Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verloop wettelijk huwelijk

  2-8-2006 10:46:34
Dag collegabruidjes,

Aangezien wij niet voor de kerk huwen willen we tijdens het wettelijk huwelijk toch zelf een tekstje (dat we zelf in elkaar gefixt hebben)aan elkaarvoorlezen.
Nu was mijn vraag: wat is het verloop in het gemeentehuis. Wanneer zouden de ringen kunnen overhandigd worden; dus ook wanneer kunnen wij ons tekstje voorlezen (best voor te lezen net voor de ringen), wanneer worden "man en vrouw" verklaard en wanneer komt de kus;-)?
Kan iemand mij een 'logisch' verloop schetsen aub? Alvast bedankt, groetjes Kim 19/08/2006

kim
19-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1256


Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik2-8-2006 11:32:50

bij ons was het:

welkomstwoord dr burgemeester

voorlezen wetten en plichten als man en vrouw, neemt u .. als wettige echtgenoot, het jawoord dus met ondertekening van trouwregister door getuigen.

daarna werden ons de ringen overhandigd en voor we de ringen aan elkaar gaven hebben we onze eigen trouwgeloften gezegd gevolgd door de kus.

Als je de overhandiging van de ringen tijdens het ja-woord zou willen doen kan je best eens in het gemeentehuis gaan vragen hoe het in zijn werk gaat daar.

We zijn ook enkel voor het gemeentehuis getrouwd, maar hadden wel geluk want het was een kleine gemeente en we hebben er een ceremonie van 45 minuten mogen houden, gevolgd dr receptie van een uur. Was dus heel plezant!

Groetjes,

Katrien



kim
19-8-2006
 Meld misbruik2-8-2006 11:39:55

Bedankt voor je antwoord.
Wij trouwen in het gemeentehuis van Haaltert en de traditie is daar ook dat men +/- 45 minuten de tijd krijgt en achteraf worden de aanwezigen een wijntje geserveerd. Ben je ook in Haaltert getrouwd? Dit is heel leuk vooral wanneer je niet voor de kerk trouwt hé.

Groetjes,

Kim



Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik2-8-2006 11:47:49

Dag Kim,

bij ons was het in lovendegem bij Gent. We hadden ook live muziek (een gitaarduo) en nog andere mensen die een tekstje voorlazen. Als je 45 minuten krijgt kan je er echt iets moois van maken hoor. We hebben op voorhand wel het schema aan het gemeentehuis moeten doorgeven zodat ze zelf een beetje weten wat er gaat gebeuren he. En ook eens met de burgemeester gepraat. Ik heb hier een tijdje geleden op het forum eens een verslagje van de dag gezet (iets na 24 juni als reactie op iemand die ook enkel in gemeentehuis ging trouwen) en een week of twee geleden ook nog eens (trouwdag, ondertussen een maand geleden was de titel). Anders moet je maar eens terugbladeren op het forum he, dan moet ik niet nog eens alles intypen...

Ik denk dat de gemeentehuizen langzaamaan beginnen beseffen dat er ook daar ruimte is voor een mooie dienst. Goed nieuws voor iedereen die niet voor de kerk trouwt he.

groetjes,

katrien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...