Nu Online
Momenteel zijn er 39 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze trouw op 25 februari 2012

  29-2-2012 21:42:47
Hoi iedereen,

Ik ben intussen 4 dagen en ongeveer 10 uur getrouwd.
Het was een zalige dag! De weergoden hebben ons een hand boven het hoofd gehouden, en gezorgd voor prachtig weer! Hierbij een uitgebreid verslag van onze dag (foto's nog niet beschikbaar, maar volgen nog):

6u30 : Ik sta op in ons appartementje en ga douchen. Mijn - dan nog - toekomstige kan nog blijven liggen tot 9u. Nog even de benen scrubben, stoppels onder de armen en op de benen wegscheren, en dan vertrekken richting de kapster.
7u30 : Ik ben bij de kapster. Ze wassen mijn haren en drogen mijn krullen. De bovenste lagen van mijn haren worden bij elkaar genomen, en half opgestoken met een sierspeld. Het ziet eruit als een prachtige waterval van krullen, en op een dik half uur ben ik klaar.
8u15 : Ik ga nog snel langs de winkel voor extra sneakersokjes. Mijn trouwschoenen zijn gesloten enkellaarsjes, en anders vrees ik voor blaren.
8u30 : Ik kom aan in het ouderlijke huis. De visagiste is bezig met mijn moeder. Ik eet nog snel een hapje en poets mijn tanden. Ik leg alvast mijn juwelen klaar, en stal mijn schoenen uit voor de fotografe, die net voor de deur staat.
9u15 : De visagiste begint - iets te laat - aan mijn make-up. De fotografe neemt een heleboel foto's. Rondom mij maken mijn ouders, mijn broer en mijn schoonzusje zich klaar. Ze blinken de champagneglazen op en zetten alvast koffie voor de gasten die straks komen.
10u15 : Mijn make-up is klaar. Ik trek samen met de fotografe en mijn schoonzusje naar mijn oude slaapkamer om in mijn jurk te springen. Mijn schoonzusje rijgt het lint op mijn rug goed strak en legt een mooie strik. Mijn moeder helpt me in mijn stay-ups en mijn kousenband.
10u30 : Er wordt aan de deur geklopt! Mijn verloofde staat voor de deur met mijn zelf-gemaakte boeketje van stoffen bloemen, samen met zijn getuige, zijn moeder en haar vriend en de oom, neef en nicht die voor chauffeur spelen. Help! Ik ben nog niet klaar! Ze wachten nog even aan de deur, mijn broer en getuige laat hen nog niet binnen.
10u40 : Ik ben klaar en ga de deur openmaken. Mijn verloofde zijn mond valt letterlijk open, en tegen zijn gewoonte in weet hij 5 minuten niet wat zeggen! Ik heb indruk gemaakt, hij vindt me oogverblindend mooi in mijn jurk. We drinken nog even een koffie of een water en iedereen bewondert mijn jurk.
11u05 : We vertrekken richting het gemeentehuis. We trouwen om 11u30 en moeten er iets vroeger zijn. Bij aankomst blijken er zeer veel mensen ons op te wachten. Geraakt al dat volk wel in de trouwzaal?!?
11u30 : Nu moeten we normaal trouwen, maar de huwelijken voor ons zijn iets uitgelopen. We wachten nog even.
