Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bemoeizieke moeder

  3-8-2006 10:11:21
hoi
we zijn nu 5 dagen getrouwd en er is nog geen enkele dag voorbij gegaan zonder dat mijn moeder aan de lijn hing, een smsje stuurde of langskwam. Als pasgetrouwd koppel is dit alles behalve leuk. Ik heb haar gisteren de deur uit gejaagd. Ik was het echt kotsbeu en heb nogal vrij cru gezegd: ik heb nu mijn gezin, bemoei u er niet mee.
ik zag wel dat ik haar daar verdriet mee deed, maar ik wil echt niet dat ze hier elke dag aan de lijn hangt. wat gaat dat geven als ik zwanger zal zijn?!
zijn er zo nog bruidjes die te kampen hebben met dit "probleem"?

Martine
29-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1245


Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik3-8-2006 11:26:29

Hey Martine,

zelf heb ik dit probleem totaal niet, niet van mijn moeder, niet van mijn schoonmoeders (ja, ik heb er twee). Ik snap wel dat dit heel lastig moet zijn en dat het je eens kan ontschieten.

Ben jij van thuis uit getrouwt dan, of woonden jullie vooraf al samen? Je moeder is waarschijnlijk alleen maar bezorgd en misschien zelfs eenzaam als je voordien nog thuis woonde.

Groetjes,
Lieve



Dominique
25-11-2006
 Meld misbruik3-8-2006 11:46:04

Hallo Martine,
ik heb gelukkig geen last van mijn moeder. Eerder van een bemoeizieke schoonmoeder. Ze moeit haar echt met ALLES voor de trouw tot de lay-out van de invitaties aan toe. GRRRRRRR. Ik bel mijn eigen moeder eerder op zelf omdat ik ze wat mis. Maar ja, ik ben alleen met haar groot geworden. Is je moeder ook alleen?
Moest je zwanger zijn, dan is dat toch leuk dat je moeder voor je kindje zou zorgen? Ze zal je nu gewoon heel erg missen en beseffen dat haar kleine meid nu een grote vrouw geworden is. Lang zal ze dat toch niet volhouden om elke dag langs te komen of te bellen. Ik snap wel niet dat ze echt langskwam als jullie pas getrouwd waren, allé ja, jullie zitten nog volop in honeymoon! Gaan jullie binnekort op reis?
Heel veel moed,
Dominique
25.11.2006



els

 Meld misbruik3-8-2006 11:57:16

Wij wonen al drie jaar samen en zijn dit weekend getrouwd. Mijn moeder belt ook bijna dagelijks, maar dat stoort mij niet, zo kunnen we eens bijkletsen. Langskomen doet ze zoveel niet (heeft schrik van mijn ventje (is niet zo'n familieman)), maar wij hebben dan ook een hele goei band samen en ik zou het missen moest ze niet meer bellen of langskomen. Ze moeit zich wel nergens mee (is echt alsof een vriendin langskomt), daarvoor heb ik spijtig genoeg mijn schoonmoeder (zij komt bijna nooit lagns of belt weinig, maar als ze komt dan is het wel om te moeien).


Groetjes,

Els



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik3-8-2006 12:36:52

Probeer een compromis te vinden, zou ik zeggen. Ik kan begrijpen dat je als pasgetrouwd koppel wat privacy wilt. Maar langs de andere kant: probeer haar standpunt ook eens te begrijpen! Je bent en blijft haar dochter. Ze heeft heel haar leven voor je gezorgd, dus moet het toch pijn doen dat je nu ineens het huis uit bent.

Bij ons is het net hetzelfde. Ik heb nu geen last dat ze te vaak komt of belt, maar ik weet wel dat ze heel hard moet wennen nu haar enige kind het huis uit is.

Het is het toch absoluut niet waard om hiervoor je moeder zo te kwetsen. Geef het gewoon wat tijd, later zal je blij zijn dat je je moeder hebt.

Groetjes,
Lindsay
06/05/06



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik3-8-2006 18:21:55

Hey

Mijn mama mist me ook heel erg, ik ben namelijk 100 km verder gaan wonen, te ver om eventjes binnen te springen. Ze belt ook bijna dagelijks, maar dat vind ik niet zo erg. Soms past het inderdaad wel neit en dan zeg ik dat tegen haar en soms heeft ze het daar dan ook moeilijk mee. Ze moeit zich ook nogal veel, maar gelukkig is mijn papa er om haar een beejte in toom te houden. Ik ben ook enig kind, dus ze kan aan niemand anders wat aandacht geven. hihi!

Ik zou er mij niet te veel zorgen om maken, dat zal wel vanzelf verdwijnen. Ik denk ook dat ze je enorm mist nu.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik3-8-2006 18:56:50

Hey,

jammer dat ik het moet zeggen, maar dit gedrag zal niet verdwijnen als je er niks aan doet. Mijn grootmoeder en mijn moeder zagen elkaar vroeger ook heel veel en mijn grootmoeder belde veel naar mijn moeder om te moeien. Tot op heden is dit nog niks veranderd, in tegendeel. Nu belt ze soms 10!!! per dag en het is niet meer moeien dat ze doet, maar haar menig opdringen.

Sorry dat ik het zo cru moet zeggen, maar het is de waarheid.

Groetjes



davida
8-9-2006
 Meld misbruik3-8-2006 19:59:33

hey
van mij was dat zo met mijn schoonmoeder eerst toen we gingen samenwonen (kon ik nog mee leven)dan toen we kinderen kregen en eerst zweeg ik voor de goede vrede maar heb het haar dan eingelijk eens goed gezegd( na veel ruzie met mijn vriend en veel te lang gewacht )want dan heb ik haar eens goed de les gespeld en nu belt ze nooit meer zelf dus ik denk dat je het toch zal moeten zeggen maar probeer het eerst op een vriendelijke manier.

grtjs


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...