Nu Online
Momenteel zijn er 95 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Congé aanvragen voor huwelijksreis

  5-3-2012 10:06:55
Sinds midden februari heb ik nieuw werk gevonden.

Ik vind dat het stilaan tijd wordt om te zeggen aan mijn baas dat ikga trouwen op 8 september en dat ik van 10 tot 21september al een huwelijksreis heb vastgelegd...

Ik zit er een beetje mee in hoe hij zal reageren... Ik werk als administratief bediende in een bouwbedrijf en heb al het geluk dat ik bijna elke 'schoolvakantie' heb omdat het bedrijf dan ook gesloten is voor de arbeiders.
En dan zou ik nog eens afkomen met twee weken verlof in september...

Hoe is dit bij jullie in z'n werk gegaan? Bij mij zal het dan hoogstwaarschijnlijk onbetaald verlof zijn

fleur
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 960


Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik5-3-2012 10:53:08

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn contract loopt eind van de maand af, en zal dus hopelijk ander werk hebben als wij trouwen. En vind dit dan ook zo moeilijk. Het zit bij mij ook nog zo dat mijn ouders de kinderen en partner met hemelvaart trakteren op een reisje Lissabon en dat ik dan ook verlof ga moeten vragen. Ik vind het al zo moeilijk, zonder te weten waar ik zal werken en hoeveel verlof ik zal krijgen.



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik5-3-2012 11:00:30

Ben blij dat ik niet alleen met dat probleem zit. Ik weet het:s dit is echt niet leuk!
Hoe lang ga jij op huwelijksreis? Ik ga zeker twee weken congé moeten vragen, is wel niet weinig...
Maar mijn huwelijksreis stond al vast voor da'k daar begon te werken..



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik5-3-2012 11:04:15

Hey Fleur,

Normaal gezien, als je baas een redelijke mens is, gaat die hier geen probleem van maken... 'k Denk dat die ook wel snapt dat je in principe maar 1 keer trouwt en dat je dan nadien ook op huwelijksreis gaat... Maar 'k zou er niet te lang meer mee wachten, dan kunnen ze ook niet zeggen dat je er last minute mee afkomt...
In principe ga je ook een aantal dagen klein verlet krijgen (volgens je paritair comité, dus 'k denk dat het er 2 zullen zijn) die je moet opnemen tijdens de week voor of na het huwelijk (anders ben je die kwijt) en die kan hij je sowieso al niet weigeren...
Zelf had ik daar zo geen problemen mee, omdat ik op het moment van ons huwelijk al 2 jaar bij hetzelfde bedrijf werkte en ze het al lang wisten dat ik toen ging trouwen (wij hebben wel geen collectieve sluiting), dus is een andere situatie...
Groetjes,
Veerle



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik5-3-2012 11:35:34

mijn verloofde heeft hetzelfde probleem en daarom hebben wij onze huwelijksreis uitgesteld tot de paasvakantie nadien ( 2013) dus. achteraf bleek het niet zo een groot probleem te zijn en was de baas echt wel redelijk maar toch hij heeft een arbeiders contract dus staat wel net iets sneller buiten ( hij werkt er nog geen jaar)
Wat wij wel doen is een paar daagjes naar een b&b gaan om even te relaxen en die dagen neemt hij dan met zijn overuren op.



Tania
14-7-2012
 Meld misbruik5-3-2012 13:29:57

All

Bij ons is dit een std vraag tijdens de sollicitatie, is er reeds verlof geboekt - gepland zo weten wij dit op voorhand en dit staat het bedrijf waar ik werk ook steeds toe.
Dus wanneer je in een nieuwe job stapt kan je dit best dadelijk al bij de sollicitatie aangeven en zeker als het om je huwelijk gaat!
Ter info volgens mijn paritair comité krijg ik 3 dagen voor de trouw.

Tania



Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik5-3-2012 13:40:09

Over onze huwelijksreis hebben we nog niet echt nagedacht. Moest het van mijn ventje afhangen dan boeken we begin juli nen city trip, omdat we dit beide wel graag doen. Het is bij mij ook wel zo dat ik de eerste week van augustus eigenlijk ook nog verlof zou willen, wel voor in Belgïe te blijven, dus als het moet is dit de verlof die ik wil opgeven.



