Nu Online
Momenteel zijn er 235 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwbelofte: probleem! HELP!!!!

  24-7-2006 10:20:31
Probleempje: onze priester is nogal traditioneel en wil dat we de traditionele trouwbelofte (ziekte en gezondheid, rijdom en armoede, je weet wel) gebruiken. Nu wilden wij dit heel graag personaliseren maar die tekst MOET er in van hem!! Nu weet ik zelfs niet hoe de originele tekst is... Kan iemand mij helpen? Weet iemand wat de officiële tekst is? Zijn er nog mensen met dit probleem? We mogen er wel iets aan toevoegen maar de officiële tekst moet er ook in...

HELP!! Hebben jullie ideeën hoe we dit kunnen oplossen?

Kan iemand mij alvast de officiële tekst bezorgen?!

Je kan me mailen op: saartje_vdb@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes,

Saar (25/08/06)

www.saarenfrank.be

Saar
25-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2545


els

 Meld misbruik24-7-2006 11:37:10

Zal thuis eens kijken heb nog wel een boekje met de traditionele geloftes. Bij ons moesten de traditionele beloftes niet, maar ze moest wel voldoen aan 4 voorwaarden. Er moest in staan dat ik zijn vrouw wou zijn (hij mijn man dus), dat het voor altijd was, voor God (dat we dus geloven) en dat we kinderen willen.

Groetjes,

Els
290706



Saar
25-8-2006
 Meld misbruik24-7-2006 11:56:57

Het zou leuk zijn mocht je dat willen doen!

Alvast bedankt voor de moeite Els!

Groetjes,

Saar



ellen
23-9-2006
 Meld misbruik24-7-2006 12:05:40

Goh, ik vind dat toch wel een beetje grof dat je erin moet vermelden dat je kinderen wilt! Wat als je nu eenmaal geen kinderen wilt?



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik24-7-2006 12:09:05

Hey,

als hij dat er per sé zo traditioneel in wil, waarom geeft hij jullie dan de tekst niet? Ik vind dat allemaal nogal makkelijk...

En dat van die kinderen... er zijn pastoors die weigeren je te huwen als je verklaart geen kinderen te willen. Da's nu eenmaal de katholieke kerk hé, dus daar moeten we ons maar bij neerleggen vind ik.

Groetjes,
Lieve



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik24-7-2006 12:20:09

Hey

Je moet niet beloven dat je kinderen wil, maar je moet beloven dat als je kinderen krijgt dat je ze goed zal opvoeden. Dat is iets heel anders.

Bij ons moest het ook niet de juiste tekst zijn maar wel met die elementen erin.

Groetejs

Vicky
09.09.06



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik24-7-2006 14:35:59

Hey,

Idd, je moet beloven als er kinderne komen, dat je ze wil opvoeden. In principe is het inderdaad zo, dat als je geen kinderen wil - dat je eigenlijk niet getrouwd kan worden voor de katholieke kerk. Wist je dat, als je voor je huwelijk weet dat je geen kinderen kan krijgen en je verzwijgt dit voor je partner, dat dit een geldige reden is om je huwelijk te laten ontbinden...
Saar, ik heb dezelfde geloften moeten gebruiken wegens traditionele prietser en mail je ons misboekje door met de geloften in.

Succes

Katrien



Vanessa
9-9-2006
 Meld misbruik24-7-2006 19:56:11

ja inderdaad je moet dat beloven van die kinderen. Wij trouwen voor de kerk en kiezen heel bewust niet voor kinderen , onze pastoor weet ook waarom, maar we hebben er een mouw aan gepast in die zin dat hij zal vragen: zijn jullie bereid kinderen te aanvaarden als geschenk van God? Ja dat zijn we.
Je kan de 4 vragen stellen (vrij gekomen, voor altijd, voor god en kinderen) en samen antwoorden ja en dan een eigen gelofte opstellen met jullie ding, zo gaan wij dat doen.
We zien graag kinderen daar gaat het niet om dus...
Groetjes



els

 Meld misbruik25-7-2006 15:12:05

Ik wil je man zijn en ik beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid.
Ik wil je liefhebben en waarderen, al de dagen van mijn leven.

Dit is wat ik gevonden heb, maar ontbreek schijnbaar een stukje, staat niks in over kinderen.

Groetjes,
Els



els

 Meld misbruik25-7-2006 15:14:25

Bij ons zei de pastoor dat als je geen kinderen wou je niet kon trouwen voor de kerk. Als je er krijgt moet je ze als christen opvoeden, als je er opm de één of andere reden geen krijgt is dat natuurlijk "geen probleem".

Groetjes,

Els


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...