Nu Online
Momenteel zijn er 207 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

als vrouw een mannelijke getuige: raar?

12-1-2012 10:57:12
Hoi Bruidjes...

Toen mijn vriend me in oktober ten huwelijk vroeg, zijn we meteen alles beginnen regelen..
Ondertussen is de zaal, de dj, de fotograaf en de videograaf reeds in orde...
Al vrij snel wisten we wie er als getuige zou gevraagd worden.
Ofwel koos ik voor mijn broer en koos mijn vriend iemand anders, ofwel koos hij mijn broer en kon ik mijn beste vriend vragen als getuige.
We hebben al enkele jaren lief en leed gedeeld met onze paardjes en ook daarnaast.

Nu heb ik al van heel wat mensen rare reacties gekregen over het feit dat ik, als vrouw, een mannelijke getuige neem...
Graag had ik toch even de mening gehad van andere bruidjes, niet dat er nog iets aan kan veranderd worden want iedereen is ondertussen al gevraagd... :)

Sarah
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1116

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik12-1-2012 11:09:07

Ik vind het niet raar. Je moet iemand nemen waar je zelf een goed gevoel bij hebt en als dat toevallig een man is, dan is dat zo.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 11:09:43

Hey Sarah,

Ik vind hier helemaal niets raars aan hoor. Ik heb ook een mannelijk maatje (ken ik van kleinsaf en is als een broer voor mij). Mijn verloofde komt trouwens ook super met hem overeen en had zelfs verwacht dat ik hem zou kiezen als getuige. Uiteindelijk is het toch mn beste vriendin geworden, maar deze keuze had niks te maken met de kwestie man/vrouw.
's Nachts na de eerste dans en dansen met de ouders ga ik hem als eerste halen om op de dansvloer te komen en dat er niemand riskeert van daar iets op te zeggen hoor!

Mannen en vrouwen kunnen PERFECT gewoon vrienden zijn, ook al denken sommigen dat er dan perse meer achter moet zitten.

Mijn raad is dus: volg je gevoel en trek je niets aan van de commentaar !

Groetjes

Els
16-6-2012
 Meld misbruik12-1-2012 11:10:36

Hey Sarah,

Ik vind het persoonlijk helemaal niet raar dat jij als vrouw een mannelijke getuige neemt; ik heb dat immers ook! :-)
2 vriendinnen en mijn nicht hadden ook een mannelijke getuige, dus ik denk dat het toch wel vaker voorkomt. Een getuige kies je, volgens mij dan toch, omwille van hetgeen die persoon voor jou/jullie betekent en niet omwille van geslacht.
Ik heb zelf trouwens ook nog geen rare reacties gekregen van mensen hierover.

Veel plezier met het plannen!

Els

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik12-1-2012 11:18:48

Hey Sarah,

Ik vind het ook absoluut niet raar dat je een mannelijke getuige zou nemen, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt...
Wat ik eerlijk gezegd wel een beetje raar vindt, is dat jij enkel je beste vriend als getuige neemt, als je broer getuige zou zijn van je verloofde... Is precies alsof je eerst je broer een rol moet geven vooraleer je kan kiezen voor wie je echt wil, maar 'k kan natuurlijk zijn dat ik dat verkeerd zie!
Groetjes,
Veerle

Els
27-1-2012
 Meld misbruik12-1-2012 11:21:33

Hey, bij mij ook een man , mijn broer die ontzettend veel voor mij betekent en iedereen vind echt vanzelfsprekend en ze hadden het verwacht dus je hart volgen!!groetjes

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 11:24:56

Bij mij is mijn broer mijn getuige. Dus ik zie zeker niet in wat daar raar aan is.

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 11:27:06

Ik heb ook een man :)

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik12-1-2012 11:48:21

Dankjewel allemaal... Nu voel ik me toch net iets minder abnormaal :)

De reden waarom er twijfel was tussen mijn broer of mijn beste vriend is eigenlijk vooral omdat onze beide families nog ouderwets zijn op dat punt...
Zij zijn ook allemaal getrouwd met broer of zus als getuige. Ik ben er dan ook zeker van dat wanneer mijn broer geen rol zou krijgen in dit hele verhaal, er vooral langs mijn moeders kant er toch enige ontgoocheling zou zijn...

