Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeilijke schoonbroer

14-2-2012 17:54:35
In eerste instantie wou ik voor de mannen in de suite eenzelfde kostuum huren. Omdat mijn liefje liever heeft dat iedereen een kostuum neemt waarin hij zich goed voelt, vragen we of iedereen een donker kostuum draagt. Wij huren een gekleurde plastron en een wit hemd.
Dit weekend vernamen we dat mijn schoonbroer weigert een kostuum te dragen.
WAT NU?

Lolo
15-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1006

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik14-2-2012 18:04:50

Kan je even praten met jullie ouders? Kan je het hem nog vragen of was het een pertinente neen? Weet je, het is echt niet fijn, maar bedenk dat als hij echt niet wil, hij alleen maar zichzelf belachelijk maakt tussen de andere mannen van de suite.... Bij een vriendin van me ging het ook zo. Een man in de suite weigerde een kostuum te dragen, ze reageerde heel luchtig "ok, dan doe je dat maar niet" Wel tussen de wettelijke en de kerkelijke trouw is hij zich thuis gaan omkleden omdat hij zich dood schaamde...
Groetjes!

kim
22-9-2012
 Meld misbruik14-2-2012 18:07:17

tja die zou bijmij nie mogen komen dan, seg voor die ene dag dat ereen klein offer gemaakt moet worden... bij ons is het geen wit en geen paars voor de rest zijn ze vrij als ze maar gekleed lopen... en we hopen dat iedereen zich daaraan gaat houden

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik14-2-2012 18:24:55

Hoi Lolo,

Bovenstaand berichtje zou door mij kunnen geschreven zijn! Je moet maar eens kijken naar mijn post van enkele maanden geleden :) Exact hetzelfde: schoonbroer weigerde ook een kostuum aan te doen (we voorzien allemaal dezelfde huurpakken voor de suite). Hij deed er zelfs geen aan voor de trouw van zijn broer. Ik heb via mijn zus (die mijn getuige is) laten weten dat we er echt het hart van in waren en dit echt héél belangrijk is voor ons en op een goed moment heeft ze het dan aangepakt bij haar vriend. Hij is toen bijgedraaid en heeft gezegd dat hij ons gehuurd kostuum met das wél zou aantrekken. Ik heb gezegd dat ik een wit hemd, kostuumschoenen, kousen en zelfs de boxershort zou voorzien als hij dat wou en heb hem en mijn zus 1000x bedankt! Heb daarnaast nog beloofd dat als zij ooit een feestje geven, ze de meest gekke dresscode voor mij mogen bedenken en dat ik me daar ook aan zal houden (omdat ik weet dat dit echt niet makkelijk voor hem is). Misschien kan jij het ook op die manier voor elkaar krijgen?

Veel suces & liefs,

Nathalie

heidi

Meld misbruik15-2-2012 11:26:57

toen ik huwde had ik ook graag mijn suite wat in dezelfde lijn gehad, maar dit werd niets...iedereen had zo zijn eigen smaak en ik kon ze moeilijk dwingen tot iets waar ze zich niet goed in voelden, ik stelde hen gewoon voor dat de mannen in het donker kwamen,en al bij al kwam alles nog mooi uit,zelfs op de foto's...

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik15-2-2012 11:57:17

Ben ik blij dat dat bij ons allemaal goed verlopen is... Bij ons had de vrouwen van de suite de keuze tussen iets in rood, roze, paars of blauw, geen pasteltinten, geen wit en zeker geen zwart (omdat ik een zwart kleed had). De mannen moesten matchen met hun partner en konden tussen dezelfde kleuren kiezen... En dit is allemaal zonder problemen gelukt... Oef!

Els
4-8-2012
 Meld misbruik15-2-2012 12:33:13

Zelfde verhaaltje hier.
Schoonbroer wilde ook geen kostuum dragen, ale zijn vrouw maakte er meer een probleem van dan hijzelf. Hij wilde op zijn eigen huwelijk ook geen kostuum aandoen en wij konden hem toch niet verplichten om een kostuum te dragen. De rest van de suite maakte er geen probleem van om een kostuum te dragen.
Kwam er ook nog bij dat zij een eindje van bij ons wonen en we onze huwelijksdag eigenlijk om hun tijdsschema hebben afgestemd. Daarvoor heb ik veel traantjes gelaten, want het is immers onze huwelijksdag en voor hen was het blijkbaar te moeilijk om 1 dag eens vroeger op te staan. Ik heb dus tegen mijn vriend gezegd: ik wil onze dagplanning wel wijzigen naar hun wensen (ze dreigden om niet heel de dag aanwezig te zijn op ons huwelijk, wat voor mijn vriend natuurlijk heel erg is) op voorwaarde dat ik niets meer hoor over iemand die dit of dat niet wil dragen.
Mijn vriend is dan met de schoonbroer in kwestie gaan praten en eigenlijk was dat voor hem blijkbaar niet zo'n groot probleem om voor 1 dag een kostuum te dragen.
Ondertussen hebben we ook gemeld aan de dames van de suite dat ze in't lang verwacht worden, ze hebben mij eens vies aangekeken, maar daar bleef het bij.

Dus ik zou aanraden om eens te gaan praten met die schoonbroer en hopelijk verandert hij nog van standpunt.

Sofie

Meld misbruik15-2-2012 14:27:09

Bij mij is het mijn schoonvader die geen kostuum aan zal hebben, vermoedelijk als enige (er is intussen een kersverse schoonbroer aan het bij komen, geen idee wat die zal doen). Mijn vader en twee broers dragen wel alletwee een donker kostuum met wit hemd, zoals gevraagd. Ze krijgen van ons een gekleurde das.

Mijn schoonvader zal wel een vest aan hebben, met een donkere broek, maar geen kostuum dus. Ik denk dat mijn schoonmoeder wel weet dat dat mij teleur stelt, maar ik ga er ook geen drama van maken want dat helpt toch niets.
Bovendien krijgt mijn schoonvader pas op de dag zelf voor de kiezen wat hij moet aandoen, mijn schoonmoeder maakt daar telkens zo'n drama van dat "hij het allemaal niet gaat willen als hij het op voorhand weet"... Much ado about nothing vind ik, maar ja. En als hij als enige in de suite geen kostuum aan heeft: moet hij zelf weten.

Ik heb mij er dus bij neergelegd, het zal iets zijn wat erop lijkt, maar toch geen echt kostuum dus. Niets aan te doen, vrees ik. Hopelijk heb jij meer succes!

Lolo
15-9-2012
 Meld misbruik15-2-2012 19:28:45

Sofie, ik vrees ervoor :)
Het is mijn liefje zijn broer, ik hoop dat hij voldoende invloed heeft om hem van idee te doen veranderen. Als getuige hoop ik toch dat hij zijn 'ego' een dag opzij kan zetten.
En indien niet, zullen we niet anders kunnen dan er ons bij neer te leggen hé.
Jammer dat we daar dan stress over moeten hebben!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...