Nu Online
Momenteel zijn er 51 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Malediven of Mauritius in augustus?

  4-1-2012 10:14:53
Dag bruidjes!
Eindelijk kunnen de meesten onder ons zeggen dat we dit jaar trouwen!
Wie van jullie ging in augustus al naar Mauritius of de Malediven? Waar heb je het minste kans op regen?
Ik ben ook een beetje bang om te boeken via Mauritiustravel...ik lees alleen maar positieve ervaringen? Iemand negatieve ervaringen?
Alvast bedankt!

Bianca
11-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1218


Britt
23-6-2012
 Meld misbruik4-1-2012 11:46:52

wij trouwen in juni en gaan naar de malediven, opt reisbureau hebben ze ons gezegd dat het regenseizoen in de malediven stopt begin juni.Dus ik veronderstel dat je dan in augustus ook nog droog zult zitte ;)



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik4-1-2012 12:18:01

Wij wilden ook graag naar Mauritius of de Malediven gaan op huwelijksreis, maar dat werd ons in het reisbureau afgeraden voor onze periode (juli). In Mauritius is het dan winter en kan het soms maar 19 graden zijn. (En ik wil warmer weer dan in België als ik op reis ga...) In de Malediven is het dan echt wel regenseizoen. Wij hebben ook nog bevestiging hiervan op het internet gezocht en vonden dit:

"De Malediven zijn het gehele jaar door te bezoeken. De eilanden ebben een tropisch klimaat waarbij het gehele jaar de temperatuur rond de 29ºC ligt. De zon schijnt het hele jaar door gemiddeld acht uur per dag. De luchtvochtigheid en hoeveelheid neerslag verschilt echter wel per periode. De droge periode loopt van januari t/m april waarvan februari meestal de droogste maand is. De zuidwest-moesson (Hulhangu) zorgt voor regen in de periode mei t/m oktober, waarvan mei en september de natste maanden zijn. De regen valt meestal in korte, hevige buien."(volgens Pangeatravel.nl)

en

"Mauritius heeft een tropisch klimaat wat betekent dat de temperatuur praktisch nooit onder de 22°C komt. De temperatuur varieert van 22°C tot 26°C in de winter (mei tot oktober). In de zomer (november tot april) ligt de temperatuur tussen 26°C en 32°C. In het binnenland is het iets kouder en kan de temperatuur in de winter teruglopen naar 19°C en in de zomer rond de 26°C. Verder geldt dat het noorden en westen van het eiland iets warmer en relatief droger zijn dan het oosten en het zuidelijke deel. De watertemperatuur varieert tussen de 22°C en 27°C gedurende het jaar."(volgens Pangeatravel.nl)

Daarom hebben wij besloten om naar Bali te gaan, waar het weer, normaal gezien, heel wat beter is.




Delphine
21-4-2012
 Meld misbruik4-1-2012 14:32:35

Malediven zou ik goed informeren bij reisbureau, met dat ze nu volop in het nieuws zijn. Je hebt het vast wel al gehoord dat er nu een streng moslimregime aan de macht is die alle hotels op de Malediven beschuldigd van prostitutie en nu net alles verboden heeft dat met massage en wellness te maken heeft...
Lijkt me dan niet meer zo ontspannend om te gaan, want volgens mij is daar buiten wellness en hotels niet veel te beleven...

Mauritius hebben we zelf ook overwogen, daar kan je nog excursies enzovoorts doen en heb je meer dan enkel water en zand... Je kan dan ook bv. naar Réunion, met prachtige natuur, lekker eten en boeiende cultuur.

Uiteindelijk kozen we voor Australië, is iets helemaal anders, maar we kwamen tot de conclusie dat we ons na 3 dagen al zouden vervelen als we naar zo'n hotel-resort zouden gaan. In Australië trekken we zelf rond per auto en per boot :). We gaan in april-mei, dus dan is het daar herfst (= 25°) in het zuiden en droog seizoen in het regenwoud in het noorden.




Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik4-1-2012 17:03:38

Hallo! Ik ben zelf een reisagente en de eerder gegven informatie hierboven over de Malediven klopt niet (jammer genoeg voor Britt...)!! De Malediven moet je bezoeken van november tot einde maart (onze winter) en helemaal niet tijdens onze zomer! Het regenseizoen begint vanaf april tot einde oktober dus helemaal omgekeerd!! Hopelijk blijft het bij een kleine bui af en toe maar met een beetje pech heb je daar 2 weken lang zware regenval. Op de bestemming zelf is niets te doen dus je moet het vooral hebben van zon/zee/strand daar. Dat dit het slechte seizoen is, is trouwens ook makkelijk te checken door de prijzen te vergelijken : vaak meer dan de helft goedkoper bij verblijf tussen mei-september en daar is natuurlijk reden voor...
Mauritius kan je zeker en vast wel doen in onze zomer, afh. van welke kan van het eiland je kiest. Seychellen is ook een goed alternatief. Bij vragen, mag je me altijd een privéberichtje sturen hoor! XX



Bianca
11-8-2012
 Meld misbruik5-1-2012 15:55:44

Bedankt voor de info!
Wat handig zo'n reisagente op het forum ;-)
De zoektocht naar de ideale bestemming gaat dus verder...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...