TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ulrike
28-4-2012
|
29-3-2012 9:32:24
Ge zijt niet abnormaal nee :D Misschien eens vragen of jouw mama er akkoord mee gaat? Als jouw mama er geen problemen mee heeft, zou ik het laten rusten. Blijkt dat ze het niet zo tof vindt, zou ik er toch nog eens over spreken met je schoonmoeder! Maar, uit mijn ervaring blijkt dat ze praktisch nooit van hun gedacht willen afwijken :/ Veel succes!
Groetjes
Ulrike
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 9:46:40
ons mama gaat er zeker heel hard mee inzitten, zeker en vast weten!! Ze kende mijn schoonmama wel al en had zelf gedacht om haar kleed pas te kopen nadat mijn schoonmoeder dat van haar had gekocht, uit veiligheid...
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
29-3-2012 9:52:04
Hmmmm... dan zouek nog een hartig woordje babbelen met de schoonmama :/ vooral als ge zegt dat uw mama het echt nie ziet zitten! Ik weet, ruzie wil niemand... Maar als ze het allemaal op voorhand wist, dan is het puur willen dwarsliggen! Heb je geen schoonzus/schoonbroer die haar tot rede kan brengen en eens kan pushen?
Groetjes!
|
|
Shibby
3-8-2012
|
29-3-2012 10:16:25
Ik snap zelfs gewoon niet dat je schoonmoeder dat zelf niet lastig zal vinden dat ze er net hetzelfde uit ziet als de moeder van de bruid... Ik zou ook niet weten wat gedaan hoor... Heeft ze het kleed al gekocht? Als het nog niet gekocht is zou ik misschien toch nog eens met haar praten, of zoals Ulrike zegt, een zus van je vriend of zo eens laten praten met haar mama?
|
|
Gitte
14-4-2012
|
29-3-2012 10:28:21
Euh, ik zie het probleem dan weer niet. Er zijn hier bruidjes die klagen omdat niet iedereen in de suite een jurk in de themakleur kiest...
Bij de trouw van mijn nichtje hadden beide mama's een jurk in knalrood en dat was schitterend! Zo lang het niet exact dezelfde jurk is (en dan nog), geeft dat toch niet? Als je schoonmama die jurk nu leuk vindt? Stel dat je schoonmama eerst was, zou je je mama dan ook verbieden om die fuschia jurk te kiezen als ze zich daar goed in voelt?
|
|
Sofie
|
29-3-2012 10:35:20
Ik zou mij daar ook niet druk in maken, eerlijk gezegd. Zelf ook een trouw bijgewoond waar de twee moeders dezelfde kleur aan hadden en dat had nog wel iets, vond ik. Ik zou het gewoon zo laten, want dat lijkt zo'n "eerst komt, eerst maalt"-principe, terwijl iedereen toch moet kunnen aandoen wat hij mooi vindt en waar hij zich goed in voelt? En als dat nu toevallig in een zelfde kleurtje is, tja...
|
|
hanne
3-9-2011
|
29-3-2012 10:38:44
Ik zou me er ook niet druk in maken. Ga mee met haar dat kleed eens passen en als het niet hetzelfde is van je mama, zou ik me er geen zorgen in maken. Er zijn ergere dingen in het leven dan 2 moeders die hetzelfde kleur van kleed aan hebben :-)
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 10:39:43
@Gitte, mijn mama zou dat zeker en vast niet doen, omdat ze graag niet een soortgelijk iets aandoet als de schoonmama, zoals Shibby zegt. Dus ook al zou mijn mama ook fuchsia leuk vinden, dan zou ze zeker iets leuks vinden in een andere kleur en er zeker niet aan denken om het zelfde aan te doen. Ik vermoed wel dat beide mama's bij jouw nichtje het zelf ook tof vonden hé, want anders vermoed ik toch dat het niet zo leuk zou zijn. We hebben ook geen thema kleur, dus ja...
Het punt is ook gewoon dat het afgesproken was en dat ze er mee akkoord ging om de outfits een beetje op elkaar af te stemmen. En pas op, als dat nu een fuchsia topje of rok had geweest gecombineerd met iets anders, no problem hé, maar nu doet ze dat echt om ons te pesten en dwars te liggen...
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
29-3-2012 10:40:48
En hoe voelt jouw mama zich hierbij? Want dit lijkt mij toch 't belangrijkste...als zij zich hierbij niet goed voelt, dan zou ik idd 'ns een (hartig) woordje gaan spreken met je schoonma. Als ze hier niet wakker van ligt, zou ik er niet snel over beginnen...Want 1 ding lijkt me nogal zeker je schoonmama heeft niet toevallig 'n perfect fuschia-kleedje gevonden als ik je verhaal zo lees...
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 10:41:12
Het punt is gewoon dat het afgesproken was en dat mijn mama anders de andere mama eerst had laten kopen om dit te vermijden. Afspraken maak je toch voor iets, of zie ik dat verkeerd? Mijn mama gaat er in ieder geval het hart van in zijn en ik vind het ook echt niet tof.
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 10:42:16
Idd Raïssa, als we nu hadden gezegd dat mijn mama een paars kleed had gevonden, had ze ook toevallig een paars kleed gevonden, daar zijn we zeker van... pffffffffff
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
29-3-2012 10:50:11
Ik snap zo'n mensen toch niet goed,hoor. Veel courage alleszins en desnoods 'ns uwen aanstaande proberen in te schakelen? Misschien geraakt hij makkelijker tot z'n moeder door?
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
29-3-2012 11:00:23
Ocharme!!!! Ik vind het wel "heel toevallig" dat schoonmama nét dezelfde kleur wilt dan je mama...
