Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kan even niet blij zijn

9-1-2012 18:44:22
De bridezilla in mij komt boven, hoe erg ik het ook vind! Sinds mijn neefje 2j is geworden in juni, is mijn zus bezig met het fijt dat ze graag een tweede kindje wil en dat ze zou bevalle tussen de trouw van de broer (april) van haar man en onze trouw (augustus) dus stopte ze me de pil. Elk familiefeest opnieuw wast het een discussie tussen haar en haar man over een tweede kindje. Haar man zag een tweede kindje niet zitten. En mijn zus wilde absoluut een tweede kindje. Er kon over niets anders meer gesproken worden. Ergens in november zei mijn zus dat haar man wou dat ze haar pil terug pakte, dat heeft ze dan maar gedaan want ze wilde hem niet puchen voor een tweede kind. Hij had haar voor een veto gesteld, hij en hun zoontje of hun zoontje en een tweede kind, maar hij weg. Mijn zus wilde hiervoor haar trouw niet op het spel zetten en luisterde dus.

Vrijdag kreeg ik van haar telefoon dat ze zwanger is en op 6 september moet bevallen. Ik heb me super hard moete in houde om niet te beginne gillen! Er zijn dus 3 opties: 1 ze ligt int moederhuis als wij trouwen, 2 ze moet bevallen op onze dag of 3 ze moet bevallen als wij op huwelijksreis zijn. En om de hele boel af te maken zegt mijn ma: "ja dan moet ze bevallen als gelle trouwt en in u trouwklere naar het moederhuis." Ik ontplofte zo wat en heb droog geantwoord dat ik geen feest met 120 mensen wil achter late. Maar ik kan dus echt niet blij zijn op dit moment!

Het lijkt wel als of mijn zus niet kan verdragen dat zij niet in de belangstelling zal staan. De zus van haar man moet begin augustus bevallen en wij trouwen eind augustus. En nu zal zij wel in de belangstelling staan doordat ze moet bevallen dan en heb ik schrik dat heel ons feest alleen zal draaien om het fijt dat zij dan is bevallen of moet bevallen. En onze trouw naar de achtergrond verdwijnt. zeker met mijn ma die over niets anders kan babbelen dan dat tweede kleinkind, ze kan nu al geen 2sec erover zwijgen.

Zoals jullie kunnen lezen is de bridezilla in mij wakker geworden.

Mieke
25-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1248

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik9-1-2012 18:50:30

mja kzou er ook verveelt mee zitte. tijd brengt raad ...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik9-1-2012 19:01:14

know the feeling had ook deze gevoelens maar schoonzus heeft miskraam gehad en kvoelde mij toch best slecht omdat ik int toch ook niet super blij was met haar 3de zwangerschap maar een miskraam wens je natuurlijk niemand toe

veerle
25-5-2012
 Meld misbruik9-1-2012 19:10:11

Hallo

ook ik heb zo een situatie ik heb zelf een miskrsaam gehad afgelopen juli. MIjn zus opnieuw zwanger is uitgerekend voor begin mei wij trouwen de 25e dus ook ik ben bang dat ze alle aandacht gaat opeisen plus daarbij snapt ze ook nog steeds niet da ik het nog steeds moeilijk heb met haaqr zwangerschap; ik krop maar alles op maar ben bang da de bom nog es goed gaat barsten

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik9-1-2012 19:21:27

zussen die het niet kunnen laten om de aandacht naar hen te trekken. ik ken er alles van.
Leuk is anders. Maar 1 ding moet je onthouden.Het is jullie trouwdag.
In het ergste geval is ze net bevallen. Dan kan ze er helaas gewoon niet bijzijn.Maar het feesten kan dan ook zonder haar hé. en er kan zelfs nog een extra glaasje gedronken worden op de geboorte.
Ik heb intussen geleerd alles te relativeren en vooral leren zwijgen.
Als jongste van 6 heel belangrijk.
Want der is altijd wel iets waarom de trouw een probleem is.
Mijn ene zus moet enkele weken ervoor bevallen en mijn andere zus gaat door een moeilijke periode na haar scheiding.(die zit dan gewoon te janken of in een droomwereld)

iris
30-6-2012
 Meld misbruik9-1-2012 19:22:37

Natuurlijk niet leuk, maar zwanger worden is geen exacte wetenschap. Jouw zus zal nu ook weer niet precies gepland hebben om in de buurt van jouw trouw te bevallen. Laat het nog even bezinken en binnen een paar weken ben je ook blij met het nieuwe neefje of nichtje.
Groeten, Iris