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 12:07:15

Hoi

Ik vind dat ook absoluut niet raar... Heb zelf ook m'n broer genomen als getuige dus ook een man :-) En dan nog zoals hier boven al gezegd: man en vrouw kunnen toch perfect gewoon vrienden zijn zonder meer??

Groetjes

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik12-1-2012 12:21:07

Hoi Sarah

Voor mezelf was het een uitgemaakte zaak, ik heb mijn broer gevraagd. Mijn toekomstige is enig kind, en in plaats van te kiezen uit één van zijn neven/nichten en tantes/nonkels, heeft hij zijn beste vriend gevraagd. Bij ons dus ook twee mannelijke getuigen. En naar ik begrepen heb uit jouw eerste post zal jouw broer ook een rol hebben als getuige van jouw verloofde.

Je kan natuurlijk ook voor twee getuigen kiezen, vandaag de dag kan je kiezen voor 0, 1 of 2 getuigen per partner. Zo kan je per koppel tot 4 getuigen kiezen. Als jouw verloofde dan voor iemand anders zou willen kiezen dan je broer, kan jij nog steeds voor je broer kiezen, en je beste vriend een rol geven als derde "bijzondere" getuige.

Als dit echt zo gevoelig zou liggen in onze familie, zou ik het zo doen om de kerk wat in het midden te houden en zowel mijn broer als mijn beste vriend dicht bij me hebben op mijn trouw.

maika
3-8-2012
 Meld misbruik12-1-2012 12:34:52

Ik heb ook mijn broer gekozen en mijn verloofde neemt zijn zus. Dus neeeeen niet raar

carine
19-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 12:47:38

hier zijn beide getuigen een man. vind het helemaal niet raar, wij hebben gewoon ons eigen gevoel gevolgd en niet wat iedereen denkt te verwachten.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik12-1-2012 13:20:03

Ik vind het ook helemaal niet raar.

Ook bij mij is mijn broer getuige...

Kim
22-6-2012
 Meld misbruik12-1-2012 14:34:07

Ook bij mij is mijn broer de getuige

Jamie
12-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 16:28:35

Ook hier 2 mannen als getuige :)
Broer is mijn getuige en van mn verloofde is het zn beste vriend.
Het was al lang een uitgemaakte zaak en iedereen kon onze keuze wel voorspellen

Ylenia
18-8-2012
 Meld misbruik12-1-2012 18:20:50

Ik neem mijn (jonge) oom en mijn verloofde zijn zus :)
Mijn aanstaande was ook haar getuige :)
Had er zelfs nog nooit bij stil gestaan dat dit wat omgekeerd is! :)

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik12-1-2012 18:57:57

Ik had mijn 2 broers en Jan zijn broer. Niemand vond dat raar en wij voelden ons daar super bij :-)

darinka
15-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 20:45:56

Hier ook 2 mannen als getuigen.
Ik neem mijn stiefvader als getuige en mijn verloofde zijn beste vriends als getuige

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik12-1-2012 21:20:55

ik neem mijn zus.
mijn vriend neemt zijn twee zussen.
verder hebben we geen broers, ook geen zussen dus we vonden het wel een goede oplossing!

Wendy
28-9-2012
 Meld misbruik12-1-2012 22:21:40

Bij ons zijn het ook 2 mannen.
Ik mijn broer en m'n verloofde zijn broer.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik13-1-2012 12:11:50

Hallo,

Ik zou echt niet weten wat daar raar aan kan zijn? Ik heb ook mijn broer gevraagd...
Gewoon doen dus

Groetjes
Annelies

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik2-2-2012 17:19:38

Eerst en vooral: super een datumgenootje tegen te komen! Altijd leuk! Ten tweede: ik heb ook een mannelijke getuige! Ik zou niemand anders gewild hebben dan mijn broer! Ik heb er ook nooit bij stil gestaan dat dit raar zou zijn als vrouw...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...