Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opvolging kleur suitekledij/vervelende schoonzus

22-2-2012 14:31:30
Dag bruidjes!
Alle dames van de suite hebben hun outfit, met uitzondering van één oma (niet zeker of ze meeloopt) en mijn schoonmoeder (zie frustratiepost van een tijdje geleden, ze vindt het nog steeds te vroeg...). Nu is het zo dat ik een bepaald kleurschema had opgelegd, van donkergroen-appelblauwzeegroen-muntgroen naar turkoois-koningsblauw-paarsblauw-donkerpaars en vergelijkbare varianten (maar geen donkerblauw). Dat was gebaseerd op mijn moeder haar suitekleed (donkergroen met een paarse schijn), zij was de eerste die haar keuze maakte. De vriendin van mijn broer volgde en kocht een donkergroen kleedje, dat mooi paste bij de kleur van mijn moeder haar kleedje. Mijn getuige heeft dan een koningsblauw kleedje gekocht en mijn meter vandaag een paarsblauw kleedje. Nu laat mijn broer weten dat zijn vriendin toch nog een ander kleedje heeft gekocht, kleur: nachtblauw. Voor mij valt dat onder de categorie "donkerblauw", wat ik dus niet wou. Ik ben namelijk geen grote fan van blauw en nu heeft bijna iedereen van de suite een blauw kleed, behalve mijn mama! Ik vind dit een beetje erg voor haar, want het zal zo opvallen dat iedereen in het blauw rondloopt en mijn moeder in het groen. Ik wou een mooie mix van groen en "blauw". Kan ik mijn schoonmoeder in de richting van groen "sturen"? En kan ik mijn schoonzus vragen om haar groen kleedje aan te doen i.p.v. het blauwe?
Het is vooral mijn schoonzus die mij dwarszit. We (= mijn moeder en ik) mogen haar kleed niet zien, omdat ze wil dat het nog een verrassing is voor de dag zelf. Mijn broer heeft wel al de kleur meegedeeld en ook de vorm. Zoals ik het begrepen heb is de vorm eigenlijk een beetje de korte versie van mijn trouwjurk. Ze wou die vorm omdat dat "feestelijker" is. (Toen we de winkel van de suitekledij binnenkwamen, was ze al de bruidskleedjes aan het bekijken.) Waarom moet haar kleed een verrassing zijn? Is dat niet een "privilege" voor de bruid? Ze wil steeds de aandacht naar zich toe trekken en daar word ik echt nijdig van. Mijn ouders vinden dat ik overdrijf en mijn verloofde vind dat ik het mij niet teveel moet aantrekken, dat ze nog zo jong is en niet beter weet. Ben ik echt een bridezilla als ik er haar over aanspreek?

Elke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1303

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 14:50:45

Ik zou haar hier niet over aanspreken. Het is jammer, maar je moeder zal heus niet extra opvallen omdat zij in het groen is en de rest in het blauw. Als ze de aandacht naar zich toe wil trekken, slaagt ze daar precies mooi in. Negeer haar in plaats van haar haar zin te geven.

Sofie

Meld misbruik22-2-2012 15:10:24

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij Eline. Maak je daar niet zo druk in, jij bent nog altijd de bruid en zal zeker in het middelpunt van de belangstelling staan. Ik zou haar dus zeker haar zin niet geven en belonen met extra aandacht voor eventuele aanstellerij.
Relax dus en steek je energie in productievere en positievere dingen dan dat!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-2-2012 15:19:03

Negeer haar inderdaad! Gun haar de aandacht niet. Je mama zal niet afsteken met de andere kleuren hoor. Ten slotte gaan groen en blauw/paars nog goed samen. Het belangrijkste is dat iedereen mooi staat met wat hij/zij draagt. Misschien kan je in de outfits van de suite nog een groen accent leggen (polscorsages, gewone corsages, dassen) dan ben je zelf misschien geruster?

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik22-2-2012 15:48:31

Hoi Elke,

emotioneel gezien volg ik je helemaal, om zo'n dingen te vermijden heb ik gewoon geen kleuren aangeraden omdat ik wist dat ik me er dan ook druk in zou maken... En ik zou er ook niet tegen kunnen dat zij haar kleed een geheim wil laten, want op die dag is wat zij aanheeft toch helemaal zo belangrijk niet...

rationeel gezien moet je je er gewoon niets van aantrekken en als dat meisje zich belangrijk wil voelen dan moet ze dat maar doen... Je mama zal er goed uitzien en jij ook en dat is het belangrijkste :)

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik22-2-2012 17:06:25

Wij hebben gewoon gezegd iedereen draagt wat hij wil, want je moet je er zelf goed in voelen en er mooi mee staan. Je hebt nu eenmaal mensen die absoluut niet mooi staan met een bepaald kleur. Ik vind het persoonlijk ook moeilijk om te bepalen wat anderen moeten aan doen. Ok, het is jouw dag, maar ook wel beetje die van je ouders en familie, ik zou het zonde vinden dat ze dan kleedje kopen in bepaald kleur en het dan nooit nog kunnen of willen aan doen of zich op de dag zelf niet gemakkelijk voelen. De vrouwen hebben afgesproken niet in het lang te gaan en geen hoed en de mannen allen een driedelig kostuum, voor de rest is iedereen vrij van... Zolang zij er mooi mee zijn, vind ik het oké! Ok, ik geef toe, het is mooi voor de foto's als de suite op elkaar is afgestemd, maar voor mij is dit niet het belangrijkste! Misschien had je beter vooraf kleur vast gelegd, voor dat je mama iets gekocht had. Ik kan begrijpen dat er nu misschien zijn die zeggen ahja, wij moeten ons schikken naar het kleur dat haar moeder gekocht heeft. Pas op, ik begrijp je heel goed dat dit niet leuk is dat iedereen nu meer blauw draagt, maar het zat ook wel bij de vooropgestelde kleuren eh dus eigenlijk kan je ze niet echt veel kwalijk nemen... Het is inderdaad wel flauw dat je schoonzus precies alle aandacht naar zich toetrekt en haar kleed niet mag gezien worden en... maar onthou goed: jij bent de bruid, jij zal sowiesoooooo de mooiste zijn!!!!! Er is maar één in een mooi lang wit kleed en dat ben jij !! (Tenzij je niet in het wit en lang zou trouwen natuurlijk, hihi) Misschien doet ze gewoon zo omdat ze eigenlijk ook echt wel verlangt naar jullie huwelijk?

Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik23-2-2012 11:35:44

Wij trouwen een week voor jullie en bij ons heeft nog niemand van de ouders/schoonouders/zussen hun kleed al gevonden. Laat iedereen toch komen in wat zij zich goed voelen. Ik trek mij dat niet aan. Ze hebben elkaars nummer en dat ze onderling maar kiezen hoe/wie en wat. Ik vind het belangrijkste dat iedereen zich goed voelt die dag!
Probeer het een beetje los te laten. Ik denk dat je anders ruzie gaat krijgen met iedereen en dat is het niet waard! je mama zal zowiezo ook opvallen gewoon omdat ze je mama is. Dat is net fijn. Probeer je erover te zetten en andere dingen te regelen die het waard zijn om je druk over te maken.
En jij bent de bruid!!! Iedereen zal hoofdzakelijk naar jou en je ventje kijken en niet naar je schoonzus of anderen.
Veel succes! Groetjes, Vicky

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...