Nu Online
Momenteel zijn er 51 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Annulatieverzekering

  31-7-2006 0:08:26
Hallo,
Blijkbaar ziiten hier niet zoveel mannen, maar bij ons ben ik het wel degelijk die de praktische voorbereidingen doet voor ons huwelijk.
Hebben jullie een annulatieverzekering afgesloten voor je huwelijksdag? Wij willen dat zeker doen, niet omdat we er niet in geloven, maar omdat in onze familie niet iedereen even gezond is.
Ik heb al hier en daar gezocht, maar vind nergens terug waar ik dat kan afsluiten.

Lieven
03.03.07

Lieven
3-3-2007
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1017


Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik31-7-2006 8:09:46

Hey Lieven,

Een tijdje geleden hebben we hierover een hele bespreking gehouden. Blijkbaar is dit iets wat heel veel in Nederland voorkomt, maar in België heeft nog geen enkele verzekeraar hierover gehoord. Ze lachen je zelfs uit als je met zoiets afkomt. Misschien kan je via een Nederlands verzekeringskantoor eens proberen?

Veel succes!
Fieke
7/07/2007



Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik31-7-2006 8:11:22

Hallo Lieven,

Zeker tof dat een man hier eens komt kijken en ook vragen stelt, waarom niet hè?
Over de annulatieverzekering...dit kan enkel in Nederland en volgens mij niet in Belgie ,ik heb het onze verzekerings adviseur gevragen en die beweerde toch dat het hier niet kan. Je kan het voor de zekerheid eens aan je eigen verzekerings adviseur vragen.

Groetjes Mireille
01-09-2006



Martine
29-7-2006
 Meld misbruik31-7-2006 13:08:16

het is inderdaad zo dat dit niet gangbaar is in België. Maar het is ook zo dat je zowat alles kan verzekeren. Een goede verzekeringsagent zal je een voorstel op maat maken en zal je niet uitlachen. Lloyds is de verzekering die ervoor gekend is zowat alles te verzekeren.
Je spreekt toch al snel over een half miljoen of meer. Dat het risico vrij hoog ligt (= reëel is) dan zou ik dit niet vermelden. Dit verhoogt alleen je premie.
Anderzijds kun je misschien best vooraf met je familie afspreken wat er zou gebeuren moet iemand die vrij ziek is in je familie plots opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Gaat de feest dan gewoon door (weliswaar met minder vreugde) of blaas je de hele boel af...
Aan jou de keuze



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik31-7-2006 13:22:10

Ik heb zelf navraag gedaan bij een aantal verzekeraars: een aantal antwoordden dat ze geen dergelijke verzekering aanboden, anderen wilden idd een verzekering op maat aanbieden. Uiteindelijk hebben we geen verzekering genomen. Ik weet echter dat ooit eens iemand hier een link postte naar een verzekeraar die standaard dergelijke annulatieverzekeringen aanbod (misschien vraagt het wel enig zoekwerk om dat hier op de site terug te vinden, maar je weet maar nooit)...



Dorien
9-9-2006
 Meld misbruik1-8-2006 21:49:54

Hallo

mijn verloofde heeft lang geleden daar ook eens info over opgevraagd en hij kwam uit bij de volgende verzekeraar: Vander Haeghen in de Grisarstraat 36/38 te Brussel. En dat was toen een premievoet van 2,25 % toe te passen op het verzekerde bedrag dat de totale kosten van de huwelijksplechtigheid vertegenwoordigt; taksen en kosten 13 %. Als je je beter voelt bij dergelijke verzekering, zeker doen dan. Eerst gingen wij dit ook doen, maar zijn er uiteindelijk op terug gekomen. Nu twee weken geleden is mijn moeder totaal onverwachts overleden. Wij hebben besloten dat onze trouw gewoon doorgaat omdat ze dat ook zou gewild hebben en omdat ze er zo naar uitkeek. Maar zo'n verzekering nemen moet je vooral voor je eigen gerust gevoel nemen. Want kan je zeggen dat als er iets ernstigs gebeurd en je wil het huwelijk annuleren, dat je dan niet op sympathie van de feestzaal, fotograaf en zo moet rekenen. Dat zijn ook zakenmensen, dus die willen ook centen zien. In ieder geval hoop ik dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen. Nog veel succes met de voorbereidingen.

groetjes,
Dorien
09/09/2006



els

 Meld misbruik2-8-2006 10:11:38

Wel opletten want mensen die al ziek zijn vooraleer de verzekering wordt afgesloten, worden niet gedekt door de verzekering, ook ouderen niet!

Groetjes,

Els



Wendy

 Meld misbruik4-8-2006 13:14:40

Hoi Lieven,

Wij hebben hier ook eens voor geïnformeerd; ik weet wel niet meer hoe het juist zat maar onze makelaar wist wel een verzekering die de huwelijksdag verzekerde. Je kan het anders bij hen eens navragen: hun website is www.verzekeringedeclerck.be en daar vind je ook contactgegevens...

Mvg,

Wendy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...