Nu Online
Momenteel zijn er 41 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkosten

  2-1-2012 22:08:14
Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar!
Met een nieuw jaar komen er ook vragen :)
Zoals hoeveel kost trouwen voor de gemeente en voor de kerk
en hoeveel kost een trouwfeest zelf? Ik weet ook dat dat afhangt van hoeveel volk je vraagt en of je hen eten geeft ja/nee
maar wij willen het heel simpel houden, smiddags gaan eten met de ouders/grootouders/broers en zussen en getuigen
dan wouden we een amateur-fotograaf (wel iemand die fatsoenlijke foto's kan maken) vragen om wat foto's te maken gedurende de hele dag van 's morgens tot 's avonds, met die fotograaf namiddag wat foto's gaan maken en 's avonds een avondfeest voor vrienden en collega's en de rest van de familie met een hapje en een drankje

kan iemand die al getrouwd is of gaat trouwen en dat allemaal heeft uitgeteld zo eens een schatting geven zodat we weten waar we aan beginnen :)


alvast bedankt!


Saskia
12-4-2014
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1433


Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik2-1-2012 22:45:44

Hoi Saskia

Bij ons kost het op de gemeente de geweldige som van 14 euro :-) Dat valt dus goed mee.
Voor de Kerk heb ik me laten vertellen door een koster dat het ons een 250 euro kost.

Het avondfeest dat hangt echt volledig af van wat je zelf wil! :-) Wij hebben een klassiek feest met aperitief, menu aan tafel, dessertbuffet en nachtbuffet voor zo'n 90 personen... Dus dat loopt al aardig op...

Maar ik lees hier toch wel variaties van 2 000 euro tot 20 000 euro voor een feest dus dat is wat je kiest. Bvb een barbecue enzo vallen ook wel goed mee in prijs en is misschien toch wel een leuk idee voor 's avonds? In elk geval héél veel succes met het plannen van je bruiloft!!! :-)

Groetjes

Katrien



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik3-1-2012 2:00:32

De kosten voor de gemeente zijn afhankelijk van waar je woont, tussen de 0 en de 400 euro.

Voor de rest zijn de budgetten heel uiteenlopend. Bedenk eerst wat je budget is, en wat voor jou prioriteiten zijn en wat minder belangrijk is. Deel aan de hand daarvan in wat je wil uitgeven. Grootste kosten zijn zaalhuur, fotograaf, kleding, dj, ringen en natuurlijk eten en drinken. Reken ongeveer de helft tot tweederde van je budget voor eten en drinken. Deel dat bedrag door het aantal personen en je weet hoeveel je per persoon kan uitgeven.



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik3-1-2012 8:32:17

Hoi,

bij ons kost de gemeente 25 euro en de kerk inderdaad 250.
In het totaal rekenen wij tussen de 15.000 en 17.500 euro kwijt te zijn, maar wij geven een groot feest voor veel mensen dus dit neemt toch wel zo'n 10.000 euro in beslag (enkel zaal, eten en drinken).
Dus als jullie veel minder mensen vragen dan denk ik dat dit dus voor een veel lagere kostprijs haalbaar is.



An
18-5-2012
 Meld misbruik3-1-2012 8:48:02

Een goede raad: beslis éérst over je budget voor je begint rond te kijken. Voor quasi elk budget kan je een leuk trouwfeest organiseren. Heel veel plezier met het plannen!



Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik3-1-2012 8:54:16

Ons totaal plaatje kost denkik een 7000 euro. s'Middags komen ouders thuis een stuk taart eten terwijl wij foto's gaan nemen en s'avonds hebben we een feest aperitief, 4 gangen menu aan tafel, fonkelende bruidstaart en dessertenbuffet voor 75 man.



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik3-1-2012 9:37:16

hey, bij ons een schatting van ongeveer 8000 euro, daar zit in: kerk, gemeente, schoenen, juwelen, bedankingen, uitnodigingen, versieringen, gastenboek, enveloppedoos, ringen, kaars, boeket en bloemstukken, fotograaf, vervoer, feest voor 80 personen met receptie en 4 gangenbuffet!
niet bijgerekend: kledij

groetjes xxx



Saskia
12-4-2014
 Meld misbruik3-1-2012 11:59:13

Wij zijn van plan om dus te trouwen voor de wet en voor de kerk
daarna met naaste familie (ouders, grootouders, broers en zussen en getuigen) ergens gezellig te gaan eten.. daarna foto's maken met de fotograaf terwijl de familie naar de zaal trekt
en dan kan het avondfeest beginnen voor zo'n 127 man in totaal
we hebben wel besloten om daar geen eten te voorzien, enkel eventueel bruidstaart en natuurlijk drinken a volonte

hopelijk allemaal binnen een doenbaar budget :)



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik4-1-2012 12:11:27

De zaal zal bij ons rond de 8000 euro zijn;: eten en drank erbij ntl (een receptie, een diner en dan dessertenbuffet en dit met wisselgasten: gasten die de hele tijd blijven en dan ook een groep enkel receptie en een groep enkel avondfeest). De kerk wordt 250 euro. De stad vraagt 15 euro voor t trouwboekske. Een auto zou ik normaal kunnen hebben van een goede vriendin van mijn mama Wij gaan verder ook op hotel de nacht zelf met de ouders; ed. maar we hebben hen de keuze gelaten dus we betalen enkel onszelf (negentig euro; kamer voor twee met ontbijt). fotograaf is rond de vierhonderd euro (fotoboek maak ik zelf we krijgen enkel digitale bestanden. Een fotoboek zou rond de 900 euro kosten dus ik heb er voor gepast. Ik maak digitale boeken en laazt die gelijk meeprinten voor ouders en getuigen). Kledij heb ik nog niet meegeteld want die moeten we nog gaan kopen.

TIP: op het net kan je budgetplanners vinden om zelf in te vullen. Als je dat allemaal doet (wat jullie niet willen kan je open laten, etc) dan krijg je al een iets beter idee. Ik heb er een goede gevonden maar ik heb enkel nog de geprinte versie. De website vind ik niet meer (stond in mijn favo maar die pc is gesneuveld). Anders had ik de link geplaatst. Nu er zijn er veel andere te vinden.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik5-1-2012 10:04:55

Wij zijn enkel getrouwd voor de wet, wat ons 9 euro gekost heeft voor het trouwboekje... Verder hadden wij een receptie voor ongeveer 100 personen, een diner voor een 50-tal personen met nadien dansfeest waarbij er nog 50 personen bijkwamen... Alles samengeteld (dus van uitnodigingen, tot kledij, vervoer, bedankjes,...) zaten wij aan ongeveer 15000 euro...



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...