Nu Online
Momenteel zijn er 34 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wettelijk huwelijk op andere dag of niet?

  8-8-2006 22:18:29
Hallo,

wij trouwen op 15/09/07 en zijn onlangs het gemeentehuis al gaan vastleggen. Toch hebben we nu onze bedenkingen hierbij omdat de dag al zo hectisch zal zijn. We trouwen namelijk om 11u30 voor de wet en om 14u of 15u voor de kerk. Vinden jullie dat je het wettelijk huwelijk beter op een andere dag plant zodat je de dag zelf wat meer tijd hebt? Mij lijkt het uiteindelijk wel leuker om echt op 1 dag voor de eerste keer te trouwen zowel voor de wet als voor de kerk. Het zou ons ongeveer 2 uurtjes besparen in de voormiddag dus zoveel verschil is dit niet. Maar ik had graag jullie meningen eens gehoord!

EVA
1-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 391


Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik8-8-2006 23:02:26

Dag eva,

als je twee of drie daagjes terugbladert op dit forum zie je alle antwoorden die iemand anders op deze vraag heeft gehad. Er hadden toen ongeveer 13 mensen gereageerd denk ik, dus misschien interessant om eens te bekijken.

Groetjes,

Katrien



Inge
14-10-2006
 Meld misbruik9-8-2006 7:38:29

hoi Eva,

wij trouwen ook maar om 11.30 u voor de wet en om 14u voor de kerk, en dat is perfect haalbaar. dan heb je ook niet teveel vrije tijd tussendoor dat je niet weet wat doen. ik denk ook dat het gezelliger is om alles dezelfde dag te doen, da heeft toch iets speciaals hé

veel plezier nog met de voorbereidingen

groetjes


Inge
14-10-2006



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik9-8-2006 7:48:50

Hey,

mij lijkt het 'echter' om het in één keer te doen.

Groetjes,
Lieve



Veroniek

 Meld misbruik9-8-2006 11:20:20

Hoi Eva

Wij trouwen ook op één dag.
Om 14.00 voor de wet en om 15.00 voor de kerk.

Mijn toekomstige schoonbroer en zijn vrouw zijn op 2 verschillende dagen getrouwd en ze zitten nu met het probleem dat ze niet goed weten welke huwelijksverjaardag ze gingen vieren. Voor hunzelf hebben ze het natuurlijk 2 keer gevierd! Maar ze wouden een jaar na hun huwelijk voor de broers en zussen een 'feestje' geven (bbq), maar wisten niet goed welke datum dat ze gingen nemen. Daarom hebben wij gekozen om alles op 1 dag te doen en vinden dit ook leuker voor onszelf...

Dat maak je natuurlijk zelf uit. Sommigen willen de voormiddag niet trouwen, omdat ze dan op hun gemak naar de kapper, visagiste enzo gaan... Wij trouwen op een vrijdag en kunnen voor de wet in de namiddag trouwen, dus dat probleem is bij ons ook opgelost!

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



EVA
1-9-2007
 Meld misbruik9-8-2006 13:06:57

Bedankt voor de reacties allemaal! Zoals Katrien zegt zal ik ook eens terugbladeren in het forum voor de andere reacties!
Ik denk wel dat ik het op 1 dag ga doen allemaal!
Jullie ook nog veel succes allemaal!



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik10-8-2006 11:01:21

Hey Eva,

Ik heb inderdaad die vraag enkele dagen terug gesteld.Toen ik aan mijn moedre vroeg hoe zij het zag was ze niet te vinden voor het huwelijk te spreiden over twee dagen. Het volk moest twee keer vrijaf nemen. Je hebt twee kleedjes nodig (want op voorhand in je bruidskleed opdagen wordt niet gedaan) enz....
Ik heb dan gekeken wat het meest practische was en uiteindelijk gekozen voor het op één dag te doen.
De wet is om 10.40, daarna nemenb we foto's en de kerk is om 16.00 uur. Zoat het volk onmiddelijk na de dienst naar de receptie kan (was mijn plan om veel volk naar de kerk te krijgen). Uiteindelijk ind ik dit niet zo hectisch. Stel je voor dat ik enkel het kerkelijk huwelijk had om 16.00 uur, ik zou toch zot worden van de zenuwen om heel de dag af te tellen??!!
OM 10.40 aan het stadhuis zorgt er ook voor dat ik niet zo heel vroeg moet opstaan en rustig naar de kapper enzo kan gaan.
Hopelijk geraak je eruit.

Groetjes Peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...