11u45 : Eindelijk is het aan ons. We betreden de trouwzaal op de tonen van Shania Twain - From This Moment On. Iedereen blijkt binnen te kunnen, maar achteraan staat het volk 2 rijen dik. De plechtigheid verloopt rustig, en mijn broer / getuige tekent (op de muziek van Bryan Adams, I'll Always Be Right There) met een kwinkslag. De ringen worden uitgewisseld en op de tonen van Phil Collins - Two Hearts gaan we weer naar buiten. De schepen die ons net getrouwd heeft complimenteert ons dat we er super uitzien, en zegt dat hij het felrode hemd met ivoren das van mijn man een gewaagde maar supergoede keuze vond. We gaan hand in hand naar buiten en krijgen een overdonderend applaus.
12u30 : We zijn weer in het ouderlijke huis voor de lunch, met de suite, de fotografe, de tante uit Nederland, de chauffeurs en hun gezin. In totaal zo'n 20 man. Gezellig druk, maar we hebben rustig tijd om te eten.
14u00 : We vertrekken met de fotografe en de schoonzus naar de fotolocatie. We hebben Medussa gekozen, de antieke bouwmaterialen. Foto's buiten en binnen, en dan ook nog aan de vijver van Mylène.
16u45 : We zijn weer in mijn ouderlijke huis. We pikken de getuige van de verloofde op, en rijden verder naar het ouderlijke huis van mijn man. Vandaar zal de getuige zelf verder naar de feestzaal rijden. We gaan nog even kijken naar de honden, zodat het hen zeker niets ontbreekt.
17u30 : We zijn in de feestzaal. Het begint pas om 18u, maar de eerste gasten staan al te wachten op de parking! De laatste zaken worden klaargezet, bijvoorbeeld het gastenboek en de enveloppendoos. Da's een glazen kistje, door mijn papa gemaakt.
17u45 : De gasten beginnen binnen te druppelen. Tegen het einde van de receptie komt ook mijn neef met de gebroken heup aan, hij zit in een rolstoel. Gelukkig heb ik de zaal op voorhand verwittigd.
19u00 : We gaan aan tafel. We beginnen met de welkomstspeech door de bruidegom. We geven onze cadeautjes af aan de getuigen en de mama's. Emotioneel momentje. Ook de getuigen moeten speechen. Mijn broer heeft een leuke en grappige voorbereid, de man van mijn getuige had niets voorbereid maar deed het geweldig. Daarna wordt de wijn geproefd door de bruidegom, in een gigantisch groot wijnglas.
Het eten is geweldig lekker, het buffet is een schot in de roos.
23u00 : De openingsdans. Mijn bruidegom is geweldig zenuwachtig. In de wagen op weg naar de feestzaal hebben we beslist om toch onze chachacha te doen op Caro Emerald - A Night Like This. Ondanks het feit dat we bijna 3 weken niet hebben kunnen oefenen wegens een geblokkeerde rug en nek van mijn kant. Het ging niet zo vlot als mijn man gehoopt had, maar we hebben ons wel super geamuseerd.
23u30 : Opening van het dessertenbuffet. Weer een schot in de roos.
00u00 : We dansen samen verder de nacht in.
05u00 : We vertrekken samen met de laatste 20 gasten (van de 95 gasten). Om 6u 's ochtends liggen we in ons bed, moegefeest maar intens tevreden.

