Nu Online
Momenteel zijn er 225 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

weggesmeten geld

27-7-2006 13:37:51
hallo,ik zelf zou nooit een trouwalbum nog doen;ik ben al eens gehuwd geweest(23jaar)en hadden dan ook één.geloof het of niet,ik vind het weg gesmeten geld want je kijkt er toch nooit in.foto's kan je zelf laten maken door vrienden of familie.stukken goedkoper en ook een blijvende herinering.veel succes.

pascale
14-4-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 348

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik27-7-2006 14:21:11

als je een fotograaf te duur vind kan je inderdaad gewoon vrienden fotos laten maken en als deze digitaal zijn kan je zelf een album maken via internat!!! wij hebben reeds een aantal van onze vakantiefotos zo in een album gedaan omdat het er anders niet van kwam. je kan kiezen uit verschillende formaten, achtergronden en kaften en je kan teksten plaatsen op de kaft en de paginas. voor een trouwalbum zou ik het persoonlijk niet doen maar tis wel een relatief goedkope oplossing

(www.phototoalbum.be )

groetjes sas

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik27-7-2006 14:21:49

Hey Pascale,

met alle respect voor je mening en je ervaring, ben ik het daar toch niet mee eens.

Zelf ben ik vrij veel met (amateur) fotografie bezig en geloof mij als ik zeg dat foto's van je vrienden en familie echt niet zo goed het gevoel van die dag kunnen vatten als professionele foto's.

Volgens mij is dit de enige manier om jezelf eens in volle glorie aan het werk te zien (behalve dan een video).

Bovendien ben ik er zeker van dat je in de maanden na je huwelijk elke keer met dat boek op schoot zit als er bezoek komt. Zelf kijk ik ook vaak in oude boeken van mijn ouders enzo... Inderdaad, je zal er soms tijdenslang niet in kijken, maar ik weet zeker dat het af en toe nog eens lekker wegdromen is met zo'n mooi boek.

Groetjes,
Lieve

gert
12-11-2005
 Meld misbruik27-7-2006 15:18:01

Hallo Pascale,

Ik heb toch ook een andere mening hoor ! Zo'n professioneel fotoboek hoorde er voor ons echt wel bij. En achteraf ben ik blij dat we er het geld voor over hadden en er niet op hebben bespaard : de foto's zijn echt schitterend en ook ons boek is prachtig geworden. De eerste maanden na ons huwelijk zijn we er inderdaad vrienden en familie mee afgelopen, maar ook nu bekijk ik het album nog regelmatig om dan met een gelukkig gevoel terug te denken aan onze dag.

Maar inderdaad, het kost wel veel geld en je zal het wel minder gaan bekijken naarmate je langer gehuwd bent, maar toch...wij hebben er zeker geen spijt van !

Groetjes,
Gert

ellen
23-9-2006
 Meld misbruik27-7-2006 15:25:49

Wij gaan dat ook niet doen. we zijn zowieso geen fotomensen en geef dat geld liever uit aan het feest. Gelukkig hebben we wel een fotografe in de familie die onze foto's zal verzorgen. Maar een album laten we niet door haar verzorgen, maar doen we waarschijnlijk zelf. We doen ook geen fotoreportage want dat is iets waar we beiden een grondige hekel aan hebben. Ma ja, ieder zijn voorkeur he.

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik27-7-2006 16:49:53

Hey

Ik ben het hier helaas ook niet mee eens. Ik kijk zelfs nog regelmatig in mijn ouders hun foto-album. En van onze reizen maak ik ook altijd een foto-album, heel uitgebreid, en ik kijk er dan ook heel vaak in. En idd, na een tijdje zal je er niet meer zo vaak in kijken, maar toch nog zeker ene paar keer per jaar. En dat is het dan zeker waard. En het is niet enkel voor het album, maar ook voor een mooie foto in huis te hangen.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik27-7-2006 19:01:32

Mja, ik vind foto's wel belangrijk... Ik ga daar zeker wel nog naar kijken... Niet elke dag natuurlijk, maar wel af en toe hoor...

Maar ik ben wel van mening dat het niet zo duur hoeft te zijn... Wij hebben een leuke fotograaf gevonden die fotografie heeft gestudeerd en er constant mee bezig is bij wijze van hobby, een zogezegde amateurfotograaf dus...

We hebben werk van hem gezien en hij is zeker even goed als andere fotografen. Waarom zou het ook niet? Hij heeft dezelfde opleiding en ervaring, maar leeft er gewoon niet van...

Misschien is hij zelfs meer gepassioneerd dan bepaalde professionals, precies omdat het zijn beroep niet is...

Er zijn zo heel veel amateurs te vinden. Een voorbeeldje: www.lievenlens.be . Echt heel knappe foto's...

Bovendien krijg je bij die amateurfotografen altijd negatiefjes of een cd-rom...

De album gaan wij zelf maken. We willen dat dit heel persoonlijk wordt. Met tekstjes bij, onze kaart, eventueel andere herinneringen. Kortom: hier wil ik echt onze persoonlijkheid en gevoelens in weergeven... Het moet echt iets van ons worden. Daar hecht ik meer meer waarde aan dan aan een boek samengesteld door een fotograaf die ons niet zo goed kent...

Maar ze maken wel knappe dingen en weggesmeten geld zou ik het nu ook niet noemen...

Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik27-7-2006 20:13:08

Wij hebben ook foto's door studente laten nemen. De afspraak was dat zij de foto's afleverde via cd-rom zodat we ze via tv kunnen bekijken. Niet echt zo'n duur fotoboek nodig, dachten we. Dat meisje heeft hele leuke foto's gemaakt. Ik heb ze zelf laten afdrukken en nu bijna een jaar later liggen de foto's daar nog. Weet gewoon niet goed hoe ik er moet aan beginnen,het zijn er zoveel. Mijn schoonouders hebben lang moeten zoeken naar een geschikte foto om te laten vergroten en de kwaliteit is niet zo schitterend. Spijt? Ja, ik had alles in handen van dat meisje moeten geven want ze deed het met volle overgave en dan had ik nu waarschijnlijk ook een mooi album gehad. Ik hoop dat het er nog van komt...

groetjes en succes allemaal
Kelly
10.09.'05

Miet
26-5-2007
 Meld misbruik27-7-2006 21:21:47

Ja, dat is wel het probleem hé...

Je moet er eigenlijk direct werk van maken of het komt er niet meer van...

Maar ik ben vrij creatief en doe dat gelukkig heel graag...

Zet je er gewoon eens een dagje aan meid, is zeker heel leuk om te doen...

Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-8-2006 20:08:39

Mijn moeder kijkt nog regelmatig in haar fotoboek van 34 jaar geleden!! absoluut geen weggesmeten geld, pracht van foto's (veel beter dan al die amateuristische foto's die vaak zeer slordig genomen zijn!!), en het boek staat op een voorkeursplaatsje!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...