in orde!



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik2-4-2012 14:55:07

Elke,

niet boos op me worden, maar die details waar je't over hebt... geloof me, 99% van je gasten ziet die NIET. En het zal jou opvallen als er iets niet volgens jouw planning gaat, maar verder niemand (waarschijnlijk niet eens je verloofde ). Ik heb al zoveel huwelijken meegemaakt als gast, nog nooit iets "verkeerd" gezien (en dan achteraf moeten horen wat er allemaal "misgelopen" is). Probeer je daar dus echt over te zetten, want je verknalt je plezier in de voorbereidingen en dit eigenlijk voor niets.

Besteed je aandacht aan wat echt belangrijk is, maak een planning van de dag en bezorg die aan enkele mensen die het kunnen opvangen als er iets fout loopt (de papa's bijvoorbeeld). Voor mij helpt het enorm om goed voorbereid te zijn. Ik ben een perfectioniste, en zowat iedereen in de familie lacht me uit met mijn eeuwige lijstjes, maar die helpen me met mijn overzicht en organisatie. Ik trouw over minder dan twee weken, maar ik ben eigenlijk heel rustig. Ik ben klaar met alle voorbereidingen, alles is geboekt/geregeld/gekocht enzoverder. Ik moet hier en daar nog kleine dingen doen en/of afhalen, maar dat staat in detail op mijn planning. Ik wéét dus dat ik niets kan vergeten . De enige stress die ik heb is een vlek op mijn jurk, dus ik ga wijselijk géén rode wijn drinken...
Dus mijn eerste tip: goed georganiseerd en voorbereid zijn.

En mijn tweede tip: relativeren! De meeste gasten komen om zich te amuseren op een feest en zij trekken zich er niets van aan of elk detail klopt. Zelfs als ze al zien dat er iets niet "perfect" is, is dat niet wat bij blijft. En ook voor jezelf: het is een belangrijke dag, maar het is slechts één dag uit je leven. Het is veel belangrijker om een geslaagd en liefdevol huwelijk te hebben dan een perfecte huwelijksdag. Als je het idee van perfectie kan loslaten, word je vanzelf rustiger.

probeer te genieten van je laatste voorbereidingen!
liefs



dorien
5-5-2012
 Meld misbruik2-4-2012 15:49:10

door toch al wel wat afzeggingen van mensen die niet kunnen aanwezig zijn voel ik mij ook in een zwaar dipje zitten pff :( hopelijk 1 dag en terug oké-gevoel :s



Annalisa
27-4-2012
 Meld misbruik2-4-2012 20:11:06

eiii ik heb nog 24 dagen te gaan en het huis ziet er nie naar uit alle niet overdrijven maar mijn strijk blijft staan enz..... ik ben altijd bezig met de voorbereidingen maar ze graken niet af , iedreen wilt helpen maar ben dan bang dat het niet gedaan wordt hoe het moet , niet dat ik die mensen niet vertrouw e ....
mijn verloofde wilt helpen maar als ik iets vraag is het altijd maar ik kan niet zo goed knutselen enz...
dus ik Hoop dat ik er graak GOGOGO
en ja inderdaad kalmeerdruppels proberen
want kalmeerpillen helpen niet door het teveel stresss



Nadine
19-5-2012
 Meld misbruik2-4-2012 23:13:14

Hey dag Elke,

Ik trouw op dezelfde dag dan jullie.
Ik heb ook al een paar dipjes gehad, maar je komt er altijd bovenop zene.
Ik probeer nu ook 1 voor 1 de puntjes te noteren of een draaiboek te maken om te weten wat er nu nog gedaan moet worden ... en daarna zal ik ze 1 voor 1 proberen af te werken. Misschien kan je dit ook proberen.
Ik probeer ook om niet elke avond aan de voorbereidingen te denken, en één avond op twee iets anders te doen. Dat doet ook deugd. Dan hou ik me bezig met mijn ventje ofzo ...
Veel SUCCES voor je voorbereidingen.

Nadine




Elke
19-5-2012
 Meld misbruik3-4-2012 11:25:45

Bedankt voor alle bemoedigende woordjes! Het doet goed om te horen
dat ik niet alleen ben met al die twijfels en stress.
Mijn verstand zegt ook wel degelijk dat ik me niet gek moet maken om die
details en dat alles wel in orde komt.
Maar toch neemt dat stukje Bridezilla in mezelf soms de overhand...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...