Persoonlijk vind ik dat een hele felle kleur eerder niet kunnen als moeder v/d bruid/bruidegom... Het is de bedoeling dat de bruid straalt en in de picture staat, niet dat (schoon)mama met haar flashy kleuren de aandacht steelt.
Mijn mama deelt mijn mening en heeft een hele mooie, chique jurk in poederkleuren gekocht. Mijn schoonmoeder daarentegen gaat ook een flashy rode jurk met print, rood vestje en rode schoenen... X
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
29-3-2012 11:02:16
P.S. Ik lig er niet echt 'wakker' van dat mijn schoonmama voor kleur gaat maar ik heb haar wel eerlijk gezegd dat ik het nogal flashy vind en eigenlijk niet helemaal gepast... Ik snap ook niet waarom ze niet heeft gekozen voor een beige vestje om het allemaal wat te verzachten, maar bon... Schoonmama's he???? :-) xxxx
|
|
Sofie
|
29-3-2012 11:23:17
Och, schoonmama's... Bij ons is het mijn moeder die een felle kleur aan heeft, mijn schoonmoeder koos voor zwart. Moeten ze zelf weten hé. Ik begrijp ook niet dat er hier opmerkingen gemaakt worden genre "de bruid zelf moet opvallen": dat doe je toch altijd? 't Is toch voor jou en je man dat de mensen komen?
Ik zou het echt gewoon zo laten, tenzij het hetzelfde kleedje is. En als je mama degene is die zich er niet goed bij voelt, dan moet zij misschien iets anders zoeken. Ik zou je schoonmoeder niet verplichten om zich aan te passen, daar krijg je toch alleen maar last mee. Bovendien: heeft ze dat kleed al gekocht? Want voor je actie onderneemt, zou ik toch wachten tot de mist daarover wat opgetrokken is? Wie weet maak je je lastig voor niets en wordt het enkel erger?
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 11:25:51
:-) Ik was erbij toen mijn mama het ging kopen, en vond het zeker oké, ze heeft een licht roos vestje (zowat oud roos) om het wat zachter te maken en ook lichte roze schoenen. Ik ben zeker niet bang dat ik niet genoeg in de picture ga staan hoor, mijn jurk zal genoeg opvallen, zeker omdat het heel mooi contrast gaat geven! :-)
Het is echt een heel verfijnde jurk, ook al is de kleur wat flashy. :-)
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 11:31:21
@ Sofie, neen het is nog niet gekocht, maar ze was gisteren echt helemaal opgedraaid om dat kleed persé te kopen, willens nietens. Tja, idd, miss waait het wel over, want ik vermoed dat ze gewoon aandacht zoekt ofzo.
Merciekes voor alle reacties en ik ben echt geen moeilijke normaal gezien hé, maar ik weet dat mama er echt veel verdriet over zou hebben, over dergelijke situaties.
|
|
Kristien
25-5-2012
|
29-3-2012 12:33:00
Eerlijk gezegd, ik word lastig van dit soort berichten. Je trouwt toch omwille van de liefde, en wat is daar nu erg aan als twee moeders een kleed in dezelfde kleur hebben?? Veel vrouwen zien de dingen toch niet in perspectief. Het gaat om één dag in je leven, en dat wordt sowieso de mooiste, want je trouwt met de liefde van je leven. Ik zal nu wel slechte reacties krijgen, maar ik weet hoe moeilijk het is voor ons om te trouwen, want mijn verloofde is buitenlander en dat vraagt dus heeeel wat papierwerk enzovoort, en wij zouden ons dus niet druk kunnen maken om de kleur van het kleed van één van de moeders. Maar goed, als dit voor jou zo een ramp is, spreek er dan gewoon eens kalm over met je schoonmoeder.
|
|
Carrie
13-9-2013
|
29-3-2012 13:57:02
Ik zou ook eens vragen om beide kleedjes eens te bekijken. Er kunnen verschillende soorten fuchsia zijn, niet iedereen vind fel roos hetzelfde als roos als fuchsia, als barbie-roos, ... Misschien dat de tinten toch redelijk verschillen, ook door de stof. Misschien is het ene veel glanzender, of met veel frulletjes afgewerkt?
Of kan je vb werken met een verschillende accentkleur? vb je mama met zilveren juwelen en zilveren fijne schoentjes en je schoonmama met zwarte juwelen en zwarte pumps?
|
|
Sophie
18-8-2012
|
29-3-2012 14:16:19
@ Kristien, ik begrijp je wel, vind het gewoon lastig dat afspraken niet worden nagekomen, terwijl iedereen er mee akkoord was. Moet daarom niet persé gaan over kleur van kleedjes.
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
29-3-2012 16:31:55
@ kristien: blijkt dat ze er niet kalm over kan spreken met haar schoonmoeder, want die gaat meteen op! het is niet dat je alles moet links laten liggen hé... als Sophie dit nu echt niet ziet zitten en het op voorhand gezegd geweest is: GEEN fushia, er is al iemand met deze kleur! Dan is dit toch einde discussie? Feit is gewoon dat iedereen maar graag eens zijn gedacht doet en dat het die dag eigenlijk niet de moment is daarvoor... Als Sophie dit niet ziet zitten en haar moeder ook niet en het is gezegd geweest op voorhand... tja... dan zie ik maar 1 iemand die in fout is... Het is niet Sophie, het is niet haar moeder maar wel de schoonmoeder...
|
|
Sophie
18-8-2012
|
30-3-2012 9:04:24
:-) Gisteren nog met mijn mama gebeld, blijkt dat die iets beter kan relativeren dan ik... :-) (komt met de ouderdom zei ze, dus er is nog hoop... :-)) Ik ga binnen een paar dagen nog eens met de schoonmama praten, als deze hopelijk wat afgekoeld is, we zullen wel zien wat er uit komt!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|