Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw is eindelijk geregeld, 't is officieel :-)

27-12-2011 18:27:06
Vandaag eindelijk in het districtshuis geraakt om onze ondertrouw te regelen. In Antwerpen kan dat maar 6 maand op voorhand. Toen ik destijds belde voor info zeiden ze mij dat het echt superuitzonderlijk is dat er twee koppels trouwen op één dag hier in Berendrecht en Zandvliet. Staat er toch nog wel koppel op zeker voor 23 juni. Gelukkig hadden zij niet ons uur. Wij trouwen nu om 12u30 omdat het maar mogelijk was tot 13u. Het koppel voor ons staat er op voor 12u00.
Ik vind het wel lastig dat we daar misschien met twee koppels tegelijk staan als zij buiten komen en wij binnen gaan. Vooral omdat er maar een half uurtje verschil tussen zit. Ik had het liever anders gezien maar ik zal me er bij moeten neerleggen.

Eline
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 875

pit
18-5-2012
 Meld misbruik27-12-2011 20:15:09

Hey Eline,

Je mag blij zijn dat er nog een half uur tussen zit in Antwerpen stad is er om de 15 min een trouw!
Je moet je er gewoon bij neerleggen want er is gewoon geen andere keuze.
Wij trouwen om 10u15. En om 10u is er een trouw en om 10u30 de volgende.
Wij gingen niet voor de kerk trouwen maar hebben dan voor een persoonlijke ceremonie gekozen.
Groetjes,
Pit

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik27-12-2011 20:23:02

Hey pit, wij trouwen hier in Borgerhout op dezelfde dag ;) Onze ondertrouw is sinds vorige week geregeld, om 10u gaat ons wettelijk huwelijk door. Kans is klein dat er nog anderen na ons komen, want ze deden een beetje 'lastig' omdat het een brugdag was. Dus stelde ik ook voor om ons iets later te trouwen, kwam beter uit voor ons én voor de mens die 'speciaal' naar daar moet komen 'op zijnen vrije dag' (dixit de madam aan 't loket), maar nee, no can do. Ma bon, meer tijd om het wat te rekken dan ;) Jij geen last gehad met je datum, pit?

pit
18-5-2012
 Meld misbruik27-12-2011 23:02:13

Hey Sarah,

Wij hebben niet echt last gehad met de datum. We hebben wel eens op voorhand gebeld om te vragen of het inderdaad geen probleem was om die "brugdag" te trouwen. We dachten van niet omdat je de dag erna (za 19 mei) toch ook kan trouwen normaal gezien. Dus nee ze hebben niet moeilijk gedaan :-) Wij wilden wel graag zo vroeg mogelijk trouwen dus zijn we echt exact 6 maanden op voorhand onze ondertrouw gaan doen. En toen het aan ons was, was er net al een koppel geweest. Dus zijn al niet de enige die trouwen die dag. We hebben toen nog geluk gehad dat we een kwartiertje vroeger kunnen trouwen. Spannend!!! Het komt nu echt wel dicht bij hé, na nieuwjaar kunnen we echt wel gaan aftellen!
Vlotten de voorbereidingen bij jullie?
Groetjes,
Pit

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik27-12-2011 23:02:55

En misschien is het wel leuk om op die dag dan iemand tegen te komen die ook trouwt. Je deelt toch een beetje in dezelfde vreugde hé :)

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik28-12-2011 15:04:14

Ik had ook op voorhand al gebeld om te vragen of het mocht op die dag maar kreeg toen echt een 'als het echt moet, ja' antwoord... En nu bij de ondertrouw is het er toch ook een paar keer ingewreven dat er nu speciaal iemand moest komen. Ma bon, trekken we ons niet aan ;) Trouwens ook keiveel mensen die zich afvroegen what the hell een ondertrouw was als je niet voor de kerk trouwt en of dat niet veel te vroeg was enz enz enz. Mensen met eigen meningen, hoort blijkbaar bij een trouw ;). Maar goe, vandaag mijn eerste pas gehad, nog steeds superverliefd op mijn kleed en tel echt af, nog 141 dagen!!

Tineke
10-5-2013
 Meld misbruik29-12-2011 20:04:56

hej dames,

bij ons staat er nog een jaar extra op de teller, maar wij trouwen ook op een brugdag... heb al eens geïnformeerd of dat een probleem zou zijn, maar toen zeiden ze van niet.. nu bij jullie dan blijkbaar toch... Tja, 't kan maar beter wel mogen, want 't ligt al 500 dagen vast, om te trouwen op mijne 30e verjaardag.. :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...