Nu Online
Momenteel zijn er 116 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suite kleding perikelen

27-3-2012 9:20:39
dit weekend nog eens langs geweest bij de schoonouders en zoals gewoonlijk kwam de trouw weer ter sprake. Dit keer ging het over de suite kledij. Origineel was er afgesproken dat ik gewoon met iedereen ging shoppen zodat het allemaal wat bij elkaar zou passen enz.En ze moeten van mij echt niets gigantisch duur kopen dat dan nadien in hun kast gaat hangen en nooit meer wordt aangedaan.
Nu plots willen mijn toekomstige schoonmoeder en haar mama ( die beide in de suite zitten omdat de grootmoeder daar op stond) gaan huren want ze gingen dat niet meer aandoen nadien. Voor mij op zich geen probleem maar volgens mij ( weerleg mij als ik fout ben) kan je voor een gelijkaardige prijs echt wel een mooi kleedje kan vinden. Maar dan kwam de aap helemaal uit de mouw. ze gingen dan wel voor het avondfeest in hun normale kleren omkleden zodat er zeker niets aan die kleren was die ze gingen huren. ik wist ECHT niet wat te zeggen. Mijn verloofde heeft blijkbaar hierover niks gehoord ( het ging over kleren en dan schermt hij zich natuurlijk af).
Ben ik nu de enige die dat bizar en gewoon grof vind dat ze zich in gewone kleren willen omkleden?
Ik zie het punt echt niet, meestal betaal je een waarborg voor als er wat mis gaat en dan nog wat zou er nu misgaan.

Dus nu vroeg ik mij af weten jullie goedkope suite winkels?met goedkoop bedoel ik dus in dezelfde prijsklasse als huren
ik dacht al aan p&c maar geen idee hoe die prijzen vallen
anne-sopie smart shopping misschien maar dat ligt volgens mij aan de dure kant dan.
nog tips?

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1537

Sofie

Meld misbruik27-3-2012 9:28:44

En is het eventueel een optie om geen echte suite-kledij te kopen? Dat ze het idee hebben dat ze iets "normaals" aan hebben dat ze ook aan kunnen houden? In gewone kledingwinkels zijn vaak al sjiekere kleedjes te vinden die daarvoor kunnen dienen...

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik27-3-2012 9:33:11

ja zeker en vast dat wou ik heb ook voorstellen maar waar dan he

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik27-3-2012 9:42:06

Sorry voor mijn weinig constructieve bijdrage, maar ik heb daar dus een hekel aan é: mensen die zeggen dat wij te veel over de trouw praten (terwijl dat in mijn ogen helemaal niet zo is), maar het dan wel altijd zelf moeilijk maken... Goh familie é... Je kan niet zonder, maar toch :D

Ilse
30-6-2012
 Meld misbruik27-3-2012 9:50:27

Hey Sara, je sprak over Anne Sophie Smart Shopping, mag ik dan aannemen dat je van de kanten van Brasschaat bent? Ga dan eens kijken bij "La Vie en Rose" een beetje verder terug in het dorp van Brasschaat. Is wel een winkeltje waar je regelmatig eens moet binnenspringen (collectie verandert dikwijls) en waar je de dingen echt moet passen om het resultaat te zien. Maar mijn mama heeft hier een kleedje gekocht dat ze gaat aandoen op het trouwfeest van mijn nichtje voor +/- € 90 en is echt wel heel mooi.

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik27-3-2012 9:51:51

Ik weet niet vanwaar je bent maar ik zou gewoon naar de wat "betere" kledingzaken gaan voor die leeftijd... In Aalst heb je bvb. Matsuga, Laura, Sint-Elooi, ...
Ik had graag gehad dat de moeders echte suitekleding droegen, maar die zagen dat geen van beide zitten, ze wilden inderdaad allebei iets dat ze achteraf nog konden dragen. Mijn moeder heeft iets van Marie Méro en Basler, mijn schoonmoeder kan nog niet kiezen... (maar neigt naar heel felle kleuren, dus ik hou wel mijn hart wat vast...).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik27-3-2012 9:52:03

De oma van m'n verloofde heeft een heel leuk luchtig jurkje gekocht bij esprit. Dit was € 130 dacht ik.

Je kan inderdaad ook altijd eens bij P&C, Steps,... gaan kijken. Daar verkopen ze ook wel altijd betaalbare en net iets chiquere kledij :-)

Groetjes!