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik9-1-2012 19:48:00

Ik ben het eens met Iris, zwanger worden is inderdaad geen exacte wetenschap, en je kan toch niet verwachten dat iemand een zwangerschap uitstelt voor jouw trouw??? Soms moet je maanden of jaren proberen om zwanger te worden, en jij zou dus eigenlijk willen dat ze zoiets belangrijk voor ongeveer een jaar uitstelt voor één dag van jou? mijn nicht heeft me net evrteld dat ze vlak na onze trouwdatum uitgerekend is, ik kan daar alleen maar blij om zijn. Sorry bruidjes, maar ik vind dit behoorlijk bridezilla inderdaad.

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik9-1-2012 20:19:00

Ik moet me toch wel aansluiten bij de laatste 2 dames (mssn omdat ik zelf al 2 kindjes heb)
Wees blij voor je zus dat haar droom voor een tweede kindje uitkomt...bij ons kan het zijn dat mijn schoonzus tegen dan zwanger is!

Ik zou daar totaal geen probleem mee hebben! en ja, de mensen zullen dan wel is vragen hoe het met haar gaat, wat het gaat worden,...maar je kan toch moeilijk verwachten dat iedereen de hele tijd maar tegen jullie gaat praten. Jullie gaan toch genoeg te doen hebben?

Jullie zullen trouwens sowieso in de belangstelling staan meid! Laat jullie voorbereiding en grote dag niet verpesten door negatieve gevoelens! Dat je het moeilijk hebt met je mama kan ik best begrijpen maar mssn kan je is rustig met haar praten en vermelden dat je begrijpt dat ze enthousiast is over het 2 kindje maar dat voor jullie de trouw dit jaar héél belangrijk is en dat je hoopt dat ze dit enthousiasme met jullie kan delen.

dany
16-6-2012
 Meld misbruik9-1-2012 20:33:14

Het is JULLIE dag,dus laat de rest maar de rest.Trek het je niet teveel aan en geniet van jullie voorbereidingen en jullie dag zelf.
Succes en dikke knuffel.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik9-1-2012 22:22:40

Het lijkt mij dat jouw zus vooral heel erg graag een tweede kindje wil. Zoals hierboven al aangehaald, zwanger worden is geen exacte wetenschap en dat kan je echt niet zo plannen. Je kan haar toch niet kwalijk nemen dat ze graag een kind wil?
Mijn schoonzusje is ook een paar dagen geleden bevallen (en ja, de baby zal erbij zijn op ons feest, want dan geeft ze nog borstvoeding) en ik heb maar liefst vier nichtjes die hoogzwanger zullen zijn op onze trouwdag (als ze het nog halen). En ja, die zullen zeker de nodige aandacht krijgen, maar dat geeft toch niet? Geluk is er toch om te delen? En trouwen en kindjes krijgen, dat zijn nu toch net de mooiste dingen in een leven! En jij zal echt wel het middelpunt zijn op jouw dag, maak je daar nu maar geen zorgen om ;-)

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik10-1-2012 8:44:37

Inderdaad wel een beetje bridezilla hoor! Jouw trouw is belangrijk voor jou, kinderen zijn belangrijk voor je zus. Terwijl jij trouwt draait de wereld gewoon door. Je zus hoeft niet voor jou haar leven on hold te zetten. Op je trouwdag zal de belangstelling heus naar jou gaan, en de kans dat de bevalling echt net die dag is, is toch klein. Wees blij voor haar, en leef met haar mee, want ik kan me wel voorstellen dat met haar man ze nu andere problemen aan haar hoofd heeft dan jouw trouw.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik10-1-2012 8:47:29