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik5-3-2012 14:13:00

Mijn baas maakt er geen probleem van, maar ik ben toch zo'n beetje bang de volle drie weken te vragen... normaal zou het er niet zo nauw op steken maar nu let ik echt op dat ik niet te veel dagen neem.



Jarino
11-6-2013
 Meld misbruik5-3-2012 17:39:06

Ikzelf ben ook een werkgever, en ik moet zeggen, moest één van mijn personeelsleden verlof vragen voor een huwelijksreis, ik zou er zeker niet moeilijk over doen.

Uiteraard zal het dan wel onbetaald verlof zijn. Als wederdienst zal je wel uw baas moeten uitnodigen om u trouwfeest natuurlijk.



sander & Sarah
12-5-2012
 Meld misbruik5-3-2012 17:52:06

hey,
ik zat met hetzelfde probleem. Ik ben 1 maart gestart op mijn nieuw werk en moest al direct verlof vragen voor onze huwelijksreis in mei. Vervelend om dit te vragen. maar hier hebben ze helemaal niet moeilijk over gedaan!



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik5-3-2012 18:33:25

Hier hetzelfde probleem... Ik werk sinds december bij het bedrijf waar ik nu zit, maar ik krijg in april pas mijn vast contract! En jah, ik durf het nu ook niet vragen omdat ok 'maar' een interim ben. Ze weten dat ik ga trouwen dus ik moet het gewoon vragen! Gho, ik ga gewoon wachten tot april en dan vraag ik het en hopelijk kunnen ze wat verlof geven, wat zeker niet makkelijk is bij ons... Pffff



Lore
18-5-2013
 Meld misbruik5-3-2012 19:27:46

Ik vind het raar dat zoveel mensen 'schrik' hebben om dit te vragen aan hun baas?
Mijn baas was 1 van de eerste mensen die wist dat ik ging trouwen.. Hij weet ook al waar onze voorkeur van huwelijksreis naartoe gaat, en dat dit wel eens 3 weken kan duren. Hij vindt het fantastisch en leeft er helemaal naartoe en zegt nog bijna elke week hoe geweldig hij mijn ring vind
Bazen zijn ook maar mensen, en ze zullen je echt wel begrijpen!



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik5-3-2012 19:48:06

Leuk om zoveel reacties te krijgen! Er zijn dus duidelijk nog bruidjes en bruidegommetjes die hier ook mee zitten.

Ik dacht, ik ga de knoop doorhakken, vandaag zeg ik hem dat ik ga trouwen en dat mijn huwelijksreis al lang vastligt. Op't moment da'k het wilde gaan zeggen kwam er juiste een andere collega binnen bij mijn baas... het was dus 't moment nt...

Ga toch blij zijn als ik het ga gezegd hebben. ben gwn bang dat ie ga zeggen dat ie het raar zal vinden da'k het nt had gezegd tijdens solliciatiegsprek..




Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik5-3-2012 23:39:35

Ben zelf ook werkgever en ik zou het eerlijk gezegd wel op prijs stellen als je als sollicitant dit reeds zegt op het moment dat we de contractonderhandelingen doen en er niet plots nadien mee afkomt. Dat is toch het moment dat beide partijen zeggen wat ze wel en niet willen ?

Ik praat tijdens de salarisonderhandelingen immers altijd over wat de wensen zijn (van mij en de kandidaat) ivm verlof.
Waarom iedereen daar altijd maar schrik voor heeft snap ik ook niet...er is geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken om een goede kandidaat niét aan te nemen omdat die al verlof geboekt heeft.
En onbetaald is dat daarom niet persé, als je in een bedrijf werkt met collectief verlof dan wel maar anders valt het toch gewoon binnen je wettelijke verlofdagen regeling.



fleur
8-9-2012
 Meld misbruik6-3-2012 20:02:15

wiii heb het vandaag dan uiteindelijk gezegd da'k ging trouwen en over mijn huwelijksreis, en hij was enthousiast . Hij zei mij dat het gn enkel probleem was voor mijn reis om vrij te krijgen. Wat een opluchting. Hij vroeg zo: hoeveel weken ga je weg, 1 of 2,... haha


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums