Terug naar overzicht
Hallo,WIj hebben in totaal ook een 60-tal vrienden + de genodigden van mijn familie en schoonfamilie. En als je je vrienden zelf betaalt is het toch je eigen keuze!?
Bij ons zijn er ook wat discussies geweest met de schoonouders over geld (filmman, vervoer,menu, ...) en we hebben hier snel korte metten mee gemaakt, door te zeggen dat we alles zelf betalen. We zijn nu volop aant sparen, maar het is onze dag en wij willen die doen hoe wij willen. Aangezien jullie je vrienden zelf betalen, zou ik mij er niet druk in maken, jullie mogen op JULLIE dag de mensen die je er graag bij hebt, er zeker bij vragen. Ik zou zeggen probeer het wat te negeren als praten niet helpt, want het is niet fijn om je er druk in te maken. Ik doe dit nu ook en voel me er veel beter bij!Veel succes!Carry
bij ons komt de trouw wel erg dichtbij (nog 19 dagen...) en ik doe niets anders dan wenen... Iedereen (lees: ouders) wil plotseling zijn zegje doen! Mijn ouders zijn gescheiden + mijn vader komt niet meer overeen met zijn familie (en ik wel en ze zijn allemaal gevraagd voor de trouw!). Dat zorgt dus allemaal voor misérie. Ook mijn schoonouders hebben andere opvattingen over de trouw dan wij...Had ik het vooraf geweten...Dus... Trek het je vooral niet aan. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar ik wens niemand de gevoelens toe die ik nu heb!Heel veel succes en als er iemand commentaar geeft... gewoon eens glimlachen en van ja zeggen. Achteraf doe je dan toch je eigen zin! Het is JULLIE dag (dat probeer ik ze hier nog altijd duidelijk te maken!!Eveline
Hey,niets van aantrekken zou ik zeggen. Maak je ouders duidelijk dat je zeker apprecieert wat ze allemaal voor je doen, maar dat het jullie dag is dat jullie je vrienden daar bij willen. Wij betalen alles zelf, dus voor ons is het in principe niet zo moeilijk, maar toch willen de ouders zich moeien. Ik heb het dus op die manier opgelost en dat begrijpen ze toch wel.Groetjes,Lieve
wil nu eigenlijk niet zeggen dat je zorgen niet erg zijn, maar wil wel even relativeren. Wij trouwen normaal in oktober maar door een spijtig voorval ligt mijn vader in coma en zal het misschien niet halen. Probeer je eigen standpunt duidelijk te maken zonder ruzie en vooral geniet van je ouders!
Ik kan je vader wel ergens begrijpen. 60 vrienden vind ik ook wel wat veel, want hoeveel ga je er nog van zien na de trouw?maar ja, als jullie betalen, dan kiezen jullie ook wel jullie genodigiden.