Ik zou nu ook gewoon snel blij worden voor je zus... misschien bevalt ze wel op je trouwdag; dat kan toch niet mooier zijn? zoveel geluk op één dag !!
Ik zou het zelf leuk vinden om met mijn trouwkleed en heel de sirk naar het ziekenhuis te gaan :) dat levert vast leuke trouwfoto's op ! maar wie ben ik... :)

komt wel goed meid, op den duur ga je al blij zijn dat de mensen over je zus praten, en jou even een minuutje gerust laten... drukke dag hoor die trouwdag :) genoeg mensen om tegen te babbelen over JOUW dag !

liefs

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik10-1-2012 9:49:13

Hallo Mieke

Ik zal op mijn trouw 3 zwangere vrouwen hebben die allemaal op huin einde lopen, vind ik dit erg?? nee totaal niet, super gewoon, ik gun het iedereen om zwanger te zijn, en toch super leuk als er een kleintje geboren wordt op je huwelijksdag, dubbel feest... een zwangere vrouw gaat echt niet met aandacht lopen, tegen dan weet iedereen het al, en zijn het babbelen erover al lang beu... zwanger zijn blijft echt niet interessant, en mensen willen meer dan pietpraatjes over kindjes en ongeboren kindjes...

Dit is jouw dag, en iedereen zal jou de aandacht geven die je verdient, zie het positieve van de zwangere vrouwen in, ooit heb je mss hetzelfde voor :-)

dikke x

heidi

Meld misbruik10-1-2012 13:27:47

Mijn zus is afgelopen jaar in Juni getrouwd...(ik ben al getrouwd), ook zij wist dat ik zwanger was maar vond dit zeker niet erg, ik heb 1week voor haar trouw spijtig genoeg een curtage moeten laten doen, ik was 3maand ver en zij wou zelfs haar trouw uitstellen voor mij wat ik wel zeer lief vond, maar dit wou ik niet... ik ben naar haar trouw gegaan en genoot er toch een beetje van, ze had wel van tervoren iedereen verwittigd want ik had al een buikje en dit was nog niet weg... s'avonds heeft ze me helemaal ontroerd door eerst mijn openingsdans van mijn trouw te laten spelen en dan zij hun openingsdans... ik denk dat je het een beetje overdrijft, wees blij voor een zwangerschap...het kan ook anders gaan.
Toen ik huwde is de peter van mijn man een week voor ons huwelijk en zijn meter een week na ons huwelijk gestorven... je ziet, er zijn ergere dingen

Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik10-1-2012 13:39:30

Ik zal er nog wel blij over kunnen zijn, maar gewoon niet op deze moment. Mijn vriend sukkelt al van in oktober met zijn gezondheid en ze weten nog altijd niet wat het is. Het heeft al stress, hyperventilatie, leverkanker en chronische ziekte van Lyme geweest. Ik heb met hem al 's nachts op spoed gezeten omdat hij niet meer goed kon ademen. Onze trouw voorbereidingen staan dus op stil.
En dan vind mijn zus het de normaalste zaak van de wereld dat ik mijn gasten maar moet achter laten omdat zij moet bevallen, dat was er even te veel aan. Ik werk lange dagen, doe het huishouden helemaal alleen (waar mijn vriend der voor wel bij hielp) ben dood moe en op van de stress en doe de laatste tijd ook niet veel meer dan huilen, om de schrik wat mijn vriend mankeert en om wat er nog gaat komen. En mijn vriend kan niets anders dan op internet van alles op te zoeken, direct het ergste denke, maar zegt niets tegen mij en is dan boos omdat ik niet riek dat hij bepaalde symptomen heeft.
En dan verwacht iedereen dat ik blij ga zijn omdat mijn zus een kind krijgt als wij gaan trouwen, of toch zouden moeten trouwen.

