Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tijdsschema

  13-1-2012 7:37:51
Hoi iedereen

Snel voor ik ga werken nog een vraagje over mijn schema voor 's ochtends. Voorlopig heb ik het volgende schema, maar ik zou graag weten of ik niet te strak gepland heb. Wij trouwen om 11u30, alleen voor de wet, en alles ligt op maximum een kwartiertje rijden.

8u00 : kapper (+/- 45 minuten nodig)
9u00 : make-up (+/- 45 minuten nodig)
10u00 : aankleden
10u30 : aankomst bruidegom
11u00 : vertrek richting gemeentehuis
11u30 : trouwen

Wat denken jullie, zou ik toekomen met een half uurtje om aangekleed te worden, of reken ik te weinig marge?

Claire
25-2-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1391


An
25-5-2012
 Meld misbruik13-1-2012 7:55:29

Ik vind het wel wat krap. Zo reken je voor de kapper 45 minuten en dan nog een kwartier rijden, dus dan moet je om stipt 9u als bij de make-up zijn. Misschien om 7.30u of 7.45u naar de kapper? Het aankleden moet volgens mij lukken, tenzij je een kleed hebt dat je achteraan helemaal moet dichtknopen .
Het komt echt dichtbij voor jou! Geniet van de laatste maand voorbereidingstijd!

Groetjes,
An



Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik13-1-2012 8:42:38

Persoonlijk zou ik ook iets meer tijd rekken voor de verschillende aspecten.
Liever genoeg tijd hebben en er met volle teugen van kunnen genieten, dan je moeten opjagen omdat je anders te laat bent...



Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik13-1-2012 8:51:28

persoonlijk zou ik ook beetje meer tijd rekenen
negen kansen op tien slaap je toch niet zo heel lang
en het is leuk als je alles op je gemak mag doen en overal wat marge rekent
ook moet je je dan zeker niet opjagen moest er ietsje fout lopen of wat langer duren als verwacht...
dit zorgt er ook voor dat je echt kan genieten van elk moment van de dag
en trust me de dag is voorbij voor dat je het weet zelfs al heb je ten volle genoten van de dag...



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik13-1-2012 9:36:52

komen kapper en make-up aan huis of moet je naar daar?
Mijn vriend blijft ook gewoon samen met mij thuis slapen, we kleden ons wel apart aan, hij beneden in de badkamer, ik boven (daar is een mini-badkamer + nog lege slaapkamer die ik als kleedkamer kan gebruiken)

dit is mijn schema, iets ruimer maar toch niet overdreven

06u30 ten laatste opstaan (mij kennende lig ik om half zes al wakker)
07u30 kapper aan huis
08u30 make-up aan huis
09u15 aankleden
09u30 samenkomst suite + ontbijt (wat koffiekoeken en muffins en sandwiches voorzien) bij ons thuis (terwijl ik me verder aankleed zodat iedereen er is als ik 'naar beneden kom') ;o)
10u30 thuis vertrekken
11u00 start plechtigheid gemeente



Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik13-1-2012 10:16:45

Hey Claire,

Het hangt er natuurlijk vanaf of je nog moet rondrijden, en hoe je jurk in elkaar zit. Bij mij is er zeker een 30tal min. nodig om mij aan te kleden. Bij de pas woensdag had mijn getuige toch 20min. nodig om mijn jurk fatsoenlijk dicht te knopen vanachter, het is wel met een lint dat je volledig moet doorrijgen. Maar het moet netjes zitten hé! Juwelen en de rest aandoen duurt helemaal niet lang. Maar ik wil mezelf toch nog even in de spiegel bewonderen! Voor de rest mij te zien krijgt! :p hihi... Hieronder staat is onze dagplanning! Ik heb echt wel veel tijd voorzien omdat ik weet dat ik een superstresskip ben :p hihi

7.30u Kapper (kapper is 20min. rijden!)
9.00u Make-up (aan huis)
10.30u Aankleden
11.15u Bruidgom komt mij halen
11.30u Vertrek naar gemeentehuis
12.00u Burgerlijk huwelijk
12.30u Receptie op het gemeentehuis (attentie van gemeente +/- 1u)
13.30u Vertrek naar kerk
14.00u Kerkelijk huwelijk

Liefs Tinneke



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik13-1-2012 14:26:24

Bij mij was de planning als volgt:

7u Kapper (2 min rijden)
8u30 Make-Up (5 min rijden van bij kapper)
9u20 Aankleden in mijn ouderlijk huis (15 min rijden van bij make-up)
9u45 Aankomst Bernd om mij op te halen (was ruim voldoende om mijn kleed aan te doen, maar is er gewoon eentje met een rits, dus ging snel)
10u Vertrekken naar gemeentehuis (10 min rijden)
10u30 Burgerlijke trouw
15u - 17u Receptie 1
18u Receptie 2
19u Diner
22u30 Aankomst dansgasten
Ik heb me op geen enkel moment van de dag moeten haasten en dat was wel leuk. Gelukkig had ik voldoende tijd voorzien bij de kapper, want normaal gezien was dit maximum 45 minuutjes werk, maar het heeft uiteindelijk toch langer dan een uur geduurd (je weet namelijk nooit hoe tegendraads je haar op dat moment beslist te zijn). Mijn make-up heeft maar een dik kwartiertje geduurd, dus daar was het ook op't gemakske.
Een goeie raad: je kan beter een half uurtje teveel voorzien, dan 5 minuten te weinig, want van zodra er ergens iets een beetje vertraging oploopt (al maar gewoon omdat de vorige klant misschien nog niet weg is), ga je je anders beginnen opjagen en dat wil je echt niet de dag van je huwelijk.
Groetjes,
Veerle



Claire
25-2-2012
 Meld misbruik14-1-2012 21:06:36

Ok dames, bedankt voor jullie bedenkingen!
Ik heb nu het volgende schema, met meer tijd voor de kapper (voor de make-up heeft de dame me verzekerd dat 9u00 meer dan tijd genoeg is) :

7u30 : kapper (5 min rijden)
9u00 : make-up (10 min rijden vanaf kapper)
10u00 : aankleden in ouderlijk huis (10 min rijden vanaf make-up)
10u30 : aankomst bruidegom
11u00 : vertrek richting gemeentehuis (10 min rijden)
11u30 : burgerlijke trouw
12u30 (+/-) : lunch met suite (ouderlijk huis van mij of mijn man)
14u30 : foto's op meerdere locaties.
18u00 : aankomst gasten avondfeest

Wij hebben heel erg veel tijd voor de foto's in de namiddag, maar we gaan wel naar meerdere locaties. Ik wil ook foto's van onze suite, samen met ons. Zo valt er voor de suite geen te groot gat in de dag, en heeft iedereen toch ook wat tijd om zich op te frissen indien nodig.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...