Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

planning, hoe doen jullie het allemaal?

  11-1-2012 10:44:52
Hallo,

Ik heb eigenlijk een moeilijke vraag. Voor mij zal ze moeilijker zijn dan voor andere die al getrouwd zijn :-)
Ik weet eigenlijk niet goed hoe dat allemaal gaat met vervoer en planning enzo.
Dus wij zouden graag in de voormiddag foto's gaan nemen. Ik had gedacht om 10u vertrekken dit is in brugge dus ongeveer half uurtje rijden. Laat ons zeggen dat we rond 12u terug zijn.
Het vertrek kan eventueel nog wel vroeger.
Maar dan begint mijn vraag dus.
Mijn vriend slaapt in pittem (ons huis) en ik bij mijn ouders in ardooie. Ongeveer 10 min rijden. Maar hoe geraakt hij daar dan? Dit omdat iedereen waarschijnlijk de avond ervoor de auto aan de feestzaal zal zetten van dichte familie. Vraagt hij dan aan vriend ofzo om hem te brengen?
De ceremoniemeester laten we maar na de middag komen dus hij kan hem dan ook niet ophalen want normaal doen zij dit zeker?
Dus we hebben dan foto's genomen en ons dus laten voeren door familielid, mijn schoonbroer ofzo (iemand die dus niet naar kapper en make-up moet :-) )
Dan willen we om 13 u voor de wet trouwen in pittem dus terug 10 min'tjes ongeveer rijden. Dit zal ongeveer 45min duren want ze geven dan nog een glaasje.
Maar hoe raakt iedereen dan bij mijn ouders thuis? Zich allemaal laten brengen? Want niet iedereen kan daar de auto laten staan bij mijn ouders. en normaal moeten we niet meer terug naar daar. Hoe laat laten we iedereen best toekomen? Geven jullie dan eerst nog vlug een broodje?
Voor vervoer weten we nog niet zeker als we voor bus ofzo gaan, ofwel gewoon vervoer voor ouders en wij. Dan misschien best aan vrienden vragen of ze de suite willen voeren? of gaan ze bij jullie toch met de eigen auto?
Dan van stadhuis naar de kerk in ardooie, ongeveer 15 min.
14u30 kerkelijk huwelijk dus er zal wel tijd zijn daartussen om eens te gaan plassen in stadhuis :-)
Laat ons zeggen 15u30 gedaan. Dan nog wat aan kerk blijven treuzelen en dan vertrekken naar feestzaal.
Dit is ongeveer 30min rijden.
Wat doe je dan eigenlijk tot het avondfeest begint? Waarschijnlijk rond 18u30 gasten laten toekomen, wij werken niet met eerste receptie.
Dus van 16u30 tot 18u30 dan wordt er wel eens een familiefoto genomen maar wat doe je dan nog? Hapje eten en iets drinken?
Ik weet het is veel maar hopelijk heb ik het redelijk duidelijk uitgelegd.
Kan er iemand raad geven want ik vind het ambetant dat ik niet zo goed weet hoe het allemaal moet.
Als ik dit nu al zou weten dan is dat al een grote stap om eventueel voor vervoer te kunnen kijken.

sofie
20-10-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1322


Linsey
2-6-2012
 Meld misbruik11-1-2012 10:52:32

Ik zit ook met planningprobleem dus ik volg even voor tips



Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 11:15:02

Hey Sofie!
Zk een reke zeg!
Kzal ne keer helpen waar dak kan helpen, maar wij moeten ook een beetje opnieuw plannen van de ceremoniemeester :-)
Als ge uw foto's neemt in de voormiddag kzou toch vroeg genoeg vertrekken (9u00) da ge ruim op tijd zijt :-) Da ter wa speling is...(moest er iets mislopen) Maar ge gaat jullie vervoer dus ook maar laten komen in de namiddag? Ik zou dan kijken voor een uurke receptie (11u40 tot 12u40)ofzo bij jen ouders met wat broodjes ofzo daj toch iets gegeten hebt smiddags,...
En dan samen met vervoer (alleen jullie met vervoer of de volledige suite) naar pittem de rest met hun eigen wagens...
Wij vragen voor dat we naar de kerk gaan komt tom mij ophalen met de suite mee en de tantes en nonkels en oma's en opa's mogen ook mee komen naar ons ( elk met hun eigen wagen weliswaar) om een glaasje te drinken. eerst ontbijt voor tantes en nonkels en oma's en opa's bij de bruidegom thuis ( van 7u30 tot 9u00) Om 9u00 ( komt de bruidegom mij ophalen en drinken we nog samen iets met de familie tot 10u00) Zij(tantes en nonkels en oma's en opa's) vertrekken dan om 10u00 vroeger naar de kerk, zodat wij op ons gemak zijn.... :-)
Om 10u15 vertrekken wij met de suite naar de kerk.
En als je in de feestzaal bent, de familiefoto's kdenk een halfuurke dus dan heb je nog een beetje de tijd om op uw gemak te zijn voor dat het avondfeest begint, je hebt ook de tijd voor uw naaste familie, want als de receptie zal beginnen zal der nie veel tijd meer zijn.... Ge kunt u ook nog wa opfrissen en dan gezellig eentje drinken....

groetjes!
En geniet nog van je voorbereidingen!

