Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat met mensen tijdens fotoshoot

  14-1-2012 11:08:48
Hoi allemaal,

Wij hebben een nogal groot probleem. Wij hebben 2u30 uitgerekend om foto's te gaan nemen (incl. vervoerstijd). Na die tijd spreken wij af met de suite om samen met hen nog enkele foto's te gaan nemen. Nog een uurtje later met de rest van de familie.
Nu is onze vraag wat te doen met suite tijdens die 2u30 en met de rest van de familie tijdens die 3u30. Wij wonen op een nogal afstand van iedereen. Daarom trouwen wij bij ons thuis en ontangen wij de suite ook in ons appartement. Als wij de suite dan na de kerk naar hier laten komen is iemand van de ouders verantwoordelijk voor wat er hier gebeurt en dat vinden wij ook zo moeilijk. Omdat de andere mensen ook ver moeten rijden (1u naar huis en 1u terug) zouden wij hen ook iets willen laten doen maar weten niet wat. Eventueel in de zaal van ons huwelijk bieden ze wel een broodje aan maar dat kost 20euro per persoon wat wij veel vinden. + dan zit iedereen al daar en wij wilden daar met de suite rustig nog enkele foto's trekken. Een broodje bij ons thuis zien we dan ook niet zitten omdat wij er niet zijn. Wat raden jullie ons aan?

Alvast hartelijk dank, groetjes, Vicky

Vicky
7-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1648


An
25-5-2012
 Meld misbruik14-1-2012 11:16:59

Dat probleem hadden wij ook.
Eerst zag ons schema er zo uit:
10.30 Suite arriveert - glaasje drinken
11.30 Wet
12.30 Kerk
+- 13.30 - 14.00 Einde misviering - foto's aan kerk (kindjes van mijn klas komen dus dat zal wel even duren)
16.30 Receptie

Tussen 14.00 en 16.30 gingen wij dan foto's trekken, de suite zou dan al naar de zaal gaan. Omdat we vonden dat ze daar dan ook maar zitten te zitten en het een grote kost er bij is, hebben we besloten om VOOR alles onze foto's te gaan trekken. Eerst was ik er enorm op tegen om foto's te trekken voordat we ons eigenlijke ja-woord gezegd hebben, maar aan de andere kant heb ik nu een gerust gevoel. Terwijl we foto's trekken, moeten we ons geen zorgen maken dat er een receptie moet starten en dat we er op tijd moeten zijn.

Ons nieuwe schema ziet er zo uit:
10-12.00: Wij gaan foto's trekken
12.00: Suite arriveert - wij komen ongeveer terug
13.30 Wettelijk huwelijk
14.30 Kerkelijk huwelijk
15.30 à 16.00 Einde mis, foto's aan kerk
17.00 Start receptie

Hopelijk ben je hier iets mee.

Groetjes, An

P.S: de suite was ook wel blij met het verschuiven van de uren, anders moesten soommigen al om 7.00u bij de kapper zijn om alles rond te krijgen ...




Imke
31-3-2012
 Meld misbruik14-1-2012 11:20:31

Bij ons gaat de familie naar de zaal al. Planning: 11u trouw 12u-14u: familieonthaal in onze zaal (gebak en koffie, want het is middag dan). Wij nemen intussen foto's Vanaf 14u: receptie Enzovoorts



Evelien
4-8-2012
 Meld misbruik14-1-2012 12:37:51

@ An,

vind ik een héél goed idee, ga ik ook eens voorleggen. bij ons komen er ook veel vrienden van ver, en die gaan ook voor ons 'chauffeuren' :) voor de misviering, wat zou betekenen dat ze bij ons al zouden zijn van in de voormiddag tot 's avonds , als we ze dan ergens moesten laten wachten tot het avondfeest was dit inderdaad niet optimaal !
fijne tip !
groetjes



Karen
12-5-2012
 Meld misbruik14-1-2012 13:21:14

Hoi,

Wij vonden de broodjes die door de feestzaal worden aangeboden ook nogal duur. Wij hebben bij een brasserie in de buurt van de feestzaal gevraagd of het voor hen OK is dat onze suite daar iets komt drinken tussendoor. Bij ons eet de suite daar ook ineens soep en een broodje. Dan komen we véél goedkoper uit. En zo hebben ze toch iets gegeten onder de middag.

Groetjes,
Karen



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik14-1-2012 16:54:20

Hoi,

Bij ons gaat de suite na de kerk wel al naar de feestzaal. Zij krijgen daar dan een lichte lunch en hopelijk bij mooi weer kunnen ze wat in de tuin gaan zitten babbelen terwijl wij foto's gaan laten maken. Ik heb me al dikwijls afgevraagd "gaan die mensen hun niet vervelen?????", maar mijn ouders zeiden dat ze dit wel leuk zouden vinden zodat ze er een hele dag mochten bijzijn en als je met zo een grote groep samen bent dat het altijd leuk is...

Groetjes



Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik15-1-2012 8:05:52

Bij ons gaan we na de trouw op het stadhuis, met zijn alleen een broodje eten bij mijn schoonmoeder thuis. Wij gaan dan foto's nemen, en de mensen kunnen dan rustig bij mijn schoonmoeder blijven (de meesten kennen elkaar, dus dat is geen probleem)

we zijn er nog niet helemaal uit of we foto's willen nemen met de familie?
hoe pakken jullie dit aan? hoeveel tijd voorzien jullie? en wie wil je op de foto?



Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik16-1-2012 10:56:01

Wij gaan na het gemeentehuis in de zaal broodjes eten. De suite kan daar blijven terwijl wij gaan foto's maken. Onze ouders en mijn vriend zijn meter met haar man hebben een B&B 2km van de zaal geboekt, zij gaan dan snel hun gerief weg brengen.
We hebben ook wat werk voor hen voorzien. We gaan de zaal zelf met ballonnen versieren, maar om te voorkomen dat ze al plat zijn bij het begin van het avondfeest (moesten we ze de dag voordien opblazen) laten we dit door de suite de dag zelf doen. En de suite vond dit een leuk ideetje en als ze snel klaar zijn, kunnen ze nog in de tuin gaan zitten.



Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik17-1-2012 22:01:51

Allemaal heel leuk, maar het probleem bij ons is dat het niet enkel de suite was, anders was het inderdaad snel opgelost. maar omdat ook heelm veel mensen van de familie en vrienden van ver komen is de vraag wat daarmee te doen en moeten we dan niet iedereen houden? Anders is het mss ook niet eerlijk tegenover de mensen die dichtbij wonen van vb dezelfde kant van de familie.
Pff moeilijk allemaal zene!
Kdenk dat ik ze nog best gewoon hun eigen plan kan laten trekken. Ik denk dat we zo het minste kans op zever hebben ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info