Sofie

Meld misbruik27-3-2012 10:09:55

De suggesties die hierboven al gegeven zijn, of gewoon Inno?

Succes in elk geval met de zoektocht, is niet makkelijk...

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik27-3-2012 10:31:57

Ik zou ook niet gaan huren, maar de gewone winkels met hen doen, die hierboven zijn vermeld...

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik27-3-2012 10:42:52

Eén grootmoeder van mij en de grootmoeder van mijn man hebben ook geen "echte" suite kledij gekocht (zij liepen ook mee in de suite). Mijn grootmoeder had een eenvoudig kleedje met een feestelijke gilet op van Xandres. De oma van mijn man vond ik persoonlijk zeer mooi en feestelijk, ondanks dat het geen suitekledij was. Zij had een zwarte brede broek, met daarop een zeer feestelijke top en fushia vestje. Zij heeft dit gevonden in Inno.

Blijkbaar vind je het niet erg dat ze geen suitekledij zouden dragen.
Ik zou zeker voorstellen om toch eens te gaan kijken in een "gewone" winkel en hen verzekeren dat ze niet verplicht zijn om dure suitekledij te kopen. Ik had ook graag met iedereen meegeweest om de kledij te gaan kiezen, maar heb dit bewust niet opgedrongen. Ik heb het wel voorgesteld en wie het wou heb ik vergezeld . Sommige mensen zijn nu eenmaal graag 'tegendraads' en doen liever hun eigen gedacht. Als je hen het idee/gevoel kan geven, dat ze zelf mogen kiezen, zullen ze misschien eerder geneigd zijn om hun dan toch chique uit te dossen, omdat ze er zelf voor hebben gekozen. Ik polste wel af en toe om te vragen waar ze geweest waren, welke kleur, zodat ik de anderen gerust kon stellen of waarschuwen welke kleur en welke stijl de rest had. Uiteindelijk is alles zeer goed meegevallen en hadden we een zeer mooie en kleurrijke suite. Maar ik herken de frustaties zeer goed!
Ik zou hen wel duidelijk maken dat het toch beter iets kopen dat ze zowel overdag als 's avonds kunnen dragen, ipv iets te huren voor overdag en voor 's avonds iets te kopen... Dat zal toch duurder uitkomen vrees ik.

Succes!

Groetjes

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik27-3-2012 10:56:11

ga eens kijken in rue de brabant in Brussel, super goedkope jurken (en ook suitejurken voor geen prijs)

groetje

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik27-3-2012 12:48:57

Wacht even die willen gaan huren voor overdag en dan nog ander kleren voor 's avonds? Da's pas onnodig kosten zoeken absurd...
Bij ons had niemand echte suitekledij hoor, mijn schoonmoeder had haar kleren gevonden bij de Inno (ik vermoed van het merk Marie Mero maar zeker ben ik niet) mijn ma haar kleren kwamen van bij Rommens in Zoersel (merk Atmoz). Beide dames zagen er héél mooi uit (allebei hadden een linnen broek met mooi topje) en kunnen achteraf gewoon die kleren nog aandoen... En het hoeft helemaal niet duur te zijn hoor (Marie Mero is ook nie direct goekoop te noemen), het kan idd zoals iemand hier al zei gerust van Esprit zijn ofzo, voor mijn part zelfs van C&A, als het maar mooi is
groetjes

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik27-3-2012 13:00:20

@ilse: het is zelfs nog erger, ze gaan dan maar iets aandoen dat ze in hun kast hebben hangen omdat ze schrik hebben voor scheuren enz
het erge is dat wij wel een dure auto voor hun voorzien voor de suite :-(

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik27-3-2012 16:52:38

Meer dan ronduit belachelijk van de schoonfamilie kan ik hier niet op zeggen.... De tips hierboven zou ik ook geven. Laat je verloofde ens met hen pratenen zeggen dat ze geen typische suitekledij moeten kopen! Andere kleren kunnen ook al feestelijk zijn!

inge
15-9-2012
 Meld misbruik27-3-2012 21:04:07

Wat zijn die van plan op het avondfeest? Haha, scheuren ... Sorry hoor. Maar ik denk dat het beetje belachelijk is, ik begrijp je volledig. Geluk heb ik als ik dat allemaal lees. Veel succes, hopelijk kan je ze overtuigen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...