Ellen



sofie
20-10-2012
 Meld misbruik11-1-2012 11:23:46

Ja kweet tis een hele reke :-) maar kheb dus gisteren naar armand gebeld en dan moet ge daar keer over beginnen denken é :-) Maar wat ik mij dus afvroeg, is dat nie raar dat suite met eigen auto's naar de kerk gaat? Stel dat we toch niet voor iedereen vervoer nemen en enkel voor de ouders dan zal de rest met eigen auto naar de kerk moeten. Maar ik weet niet of je dan eigenlijk ook iets kan kiezen dat niet iedereen voor de kerk uitstapt. Want ze kunnen dan moeilijk hun auto op de baan laten staan hé :-) het is eigenlijk meest dat dat ik moeilijk vindt. ja mss dat we wel zo nog broodje en glaasje geven voor we om 12u40 vertrekken want idd kzou nie graag honger hebben, voor tzelfde geld begint mijne buik dan massa's lawaai te maken in de kerk ;-)
Zijn jullie al naar de ceremoniemeester moeten gaan? Nu is dat nog beetje te vroeg wss voor ons. Hij zei dat ik maar moest contacteren als ik nog meer info had. Dan is dit wss of we vervoer nodig hebben van hem of niet. twas nadien dat ik mij eigenlijk afvroeg wat ik nog allemaal meer moet weten :-)



AB-Wooddesign

 Meld misbruik11-1-2012 11:44:42

Beste,
Wat het vervoer van de suite betreft is het gebruikelijk dat er een bus of zo ingehuurd worden. Als je uit je doppen kijkt vinden jullie er enkele in de omgeving die je kan betalen per vervoersmiddel of per kilometer ipv per uur.

Alvast veel geluk en maak er een mooie dag van.



Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik11-1-2012 11:49:03

Hey,

Ja der zijn mensen die dervoor kiezen om niet heel de suite vervoer te geven, maar dan kan je zorgen dat ze al iets eerder ter plaatse zijn dan jullie dat ze jullie staan op te wachten en dan zo eerst de suite vormen om binnen te gaan in de kerk. Maar Armand zal da wel goed uitleggen ten gepaste tijde, anders kijk je best eerst of je auto's of een bus wil huren (kostprijs,...) Valt de prijs goed mee om allemaal vervoer te hebben dan kan je beginnen regelen wat je wil... Ligt de prijs iets te hoog dan kan je hen met aparte auto's laten gaan en hen jullie laten opwachten aan de kerk, je kan ook zoals je al zei vrienden vragen om met de auto's te rijden en zo kunnen ze dan toch afgezet worden aan de kerk... :-) Kdenk daj eerst die keuze moet maken... Wij zijn gisteren voor de eerste keer bij Armand geweest, veel info gekregen, het meeste is al geregeld voor ons. 1mei komt Armand nog eens naar ons thuis samen met de ouders om nog de rest af te spreken, we hebben nu een volledig papier meegekregen van Armand wat we zeker niet mogen vergeten. We hebben ook al afgesproken hoe we de kerk binnen zullen komen,.... Hierbij heb je 2 keuzes ( wist ik ook niet) De volgorde van de suite,....

Eigenlijk allemaal niet te veel mee inzitten, enkel nu bekijken wat je wil vervoer voor iedereen, of enkel voor jullie en ouders,.... Vervoer vastleggen,...
Ons vervoer ligt al vast van januari vorig jaar...
En ga eens naar de trouwbeurs in de Xpo in Kortrijk ( ik heb trouwens een reductiekaart liggen) ge moogt ze hebben als je wil wij gaan toch nie meer, aangezien alles geregeld is,...
Op de trouwbeurs krijg je dikwijls nog mooie kortingen...

groetjes!



Annelies
1-9-2012
 Meld misbruik11-1-2012 12:43:46

Amai zeg :)

Onze planning zal zijn dat mijn vriend om 13u langskomt met onze bruidsauto naar mij thuis. Van daaruit gaan we dan foto's gaan trekken met de auto van de fotograaf. De fotograaf voert ons dan terug naar mijn ouderlijke thuis. Om 15u komen mijn schoonouders en schoonbroer en zussen ook naar mijn ouderlijk huis om nog een glaasje te drinken. Om 16u vertrekken we naar het stadhuis om te trouwen. Enkel wij in onze auto de rest in hun eigen auto. Om 17u vertrekken we dan met heel de familie naar de feestzaal. Iedereen rijdt met zijn eigen auto behalve wij dan zodat al hun auto's aan de feestzaal staan. Maar wij hebben natuurlijk geen vervoer voorzien voor familie dus hebben dat probleem al niet.



sofie
24-3-2012
 Meld misbruik11-1-2012 12:43:59

hey,
in het kort onze planning:
Om 9uur vertrekken we om foto's te trekken.
rond 11u15 zouden we terug thuis moeten zijn en zouden we samen iets eten met de fotograaf en videograaf.
Rond 12uur afspreekplaats aan de feestzaal voor de suite + mijn ventje.(degene die hun auto daar zetten)
Ikzelf blijf dan nog thuis met de overige suite die niet tot daar moet.
Om 12u15 komt onze Parijse retrobus de suite oppikken aan de zaal.Busje komt dan tot ons huisje. Iets na 1 vertrek naar stadhuis met zijn allen op het busje richting stadhuis.
13uur15 trouw stadhuis met drankje.
met zijn allen per bus naar de kerk tegen 14uur.
15u30 vertrek naar feestzaal.tantens en nonkels volgen ons.
Daar nemen we dan eerst familie foto's.
Intussen zijn er broodjes voor iedereen.
tussen 17u en 19u eerste receptie.
Vanaf 19u30 receptie met daarop volgend eten + avondfeest




sofie
20-10-2012
 Meld misbruik11-1-2012 14:18:04

@ ab wooddesign: kan je anders eens in bericht ofzo sturen als je iemand kent? Want voorlopig is iedereen per zoveel uur dat je hen moet huren.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...