Terug naar overzicht
ik heb niets voorbereid, had gewoon de vragen klaar staan of we de kerk mogen versieren, of er mensen mogen zingen.. Dat is het zowat..
Hallo,vergeet zeker niet te vragen naar jullie doop bewijzen (hoe & waar te halen) en vraag ook naar de kosten nu alvast zodat je achteraf niet voor verrassingen staat!Ik heb hier al diverse prijzen voorbij horen komen, het kost soms nogal wat.Denk inderdaad ook na over (extra) versieringen, vraag wat er 'standaard' al aanwezig zodat je straks niet teveel hebt.Succes !Groetjes Mireille01-09-2006
Wij moesten onze dooptakte niet zelf voorzien, de pastoor zorgt daarvoor.Wij vroeger wel of we zelf voor de muziek moesten zorgen (het is met een cd bij ons), soms doet de koster dat namelijk.En of je zelf de huwelijkskaars moet voorzien + al dan een kruisje.Wij moesten wel weten waar we woonden toen we werden geboren. Ik dacht eigenlijk oorspronkelijk dat hij ging vragen waar we gedoopt waren (zo kan de pastoor de doopakte opvragen), maar hij moet het adres of de parochie weten van waar je toen woonde om dat op te vragen.Groetjes, Silvie27-10-2006
Hey Astrid,Ik zie dat jullie 2 maand na ons trouwen. Is het niet erg vroeg dat jullie al een onderhoud met de priester moeten hebben?Bij ons hebben ze aangeraden pas in januari 2007 terug contact op te nemen voor de verdere besprekingen...Groetjes,Fieke7/07/2007
Bedankt voor alle tips!Fie, het is idd misschien wat vroeg maar de priester stelde zelf voor om al eens rond de tafel te gaan zitten. Ik denk dat hij ons ook wat wil leren kennen en voor ons is het dan ook wat vertrouwder he. groetjes,Astrid