Nu Online
Momenteel zijn er 30 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

morgen dag van de (t)rouw

  15-3-2012 13:18:39
Hoi!

Ik hoorde net het nieuws dat morgen 16 maart de nationale dag van de rouw wordt. De dag dat wij dus trouwen voor de wet.

Om 11 uur wordt er een minuutje stilte gehouden, wij trouwen (gelukkig?) om 11h30.

...
Weet niet goed wat te denken nu...

Maayke
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1673


inge
15-9-2012
 Meld misbruik15-3-2012 13:24:14

Ja dat is erg wat er gebeurt is. Mooi dat er een minuut stilte wordt gehouden, een mens moet daar gewoon eens bij stilstaan bij het immens verdiet voor de ouders, grootouders en naasten van de overledenen en gekwetsten. Anders zouden we ook geen "mens" zijn. Maar ik zou zeggen, geniet van je dag, niemand die je het kwalijk zal nemen. Alvast proficiat en ik duim dat de zon zal schijnen.



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik15-3-2012 13:44:50

Ik vind het mooi en ontroerend dat er zoveel liefde getoond zal worden op een dag als 16 maart; net wat de wereld nodig heeft op zo'n momenten lijkt me :-)



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik15-3-2012 13:57:45

Het is afschuwelijk wat er gebeurd is, iets wat elke ouder recht in het hart raakt. Ook al ken je niemand van de betrokkenen persoonlijk, het maakt je verdrietig. Nu ja, mij toch. Ik ben er echt niet goed van, zit hier vaak met de tranen in mijn ogen, als ik er op de radio over hoor. Je kind verliezen is het ergste wat je kan overkomen.
Een minuut stilte is een eerbetoon aan de slachtoffers en hun families en vrienden. Het toont dat we meeleven en even stilstaan bij het immense verdriet van iedereen die door deze ramp getroffen is.
Maar daarna gaan we verder met het leven, zo gaat dat nu eenmaal. En daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Voor jou is morgen een speciale dag, een van de mooiste uit je leven. En natuurlijk mag je dan blij zijn en dat vieren. Dat doet geen enkele afbreuk aan je medeleven of je respect voor de slachtoffers. Zij verwachten echt niet dat de (rest van de) wereld stopt met draaien.

Geniet van je dag morgen! ik hoop voor je dat het weer even prachtig is als vandaag.
xx



Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik15-3-2012 15:12:54

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik me aansluit bij de dames hierboven.
Wat gebeurd is, is verschrikkelijk. Hier zijn geen woorden voor.
Het feit dat we voor deze mensen een moment het even stil maken en aan hun denken, betekent voor hen al veel.
Maar voor al de anderen gaat het leven gewoon verder.
Morgen is tegelijk jouw trouwdag en het is enorm begrijpbaar dat je niet weet hoe te reageren, niemand weet goed hoe te reageren.
Maar het is jullie dag, dus geniet ervan.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik15-3-2012 15:24:23

Bekijk het zo: toon op jullie dag morgen dat er, hoewel er zo veel erge dingen op de wereld gebeuren, toch ook nog altijd liefde en hoop is.



Maayke
8-9-2012
 Meld misbruik15-3-2012 18:04:27

Merci voor al die mooie woorden... ben al wat meer 'opgelucht'



An
18-8-2012
 Meld misbruik15-3-2012 19:05:39

Hey meid,

ik kan me ook volledig aansluiten bij wat ze hierboven zeggen.
wij trouwen op 18 augustus.. dan is net 1jaar geleden van pukkelpop.
Iets wat hier ook fel leeft aangezien we van Genk/Opglabbeek afkomstig zijn.
x
Geniet van je dagje morgen



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik15-3-2012 22:28:34

Geniet van jullie dag!



Els
27-1-2012
 Meld misbruik16-3-2012 8:47:33

Net als iedereen vinden wij het verschrikkelijk wat er gebeurd is en als ouders van 3 jonge kids willen wij ons echt niet voorstellen hoe die ouders zich voelen ,verschrikkelijk !!! Maar ook hier word er gevierd , onze dochter word 3jaar en dat verdiend een feestje! geniet van jullie dag! en toast op al het mooie in het leven!
Groetjes



Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik16-3-2012 9:23:05

Ik weet jammergenoeg wel hoe die ouders zich voelen, ik heb ook een kindje moeten afgeven, maar het is jullie dag en geniet daar gewoon van, die ouders zouden het niet anders willen, ik ben er zeker van dat je een fijne dag zal hebben ook al is het een donkere dag voor ons land. Je kan om 11h gewoon aan de minuut stilte meedoen, het lijkt een klein gebaar maar betekend enorm veel voor die ouders.

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...