Nu Online
Momenteel zijn er 7 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zilveren trouwringen

  21-2-2012 12:47:51
Hallo,

Heeft iemand zilveren trouwringen gekocht?
Iemand een idee waar ik zulke kan vinden (regio Halle)?

Dank alvast

Elke
30-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1361


francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik21-2-2012 13:26:40

hey wij hebben ze via internet gekocht

http://www.amanto.be/nl1/ringen/zilveren-ringen.html
we zij echt heel tevreden allen moet je hem ergens anders laten graveren


gr francis



Elke
30-6-2012
 Meld misbruik21-2-2012 14:07:12

Hey,

Dank je. Hebben jullie de ringen dan niet gepast?




francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik21-2-2012 14:45:49

nee wij hebben zo ringen maat kaart aangevraagd.
en we hebben een heel simpel ring. allen heb ik die van mijn aan laten passen ik heb me verloving ging op me trouwring laten zetten.

zal er een foto van bij doen.

veder dacht ik dat het kosteloos was om de ring opsturen als hij niet goed is , hebben we ook gedaan. En 1 a 2 dagen later had ik de nieuw in huis

http://www.joerienfrancis.onzebruiloftsite.nl/bruilofts...
de achter is van mijn.




Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik21-2-2012 15:12:47

Leuke site Francis!!!



Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik21-2-2012 15:15:53

Die van ons zijn ook via het internet besteld op www.goedkopetrouwringen.nl
Echt een hele goede service en de ringen zijn super mooi! Ook zilveren.
Voor mijn ventje ook een simpele ring, die van mij is aangepast met 10 zirkonia's (de jaren dat we samen zijn).



francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik21-2-2012 17:07:18

bankje wel Melissa



Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik21-2-2012 20:13:13

Ook Wim Meeussen werkt sinds kort met zilveren trouwringen! Heel mooi en ik denk ook wel lief voor het budget. Weet het natuurlijk niet zeker wij hebben daarvoor geen prijs gevraagd maar je kan gewoon via een mailtje of telefoontje de volledige prijslijst opvragen. Allez zo deden ze het voor de gouden ringen toch :-)
SUcces!



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik22-2-2012 14:38:33

'k Wil hier gewoon wel ff zeggen dat je het wel goed moet overwegen als je zilveren trouwringen koopt... Persoonlijk ben ik enorme voorstander van zilveren juwelen, maar voor onze trouwringen hebben we toch gekozen voor witgouden ringen, omdat deze toch tegen wat meer bestand zijn (gaan bv. minder snel vervormen en verkleuren), vermits we ze toch nog een heel aantal jaartjes moeten dragen...



pascale
2-6-2012
 Meld misbruik23-2-2012 8:25:08

Inderdaad Veerle, witgoud is veel steviger dan zilver. En het uitzicht is hetzelfde.
In zilver komen veel sneller krassen enzo dan in witgoud. Het is toch bedoeling dat je hem noglang draagt? en ik zou echt niet willen dat hij na een paar jaar niet meer mooi is. Daar heb ik dan gerust wel een hoger bedrag voor over.

Ik heb zelf ook veel zilveren juwelen, maar de trouwring is voor mij toch liefst witgoud. :-)



Elke
30-6-2012
 Meld misbruik24-2-2012 13:49:03

Hey,

Wij dachten ook eerst voor wit goud te gaan, met dezelfde reden als jullie, Veerle en Pascale. Ik dacht ook dat wit goud veel duurzamer was en langer mooi blijft. Maar blijkbaar is het tegendeel waar. Ik zag vorige week een witgouden ring van een vriendin die enkele jaren geleden getrouwd is, en die is volledig vergeeld. Ik vind hem er helemaal niet meer mooi uitzien en doet me zelfs heel goedkoop aan ipv duur(zaam). Goud is van nature geel en het wit goud krijgt blijkbaar gewoon een laag extra die er na een tijd afslijt. Je kan dat wel laten bijwerken, maar dat vind ik eigenlijk ook maar niets.

Daarom kiezen wij dus nu heel bewust voor zilver, omdat dat veel langer mooi blijft en niet verkleurt. Hoogstens wordt het wat matter, maar dat poets je gewoon even op.

Ieder zijn smaak he.



Elke
30-6-2012
 Meld misbruik24-2-2012 13:55:06

Nog iets: zilver is harder dan goud ...



Elke

 Meld misbruik26-2-2012 22:40:46

Hoi!

Ik las de conversatie en ik kan als goudsmid bevestigen:

Witgoud is van nature idd champagne kleurig. Wij doen daar palladium bij en dat wordt hij echt 'wit' zien.
Als deze stof daar is toegevoegd blijft hij voor de rest van je leven er zo uitzien.

Maar zilver dat bv gerhodieert is (een laagje over gezet) heeft hetzelde uitzicht als witgoud. Het is alleen goedkoper, de rhodium zorgt ervoor dat het zilver niet zwart of geel wordt. En daarom hoef je hel niet te poetsen.
Zorg ervoor dat je goed informeert of je trouwringen wel een laagje rhodium bevat. Is dat niet het geval is het zilver natuurlijk en zal het zeker gaan verkleuren.

Merk je nu dat dat niet het geval is, dan kan je er achteraf nog altijd een laag rhodium laten over zetten.

Ik wilde het je maar even meegeven!

Heel veel succes en plezier met je toekomstige!

Elke Van Herck




Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik27-2-2012 7:26:09

Qua kleur denk ik inderdaad dat het net zoals bij zilver afhangt van de manier waarop de ring gemaakt is, maar van hardheid ben ikniet te overtuigen, want als je kijkt naar mijn zilveren ringen, zijn die allemaal wel op de ene of de andere manier vervormd, waar mijn witgouden trouwring die ik nooit uitdoe nog geen krimp gegeven heeft....



Elke
30-6-2012
 Meld misbruik29-2-2012 8:32:08

Bedankt voor de info, Elke. Ik wist niet dat ze soms een laag rhodium over zilver zetten ... Dat is wel een heel goede tip.

Kan je ons vertellen waaruit wit goud eigenlijk precies bestaat? Je sprak van geel goud + palladium. En wordt er nog iets meer aan toegevoegd?
Wat ik niet goed begrijp, is dat je zegt dat je ring er "wit" uitziet nadat je bij het goud palladium hebt toegevoegd. Hoe komt het dan dat er bij mijn vriendin een "gele" kleur naar boven kwam door het afslijten van de toplaag (ik veronderstel dat is een laag rhodium is?)?

alvast bedankt voor de info!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...