Eens mijn vriend terug beter is en ik op dat vlak terug wat gerust ben, zal ik ook wel blij zijn voor de komst van dat nieuwe leven en dat ik meer tijd kan doorbrengen met mijn neefje/petekindje en niet iedereen hem opeist zoals nu. En waarschijnlijk zal het toch sneller zijn.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik10-1-2012 19:09:43

ik vind niet dat je je moet verdedigen mieke je voelt je zoals je voelt daar kun je niets aandoen . je bent hier om je hartje te luchten niet om kritiek te krijgen . Toen ik het hoorde van de zwangerschaps plannen was ik ook niet mega blij ( ja ik weet de wereld draait niet rond mij maar mijn grootste angst was een bevalling tijdens mijn huwelijk of zonder mijn broer te trouwen) éénmaal dat ze zwanger ,was ik weer super blij voor hen . spijtig genoeg liep het anders af .

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik11-1-2012 9:55:45

Hoi Mieke, ik wou je zeker geen kritiek geven, we hebben allemaal dagen dat we iets minder kunnen verdragen dan andere dagen, alle begrip hiervoor, ook voor je gehele situatie... maar we zijn er ook allemaal voor je verder te helpen, en iedereen doet dit op zen eigen manier... iedereen geeft zijn mening, en soms liggen deze nogal ver uit elkaar...

Laat je in elk geval ni kisten door al de problemen die je nu hebt... en concentreer je vooral niet op andere mensen, genoeg zorgen aan je hoofd...

Het komt wel goed!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik11-1-2012 13:28:17

Hey Mieke,
Eerst en vooral hoop ik dat ze vlug vinden wat er mis is met je vriend zijn gezondheid. Niks zo erg als in onzekerheid zitten.
Verder denk ik dat je wel blij mag zijn met de zwangerschap van je zus, die wou blijkbaar supergraag een 2de kindje dus dat is goed nieuws. Maar ik snap wel je gevoel, op je huwelijksdag wil je zelf graag in de spotlight staan (welke bruid nu niet hé ) en dan zou het niet leuk zijn als iedereen maar niet stopt met praten over die zwangerschap/bevalling van je zus...
Dan: het is niet omdat zij (en blijkbaar ook je moeder) vindt dat jij je gasten maar alleen moet laten als zij toevallig op jullie huwelijksdag zou bevallen dat je dat ook moet doen...
Het is nog sterk afwachten wanneer ze bevalt hé, het kan ook voor of na jullie huwelijksdag zijn.
Als mijn zus die dag zou bevallen... tja dan zal die een dagje langer op mijn bezoek mogen wachten hoor (ze gaat daar heus niet dood van), je kan een feestzaal vol gasten nu éénmaal niet alleen laten en bovendien een gezinnetje dat net een kindje erbij gekregen heeft, laat ik liefst die eerste dag in alle stilte samen genieten...maar zo denk ik erover natuurlijk, als ik zou bevallen zou mijn familie die eerste avond er ook niet direct moeten staan, dat is een moment van mij en mijn man...
groetjes,
ilse

nele
11-8-2012
 Meld misbruik11-1-2012 13:53:06

Hey mieke,

Ik snap best wel dat je onder veel stress staat, maar je zus is hier niet de oorzaak van en het haar kwalelijk nemen dat ze zwanger is is wel spijtig.
Mijn 2 toekomstige schoonzusjes hebben alle 2 een kinderwens, bij eentje zijn ze ondertussen met ivf begonnen en als hun eerste poging gelukt was ging ze net moeten bevallen op onze trouwdatum. Ik heb mee in spanning met hun op het nieuws gewacht en hoopte echt voor hun dat het gelukt ging zijn. Nu is het niet gelukt en ze treuren er iets minder over omdat ze weten dat ze nu wel op onze trouw aanwezig kunnen zijn. Mijn ander schoonzusje wou stoppen met de pil toen wij aankondigden dat we gingen trouwen heeft ze dit nog een tijdje uitgesteld, maar nu gaat ze ook gewoon proberen zwanger te worden en de kans is heel groot dat ze tegen dan zwanger is. Dit vind ik echt fantastisch, een zwangerschap slokt echt niet alle aandacht naar zich toe hoor. Je zal wel zien jou dag is en blijft jou dag!!

Hoop vooral voor jou dat je vriend snel beter is!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...