Nu Online
Momenteel zijn er 111 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskindjes: dilemma

2-1-2012 16:36:00
Hallo allemaal,
ik had een vraagje over bruidskindjes.
We hebben zelf 2 kindjes. Een dochtertje van (tegen de trouw) 7j en een zoontje van 5j.
De getuige van mijn man heeft 2 dochtertjes (van 6j en 4j). Is het dan de gewoonte om hen als bruidskindjes te vragen?
Mijn schoonzus heeft ook 4 kinderen, maar 3 van de 4 zijn ouder dan onze kids. En ik denk dat onze dochter zich dan een beetje zal laten overdonderen door die 3. Ook al is het hun bedoeling dan niet, hé. Maar ik wil toch ook wel een beetje dat onze eigen kinderen een rolletje spelen op onze trouwdag.
Vandaar m'n vraag. Zou ik die 2 dochtertjes kunnen vragen, zonder dat m'n schoonzus zich voorbijgestoken gaat voelen? Onder het "mom" van: het zijn de kinderen van de getuige?
Ik weet het niet zo goed. Als ik er niet uitkom, vraag ik geen extra bruidskindjes.

Groetjes
Katrien

Katrien
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 680

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik2-1-2012 17:16:39

heylabah.. zou jouw schoonzus daar veel belang aan hechten als je hun kindjes niet vraagt? Als je gewoon de situatie uitlegt, zal ze daar toch geen problemen om maken (denk ik, niet?)
Allé t'is jullie huwelijk hé, en jullie kiezen zelf wie of wat jullie willen.
Mijn redenering is tegenwoordig "je kan toch niet voor iedereen goed doen, dus doe dan tenminste wat je zelf graag wilt!"
En als je er echt niet uitkomt dan zou ik als ik u was gewoon je eigen kindjes alleen als bruidskindjes kiezen. En dan vermijd je al het commentaar
Wij hebben gekozen voor ons eigen dochtertje (natuurlijk!! Tege dan is ze 3.5 jaar) en dan de 2 kindjes van mijn zus. Allé de oudste (meisje 4.5jaar dan) al zeker, ma de kleinste weten we nog niet als die echt in staat gaat zijn om daar te gaan staan tegen dan is hij 2.5jaar dus da kan wat moeilijk zijn
Ons dochtertje zal dan ook op haar gemak zijn, als haar nichtje ook naast haar staat die dag. Anders is ze ook maar alleen hé... dusja...

Maar ik zou zeggen... leg het gewoon wat uit en kijk naar haar reactie. En kijk dan verder...
Veel succes xxx

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik2-1-2012 17:24:34

Ik zou enkel je eigen twee kindjes als bruidskindjes nemen. Voor hen is het toch het belangrijkste (want het zijn hun mama en papa die trouwen) én het kan maar zo gemakkelijk zijn.

Els
27-1-2012
 Meld misbruik2-1-2012 17:52:34

Wij nemen enkel onze eigen kids ( zoontje van 5 en dochter van bijna 3) onze jongste is dan 4maand en word die dag gedoopt dus staat vanzelfsprekend mee bij ons, mijn oudste broer ( mijn getuige) heeft ook 3 kids en mijn ander broer, maar het is bij ons nooit een onderwerp geweest, waren er altijd al zeker van dat het gewoon onze eigen kids zouden zijn
Groetjes

inge
15-9-2012
 Meld misbruik2-1-2012 19:58:29

Wij nemen ook enkel ons eigen kindjes, mijn broer is getuige en heeft drie zoontjes en mijn vriend zijn neef is ook getuige en heet 1 dochter. Maar dat vind ik teveel en ik wil ons eigen kindjes in de kijker zetten.

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik2-1-2012 23:13:53

wij hebben ook enkel onze eigen kindjes genomen als bruidskindjes

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik3-1-2012 7:55:18

Bij ons is het makkelijk: ons zoontje is bruidsjongen, net zoals het zoontje van mijn getuige en het dochtertje van mijn schoonzus. Verder zijn er geen kindjes, dus ik kan ze allemaal nemen :-)
In jouw geval zou ik enkel je eigen kindjes nemen. Zo zijn zij ook heel speciaal die dag (en alleen zij) en kan je niemand voor het hoofd stoten. Mijn zoontje is superfier dat hij de ringen mag dragen, zo is hij toch iets meer speciaal dan de andere twee ;-)

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik3-1-2012 8:53:20

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik zou het alleen maar doen omdat die 2 meisjes echte vriendinnekes zijn van onze kids (en ook meer hun leeftijd dan de kinderen van m'n schoonzus). Ik zal er nog eens goed over nadenken, maar ik vermoed dat het het makkelijkste is om enkel onze kinderen als bruidskindjes te nemen. Dan kan niemand zich voorbijgestoken voelen, hé.

Katrien

heidi

Meld misbruik3-1-2012 15:33:56

toen ik in 2009 in het huwelijksbootje stapte hadden we 2 zoontjes, deze waren natuurlijk van de partij, ook mijn zus had toen 2 kindjes en ook deze hebben we gevraagd, ieder had ze'n taakje en toch stonden onze jongens iets meer in de kijker (onze jongens hadden een grijs kostuumpje aan de andere jongen een zwart en het meisje een oudroos kleedje), bij het binnenstappen in de kerk liepen eerst de 2andere kindjes met wat plaats tussen,eens zij halverwege waren kwamen mijn zoontjes en ikzelf met mijn papa de kerk binnen.Ik vond het leuk hen erbij te hebben, toen mijn zus vorrig jaar trouwde mocht
en ook mijn kindjes meelopen (ondertussen was er al eentje bijgekomen) en ook dit jaar bij de trouw van mijn broer zijn ze allemaal van de partij (8kindjes in het totaal want ik verwacht een vierde)... maar dit is alles hoe je het zelf wil, bij ons is het de gewoonte

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...