TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sarah
15-9-2007
|
28-7-2006 21:51:28
Hey Karen, wij gebruiken de volgende tekst:
Gelukkig ben je als er iemand is die je allerliefste noemt. Iemand die zegt ik hou van je van hier tot ginder en nog veel verder. Iemand heel dichtbij, met wie je oud wil worden, je leven leven, de tijd vergeten. Deze kaars aansteken is je allerliefste zeggen kom bij me, ik wil je wat vertellen, in je ogen kijken, van je houden. Deze kaars doven is aan mekaar tot straks, mijn lief, het ga je goed.
Priester: God, gij zijt de bron en het begin van al het licht Wij vragen U, zegen deze kaars, Dat ze licht en warmte mag brengen in het huis van Tom en Sarah en dat ze mag aangeven wanneer het tijd is om zich te spiegelen op momenten van vreugde of pijn. Amen
|
|
Astrid
15-7-2006
|
29-7-2006 10:41:35
Hoi Karen,
wij hadden het volgende:
Meestal ben ik groot, helder en licht. Dan dans ik rond je. Dan speel ik een beetje, ben ik bij je.
Vanbinnen ben ik een donkere kegel, daar ben ik klein en heb ik je nodig. Ik wil heel stilletjes verder branden, maar uitgaan doe ik nooit.
En heel diep vanbinnen is het warmste stukje, het stukje dat al de rest ondersteunt, het begin dat alles brandend houdt.
Laat mij er soms bij zijn, om te helpen als het moeilijk gaat, om samen even verdrietig te zijn, of gewoon omsamen met jullie gelukkig te zijn.
Wij vonden dit het mooiste dat we konden vinden. Ik wou ook niet dat van mijn vlammetje, want dat lees je inderdaad al overal.
Groetjes, Astrid 15/7/2006
|
|
Katrien
18-8-2006
|
29-7-2006 20:34:55
Bij ons wordt het: De zon is voor velen de gewoonste zaak van de wereld. Toch doet ze elke dag een wonder. Ze steekt het licht en het vuur voor me aan. Ze vecht tegen de wolken om me te zien en me een mooie dag te schenken. ’s Nachts gaat ze naar de andere kant van de aarde om ook daar de mensen haar licht te schenken. Doof ik de zon, dan zit ik in de zwartste duisternis en de ijzigste kou. Het is net zo met de liefde. Gaat de liefde op in m’n leven, dan brengt ze licht en warmte. Als ik de liefde heb, kan ik veel missen. Maar als de liefde ondergaat in m’n leven, worden de schaduwen steeds groter en geraak ik stilaan in de nacht en in de kou. De liefde is als de zon. Wie ze heeft, kan veel missen. Wie liefde mist, mist alles.
groetjes,
Katrien 18/08/06
|
|
karen
4-11-2006
|
30-7-2006 0:18:26
Hey Sarah,Katrien en Astrid, heel erg bedankt voor de mooie gedichten en teksten! Erg origineel en zo sprekend! Ik heb weer inspiratie! Groetjes, Karen
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|