Bijna iedereen heeft in onze gastenboek geschreven, en iedereen vond onze bedankjes (gepersonaliseerde m&m's in een mooi versierd zakje) geweldig. Ik heb achteraf van verschillende mensen gehoord dat het één van de beste feesten van de laatste jaren was, dus da's een mooie opsteker om alles op 3 maanden geregeld te hebben!

Claire
25-2-2012
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1982


Inge
23-5-2009
 Meld misbruik29-2-2012 21:55:10

Proficiat!



mieke
13-7-2013
 Meld misbruik29-2-2012 21:56:29

zo tof, content voor jullie dat alles zo goed is verlopen en dat de weergoden jullie gunstig waren
geniet verder van het getrouwde leven
groetjes mieke



Niki
30-6-2012
 Meld misbruik29-2-2012 21:59:34

Hallo Claire,

Proficiat met je huwelijk!! Leuk verslagje en ik ben echt curieus naar de foto's!

Geniet ervan.

Groetjes Niki



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik29-2-2012 22:00:23

Een hele dikke proficiat! Ben al benieuwd naar de fotootjes... :D



francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik29-2-2012 22:04:12

van harten,
heb me doos tissues er moeten hallen.

geniet van de witte broods weken.
veel geluk en liefde toe gewenst

gr francis



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik29-2-2012 22:05:33

proficiat!!! Wat een mooi verhaal! *droom*



Evy
1-6-2013
 Meld misbruik29-2-2012 22:38:01

Wat een heerlijk verslagje!
Een dille proficiat en geniet van het getrouwde leven!



Evy
1-6-2013
 Meld misbruik29-2-2012 22:38:21

Dat moest dus dikke zijn



Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik29-2-2012 22:51:50

Elke keer dat ik een verslagje lees komen de kriebeltjes naar boven. Dat was nu zeker ook weer het geval! Een hele dikke proficiat en geniet nog lekker na!



Meredith

 Meld misbruik29-2-2012 23:04:06

Hoi claire

Van harte gefeliciteerd!!Als ik je verhaal zo lees,wil ik heel graag weer terug naar die dag(dat wij gingen trouwen). Wat is het geweldig he,je voelt je de mooiste en leukste die dag. Een glimlach om nooit te vergeten. Geniet nog van de kleine herinneringen die je vooral nu zal hebben..



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik29-2-2012 23:26:43

Proficiat!! Een mooi verslagje waardoor we eigenlijk al een half jaartje verder zouden willen zijn...



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik1-3-2012 8:53:47

Proficiat!
En amai...op 3 maanden...super talent! :-) goed gedaan! Ben benieuwd naar de foto's!
Heel leuk verslag...doet mij nog meer dromen over de grote dag...
Heel veel geluk samen!

groetjes!



Syrie
31-3-2012
 Meld misbruik1-3-2012 8:54:03

Proficiat! Een vlekkeloze dag zo lijkt, eentje waar wij nog van dromen ! Nagenieten is de boodschap!



Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik1-3-2012 9:07:52

dikke proficiat!



Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik1-3-2012 10:00:50

Een dikke proficiat voor jullie... Ik krijg bij het lezen van al deze verslagjes traantjes in mijn ogen. Omdat het binnen 14 dagen mijn beurt is.
Heel veel geluk gewenst in de toekomst!



Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik1-3-2012 10:02:06

Wat een prachtig verslag, dikke proficiat!
Ben ook heel benieuwd naar de foto's!

Groetjes Marijke



Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik1-3-2012 11:06:33

Ik krijg er kippenvel van als ik jouw verslagje lees,
kriebels in mijn buik!
En dat je dat allemaal op 3 maand hebt klaargespeeld ! Dikke pluim.
Proficiat en nog heel veel geluk gewenst samen.

Ik kijk alvast heel erg naar uit naar onze grote dag!!!



Claire
25-2-2012
 Meld misbruik1-3-2012 12:20:51

Bedankt lieve iedereen!

Ik kan zeker nog even nagenieten, want binnen een tweetal weken krijg ik normaal gezien de foto's en dan kan ik beginnen aan mijn fotoboeken.

Aan alle reeds getrouwde bruiden : geniet even hard na als ik!
Aan allen die nog gaan trouwen : hopelijk is jullie dag even geweldig als die van ons! Geniet nog van alle voorbereidingen.

Ik denk ook dat ik hier nog even ga blijven hangen, ik vind het zo'n leuk forum.



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 14:01:23

Hey,

waaw ik krijg er ook echt kippenvel van... het komt hier ook zo dichtbij en ik leef meer en meer mé met de andere bruidjes hun verhalen...

Spannend.

Alvast nog heel heel veel geniet van de wittebroodsweken.

Veel Geluk samen van Ellen



Charlotte
6-7-2012
 Meld misbruik1-3-2012 21:25:49

Een dikke proficiat gewenst!! Tof dat alles goed verlopen is op jullie grote dag!
Kijk ook al uit naar de foto's! ;-)

Groetjes lotje


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info